beantwoord

Eenmalige €100 tegemoetkoming reizigers HSL

• 30 januari 2019
  • 7 reacties
  • 715 Bekeken

Reputatie 3
Misschien heb ik het topic hierover gemist, maar ik las dus recent met verbazing het volgende:

Vaste reizigers met een jaarabonnement voor Intercity Direct krijgen daarbovenop een eenmalige tegemoetkoming van 100 euro. Zij ontvangen hierover op korte termijn bericht.

Bron: https://nieuws.ns.nl/ns-komt-hsl-reiziger-tegemoet/

Is dit daadwerkelijk alleen specifiek voor abonnementhouders voor de IC Direct? Of is dit voor iedereen met een trajectabonnement op de HSL, dus ook IC Brussel, en - je raadt het - IC Den Haag - Eindhoven?

EDIT: opmaak
icon

Beste antwoord door dennistd 30 januari 2019, 22:43

Ik ga er vanuit dat dit alleen geldt voor reizigers die €51 per maand extra hiervoor betalen in de vorm van het IC Direct Altijd Toeslagvrij-abonnement.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Ik ga er vanuit dat dit alleen geldt voor reizigers die €51 per maand extra hiervoor betalen in de vorm van het IC Direct Altijd Toeslagvrij-abonnement.
Het klopt dat abonnees met een Intercity Direct Toeslagvrij jaarabonnement deze vergoeding krijgen.

Andere reizigers die vertraging hebben gehad met de Intercity Direct, kunnen een Geld terug bij vertraging claim indienen via onze website.
Ik snap het punt, want de vaste reizigers tussen Eindhoven en Den Haag Centraal met de 1100, zijn officieel geen Intercity Direct en reizen op het Toeslagvrije gebied. Nu worden de series 900 en 1000 wel meegenomen en de 1100 niet, waar helaas ook genoeg overlast mee is. Ik weet wel dat dit intern ook gevraagd is, maar heb daar nog niets op teruggehoord, want de 1100 tussen Breda en Rotterdam Centraal hoort er mijn inziens ook bij.
NS WAT GAAN WE DOEN. IK STA ELKE DAG STIL OP TRAJECT BREDA AMSTERDAM. MIJN VRIENDIN OP TRAJECT EHV DEN HAAG OOK IK WORDT KNETTER KNETTER KNETTER GEK rot op met die 100 euro ik krijg hem geeneens want ik zit op maandtoeslagen die DUURDER ZIJN

edit: emotie

edit2: ik overdrijf geeneens, ik heb gewoon letterlijk elke dag gezeik met deze falende onzin, elke dag opnieuw hetzelfde gezeik stilstaan noodrem reset van loc, geen personeel te bekennen, geen communicatie niks dan frustratie.

edit3: het is wachten op de eerste reactie van een NS medewerker: “ik snap je frustratie” Maar doe een iets aan, doe een gewoon iets aan! Dit EXCACTE PROBLEEM speelt vanaf 2009!!!!!! Het moment dat die klote treinen gingen rijden er is NIKS verbeterd
Badge +3
Die €51 is tot juli.. Daarna €57

Zie https://www.ns.nl/abonnementen/overig/intercity-direct-toeslag.html

Er staat daar ook iets over Voor € 61 per maand (€ 69 per 1 juli 2019)...

Dat snap ik niet, dus vertel NS! https://www.ns.nl/abonnementen/overig/intercity-direct-toeslag.html

Ik neem aan dat het dus (net als vorig jaar) om die €100 gaat voor mensen met een JAARtoeslag voor de ICd, en de rest pech heeft.
Reputatie 3
Ok, dus wel echt alleen voor abonnementhouders IC Direct Altijd Toeslagvrij. Tja, jammer maar helaas 👍
Reputatie 7
Badge
NS WAT GAAN WE DOEN. IK STA ELKE DAG STIL OP TRAJECT BREDA AMSTERDAM. MIJN VRIENDIN OP TRAJECT EHV DEN HAAG OOK IK WORDT KNETTER KNETTER KNETTER GEK rot op met die 100 euro ik krijg hem geeneens want ik zit op maandtoeslagen die DUURDER ZIJN

edit: emotie

edit2: ik overdrijf geeneens, ik heb gewoon letterlijk elke dag gezeik met deze falende onzin, elke dag opnieuw hetzelfde gezeik stilstaan noodrem reset van loc, geen personeel te bekennen, geen communicatie niks dan frustratie.

edit3: het is wachten op de eerste reactie van een NS medewerker: “ik snap je frustratie” Maar doe een iets aan, doe een gewoon iets aan! Dit EXCACTE PROBLEEM speelt vanaf 2009!!!!!! Het moment dat die klote treinen gingen rijden er is NIKS verbeterd

Misschien dat je een beetje op je woorden kan letter. Schelden is trouwens ook verboden hier.

Reageer