beantwoord

Eerste trein reed niet, dus aansluiting gemist

• 12 oktober 2015
  • 12 reacties
  • 182 Bekeken

Goedemiddag!

Ik zou graag willen weten hoe ik geld terug kan vragen in het volgende geval:

Op 10 September reed de trein van 16:35 uur van Utrecht Leidsche Rijn naar Utrecht Centraal niet, zodat ik vanaf daar de bus heb moeten nemen naar Utrecht Centraal. Dit heeft me uiteindelijk een vertraging van een half uur opgeleverd, aangezien de trein van 16:50 uur naar Zwolle al was vertrokken en ik die van 17:20 uur moest nemen.
Ook op 30 juni was dit het geval (trein van 17:05 reed niet), toen is mijn claim afgewezen. Vandaar dat ik nu graag zou willen weten hoe ik voor de vertraging van 10 September geld kan terugvragen.

Alvast hartelijk bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Lisette
icon

Beste antwoord door Sivan NS 12 oktober 2015, 14:31

Hoi Lisette, en welkom op het forum!

Voor de reis van 10 september: de eerste vraag is of het ging om een NS bus, of dat je zelf hebt gekozen voor alternatief vervoer. De tweede vraag is of je bij NS hebt ingecheckt op Leidsche Rijn, en uitgecheckt op Centraal?
Voor de reis van 30 juni mag je het claimnummer noemen, dan kan ik met je meekijken.
Bekijk origineel

12 reacties

Voor de reis van 10 september: de eerste vraag is of het ging om een NS bus, of dat je zelf hebt gekozen voor alternatief vervoer. De tweede vraag is of je bij NS hebt ingecheckt op Leidsche Rijn, en uitgecheckt op Centraal?
Voor de reis van 30 juni mag je het claimnummer noemen, dan kan ik met je meekijken.
een goede dag.

als u in het bezit bent van een persoonlijke ov- chipkaart en een mijn ns account kunt u dit gemakkelijk en snel via uw account regelen. onder het kopje mijn claims. maakt u geen gebruik van mijn ns. (wel aangeraden) kan u het ook bij de balie van de ns aanvragen door middel van het formulier.

Met vriendelijke groet Matthew
Als NS je niet heeft verteld dat je met de bus moest reizen heb je geen recht op GTBV.
Alleen als je bent ingecheckt alsof je met de trein wilde reizen die uiteindelijk uitviel, op het perron bent blijven wachten op de volgende trein en op de eindbestemmimg netjes bent uitgecheckt bij NS, heb je recht op GTBV.
Hoi!

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb zelf gekozen voor het alternatieve vervoer en dit was geen NS bus. Als ik had moeten wachten op een trein dan had ik er lang moeten staan,aangezien ook al duidelijk was de de trein van 17:05 gecanceld was "rijdt vandaag niet".
Inchecken op het perron op Leidsche Rijn heb ik niet gedaan, omdat ik op het informatiescherm net voor het station al zag dat de trein niet zou komen.

Groeten Lisette

De claim van 30 juni laat ik zitten. Daar had ik een brief over thuis gekregen en die heb ik al lang weggegooid.

Hoi Lisette.

Ik kan me voorstellen dat je niet wilde wachten. In dit geval kan NS je dan niet tegemoet komen, omdat je ons wel de kans moet geven vervangend vervoer te regelen.

Gold voor de claim van 30 juni hetzelfde? Zo ja, dan geldt ook hetzelfde antwoord. Zo niet, dan kun je me ook bijvoorbeeld het kaartnummer geven waarmee je toen hebt gereisd, of je naam en adres. Zo kan ik de claim ook vinden. Doe dit dan wel even via een privébericht (klik op mijn naam en 'Stuur bericht'), omdat dit privégegevens betreft.
Hoi Sivan,

helemaal duidelijk! Bedankt voor je antwoord.
Het gold idd ook voor mijn vorige claim en dan weet ik dit ook voor een volgende keer.

Mijn manier om Utrecht CS te bereiken vond ik in beide gevallen wel een betere optie dan om als een mak schaap op de trein van een paar uur later te wachten 😉.

Bedankt!
Groeten Lisette

Hoi Lisette.

Ik kan me voorstellen dat je niet wilde wachten. In dit geval kan NS je dan niet tegemoet komen, omdat je ons wel de kans moet geven vervangend vervoer te regelen.

Gold voor de claim van 30 juni hetzelfde? Zo ja, dan geldt ook hetzelfde antwoord. Zo niet, dan kun je me ook bijvoorbeeld het kaartnummer geven waarmee je toen hebt gereisd, of je naam en adres. Zo kan ik de claim ook vinden. Doe dit dan wel even via een privébericht (klik op mijn naam en 'Stuur bericht'), omdat dit privégegevens betreft.
Gezien dat korte stukje, kan ik je beslissing erg goed begrijpen 🙂.

Hopelijk gaan de volgende reizen gewoon weer via de trein en zonder vertraging!
Moest u een paar uur wachten ?

NS heeft wel de plicht binnen 1 uur vervangend vervoer aan te bieden , doen ze dat niet heeft u wel recht op geld terug.
Macca, volgens mij kunnen we concluderen dat Lisette niet een paar uur heeft staan wachten.
Ze zegt zelf dat ze anders als een mak schaap een paar uur had moeten wachten op de volgende trein, vandaar de vraag....

En ze heeft inderdaad niet een paar uur staan wachten, omdat ze zelf een reguliere bus nam.
Misschien heeft de NS idd vervangend vervoer geregeld, maar dat heb ik, en velen met mij, niet afgewacht. Het gaat idd maar om een stukje van 4 minuten treinen (ok, met een half uur vertraging tot gevolg) 🙂.

Kan gebeuren en komt gelukkig erg weinig voor.
Nee dat begrijp ik ook dat u niet gaat wachten dan.

Reageer