Een nieuw formulier voor Geld terug bij vertraging | NS Community
Sticky

Een nieuw formulier voor Geld terug bij vertraging

  • 7 April 2017
  • 46 reacties
  • 11048 Bekeken


Toon eerste bericht

46 reacties

Badge +3

[quote=marv87]- De vertrektijd moet ingevuld worden met een dubbele punt (07:39 ipv 7.39). Persoonlijk zou ik beide ondersteunen. Maar de foutmelding die gegeven wordt is niet heel duidelijk: _Veld 'Vertrektijd volgens dienstregeling' is niet correct, moet in volgende formaat zijn: (0[0-9]|1[0-9]|2[0-3]):[0-5][0-9]._ Kan deze aangepast worden naar iets als: Geef de vertrektijd aan in het formaat HH:MM bijvoorbeeld 13:21 En natuurlijk kan het handiger zijn om ook een punt (.) als scheidingsteken te accepteren. Ook is een voorloop nul verplicht in te voeren (7:39 mag niet, moet 07.39 zijn), ook dat kan handiger. [/quote]

Die (0[0-9]|1[0-9]|2[0-3]):[0-5][0-9]. is een 'reguliere expressie' die gebruikt wordt om te valideren en kan eenvoudig aangepast worden zodat de voorloop-0 optioneel is (8:30) en dat er ook een punt gebruikt kan worden of helemaal niets (2359). Volgens mij wordt de uiteindelijke uitkomst bij verdere verwerking toch omgerekend naar een universele $date; in UTC/GMT?

Dat wordt dan dus (1[0-9]|2[0-3]|0{0,1}[0-9]):{0,1}.{0,1}[0-5][0-9] met als geldige waarden 10-19 of 20-23 of (0-9 met optioneel een 0 ervoor) gevolgd door geen of een enkele . of : en dan 00-59

- De vertrektijd moet ingevuld worden met een dubbele punt (07:39 ipv 7.39). Persoonlijk zou ik beide ondersteunen. Maar de foutmelding die gegeven wordt is niet heel duidelijk:
_Veld 'Vertrektijd volgens dienstregeling' is niet correct, moet in volgende formaat zijn: (0[0-9]|1[0-9]|2[0-3]):[0-5][0-9]._
Kan deze aangepast worden naar iets als: Geef de vertrektijd aan in het formaat HH:MM bijvoorbeeld 13:21
En natuurlijk kan het handiger zijn om ook een punt (.) als scheidingsteken te accepteren.
Ook is een voorloop nul verplicht in te voeren (7:39 mag niet, moet 07.39 zijn), ook dat kan handiger.

Die (0[0-9]|1[0-9]|2[0-3]):[0-5][0-9]. is een 'reguliere expressie' die gebruikt wordt om te valideren en kan eenvoudig aangepast worden zodat de voorloop-0 optioneel is (8:30) en dat er ook een punt gebruikt kan worden of helemaal niets (2359). Volgens mij wordt de uiteindelijke uitkomst bij verdere verwerking toch omgerekend naar een universele $date; in UTC/GMT?
Dat wordt dan dus (0{0,1}[0-9]|1[0-9]|2[0-3]):{0,1}.{0,1}[0-5][0-9].


Ja, helemaal mee eens. Maar blijkbaar is het voor de NS niet eenvoudig aan te passen. Een foutmelding aanpassing zou mijns inziens nog eenvoudiger zijn.
Klopt het dat papieren formulieren niet meer verkrijgbaar zijn en ook niet meer in behandeling worden genomen? Zo ja, dan graag de website van NS aanpassen, daar wordt nog steeds hier naar verwezen. Ook wordt er niets gezegd over telefonisch aanvragen bij geen pc/smartphone en wordt er meegedeeld dat bij een e-ticket via een brief om geld terug bij vertraging moet worden verzocht maar dit kan allang via het webformulier...
Wat als je nog een papieren versie hebt. Zijn ook inmiddels niet geldig verklaard/worden niet meer geaccepteerd?
Voor zover ik weet kun je ze gebruiken totdat ze op zijn. Ze zijn dus niet ongeldig verklaard.
Voor zover ik weet kun je ze gebruiken totdat ze op zijn. Ze zijn dus niet ongeldig verklaard.
Oke, dat is mooi te weten, want ik heb er thuis nog een paar liggen. Kan ik die nu nog wel gebruiken.
Iedereen nogmaals bedankt voor alle feedback!

De vertrektijd moet ingevuld worden met een dubbele punt (07:39 i.p.v. 7.39). Persoonlijk zou ik beide ondersteunen. Maar de foutmelding die gegeven wordt is niet heel duidelijk. Kan deze aangepast worden?
We snappen heel goed dat dit niet klantvriendelijk is. We zien het graag anders, maar deze punten blijken helaas een beperking van het systeem te zijn. We zijn van plan het webformulier nog te optimaliseren naar aanleiding van de ervaringen van klanten en onszelf. Deze twee verbeteringen vragen echter om het herbouwen van het webformulier in een heel ander systeem. Het is nog niet bekend of en wanneer we dat gaan realiseren.

Bij het invullen van je OV-chipkaart nummer lopen de posities van de ingevulde tekens niet gelijk met we weergave van de 4 vakjes. Daardoor denk je dat je het met spaties moet invullen, wat weer niet mag.We zijn het met je eens dat dit niet netjes is. Jouw feedback nemen we dan ook mee in het eerste evaluatiegesprek.

Persoonlijk vind ik dat je erg veel informatie moet opgeven. Wat is het nu in dit formulier van het invullen van het geslacht in de vorm van de aanhef?
De gegevens die we uitvragen zijn akkoord bevonden door de Privacy Officer van NS. Wij gebruiken deze gegevens om zeker te weten dat we je herkennen als je al in onze klantendatabase staat. Dit zorgt er bijvoorbeeld voor dat jouw claims zichtbaar worden in Mijn NS. Jouw adres gebruiken we om je een brief te sturen over de afhandeling van je claim als je e-mailadres niet correct blijkt te zijn.

Ook wel weer jammer dat je deze gegevens iedere keer in moet vullen, dat ze niet onthouden worden.
Als je wilt profiteren van voor-ingevulde gegevens dan raad ik aan een Mijn NS-account aan te maken. Als je van daaruit je aanvraag doet, weten we al wie je bent en hoef je deze gegevens niet in te vullen. Je kunt via Mijn NS geld terug vragen als je met een OV-chipkaart of eenmalige chipkaart hebt gereisd. Klanten met een NS-Business Card kunnen via Mijn NS Zakelijk geld terug vragen voor reizen met hun NS-Business Card. Deze feedback nemen we overigens ook mee in onze evaluatie.

Erg fijn dat je nu ook een toelichting op je claim kan geven online.
Vinden wij ook! Let wel op: vul dit alleen in als je aanvullende informatie hebt ten opzichte van de invulvelden die je hebt ingevuld, want je komt in het handmatige proces terecht als je dit invult waardoor de afhandeling van je claim langer duurt.

Waar het met het oude formulier enkele weken kan duren voor je antwoord van ons kreeg, heb je dat nu vaak al binnen het kwartier. En dan in de bevestigingsmail: Wij streven ernaar u binnen zes weken te informeren over de afhandeling van uw aanvraag.
We snappen deze verwarring. We hebben zelf ook zitten worstelen met deze tekst. In de meeste gevallen wordt de claim volledig automatisch afgehandeld en krijg je snel antwoord. Als je reisdatum minstens 6 dagen in het verleden ligt als je de aanvraag indient, dan is dit al binnen een kwartier. Echter… er zijn aanvragen waarbij het nodig is dat een medewerker nog een handmatige controle uitvoert. Hiervoor hanteren we een maximum termijn van 6 weken om zo goed mogelijk te kunnen sturen op onze werkvoorraden.
Als jullie een suggestie hebben hoe we dit duidelijk kunnen maken in de bevestigingsmail, dan hoor ik dat graag!

Gaat er vanuit Mijn NS ook een link komen naar het nieuwe formulier waarbij de gegevens van je reis en persoonsgegevens mee gekopieerd worden?
Het webformulier is uitsluitend bedoeld als vervanging van het papieren formulier. Mijn NS en Mijn NS Zakelijk blijven nog steeds de snelste en makkelijkste manier om je GTbV-aanvraag in te dienen. Bovendien kun je in jouw Mijn NS-account de status van je aanvragen volgen. Er komt dus geen link vanuit Mijn NS naar dit nieuwe webformulier.

Komen deze GTbV verzoeken wel zichtbaar in Mijn NS bij Mijn claims als het gaat over een gekoppelde OV-chipkaart?
Ja.

De Belastingdienst moet helaas ook nog steeds een service bieden voor mensen die geen computer of smartphone bezitten. Wat biedt NS voor deze reizigers? Gaan we het papieren formulier helemaal afschaffen?
Nu is het papieren formulier nog verkrijgbaar bij de balies en bij Klantenservice. In de loop van dit jaar verstrekt NS geen formulieren meer, maar kan de klant ook telefonisch bij NS Klantenservice terecht om de aanvraag te doen. Zo werkt het aanvragen van Geld terug bij vertraging via dezelfde kanalen als Geld terug bij vergeten check uit en biedt NS nog steeds een kanaal voor klanten zonder computer/smartphone.

hallo Sivan, ik heb een beter idee dan dit omslachtige gedoe. ik geef je mijn ov chip nr en mijn rekening nummer en na iedere vertraagde rit stort je gelijk geld terug op mijn rekening. formulieren zijn toch echt achterhaald als je alle info gewoon hebt. Wanneer is dit gereed? groet
Zo werkt het helaas niet AVH. Je kunt wel eenvoudig via je Mijn NS-account een claim indienen. Dan zijn de gegevens wel al vooraf ingevuld.
Zo werkt het helaas niet AVH. Je kunt wel eenvoudig via je Mijn NS-account een claim indienen. Dan zijn de gegevens wel al vooraf ingevuld.
dat begrijp ik. maar als ns klantgericht wil werken dan regelen ze dit!
Ik snap je punt hoor. Ik heb naar aanleiding van het andere topic waar je deze suggestie ook gaf je feedback omtrent dit onderwerp doorgezet.
Ik heb zojuist een formulier ingevuld voor geld terug bij vertraging (no 600441401), maar ik heb de verkeerde geplande vertrektijd ingevuld, dat moet 10:27 uur zijn ipv 10:57 uur. 10:57 uur is het tijdstip waarop ik uiteindelijk vertrokken ben
Reputatie 7
Geen probleem lpke68, fouten zijn menselijk.
Je zult nu (hoogstwaarschijnlijk) een afwijzing krijgen op de claim die je hebt ingevuld, maar als je reageert op de e-mail met de afwijzing met aanvullende informatie (bijvoorbeeld de fout in het invoeren van de vertrektijd) zal de claim nogmaals door een paar mensenogen bekeken worden.
Reputatie 1

Vraagje afgelopen zaterdag onze reis naar Amsterdam 2 uur later bereikt omdat er ee ongeval was en de trein niet verder kon dan Eden Wageningen we zijn omgereisd via Amersfoort- Via Hilversum naar Amsterdam. Nu wou ik via de site Compensatie aanvragen  voor mij en mijn man maar we reizen met  de keuze dag en dat kan ik nergens vinden, Zou raar zijn als ik geen compensatie kan aanvragen want die kaartjes heb ik ook moeten betalen via mijn abonnement. ik ben tenslotte 2 uur later op mijn bestemming aangekomen . vrgr Isabel

Reputatie 7
Badge +3

Hoi isaha,

Je kunt dit formulier gebruiken en aangeven dat je met je OV-chipkaart hebt gereisd.

Overigens krijg je slechts € 3,50 per Keuzedag terug.

Reputatie 1

mrfreeze   bedankt voor je reactie ov chipkaart had ik ook ingevuld  maar ook de cijfers van de keuze kaart en kreeg een fout melding van de cijfers

Reputatie 7
Badge +3

Reisden jullie nog met de ‘ouderwetse’ papieren Keuzedagen? In dat geval weet ik niet zeker of het via het formulier kan.
Je kan contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X. Zij kunnen dit voor je in orde maken.

Reputatie 1

Heb het ingevuld maar nu twijfel ik want we gebruiken idd de papieren kaartjes ga het via FB nog doen, Bedankt voor u reacties

Reputatie 1

Heb een bericht gestuurd op FB maar kreeg als antwoord kan niks voor je doen gewoon op de site compensatie vragen maar dat gaat niet want keuze dag staat er niet bij br br

 

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij telt een papieren keuzedag als een eenmalige chipkaart. Als je die kiest, lukt het dan ook niet?

Reputatie 1

Ja heb het net zo ingevuld dus wacht het nu maar af

bedankt

Dat klopt, mrfreeze. Er staat ook een code op de kaart. Deze kan je aan de rechterkant vinden en staat er verticaal op.

Reageer