beantwoord

Er is voor deze reis te weinig vertraging geconstateerd. U kunt geen claim voor Geld terug bij vertraging indienen.

• 20 januari 2019
  • 15 reacties
  • 245 Bekeken

Beste,

op 9 januari nam ik de trein van Amsterdam Zuid naar Utrecht Centraal. Zo stond er een trein op het spoor, en gaven de borden aan dat de trein naar Utrecht ging.
Ik kon net op tijd instappen en hoorde toen over de intercom dat de borden verkeerd stonden en deze trein naar Almere reed. Hierdoor heb ik een vertraging van 30-59 minuten opgelopen, echter kan ik dit niet doorgeven aan het systeem. Zie titel.

Bij aankomst in Almere vertelde de conducteur mij nog dat dit wel mogelijk is... dus, hoe ga ik nu verder..?
icon

Beste antwoord door Iris NS 20 januari 2019, 15:39

Hoi seb123,
Wat balen, zeg. Je kunt inderdaad op de mail met de afwijzing reageren zoals MoDe aangaf. Op die manier wordt er nog een keer goed naar je claim gekeken.
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +3
De vertraging is in feite aan u zelf te wijten. U bent in de verkeerde trein gestapt. Stonden dan alle borden verkeerd, die op perron, op de trein en in de trein?

Als het een sprinter betrof, die rijdt via Almere naar Utrecht en u had op het eerstvolgende station kunnen uitstappen.

Ik geef u weinig kans, maar u kunt op de email met afwijzing reageren met het verhaal zoals u hierboven heeft geschreven.
Hoi seb123,
Wat balen, zeg. Je kunt inderdaad op de mail met de afwijzing reageren zoals MoDe aangaf. Op die manier wordt er nog een keer goed naar je claim gekeken.
Reputatie 7
Badge +3
Als de borden op het perron verkeerd stonden, zou dat genoeg moeten zijn voor GtbV. Op de trein is het slechts op een paar wagons te vinden en in de trein alleen in de coupés, als ze überhaupt al aanwezig zijn. Je komt op het juiste tijdstip aanlopen, er staat een trein, de borden kloppen met waar je naar toe moet, dus stap je in.

Wat ik me alleen wel afvraag, was die omroep in de trein pas toen die al onderweg was? Ik zie het best regelmatig gebeuren dat er inderdaad een verkeerde trein op de perronborden wordt aangegeven, maar meestal ziet de conducteur dit ook en doet die nog een omroep vóór de trein vertrekt.
Reputatie 7
Badge +3
Als het een sprinter betrof, die rijdt via Almere naar Utrecht en u had op het eerstvolgende station kunnen uitstappen.

Tussen Amsterdam Zuid en Almere rijden intercity's en als het de intercity naar Groningen was, was Almere het eerstvolgende station.
Reputatie 7
Badge +3

Als het een sprinter betrof, die rijdt via Almere naar Utrecht en u had op het eerstvolgende station kunnen uitstappen.Tussen Amsterdam Zuid en Almere rijden intercity's en als het de intercity naar Groningen was, was Almere het eerstvolgende station.

ik heb die route alleen andersom noodgedwongen gereisd met de sprinter omdat de schipholtrein vanaf Utrecht niet reed.
Hoi seb123,

Ik weet niet hoe lang het duurt voordat die mail binnenkomt.. maar ik zie hm nog niet in mn Inbox, helaas.
Reputatie 7
Badge +3

Hoi seb123,
Ik weet niet hoe lang het duurt voordat die mail binnenkomt.. maar ik zie hm nog niet in mn Inbox, helaas.

uit jouw titel begreep ik dat je die mail gehad had, want hoe weet je dat jouw claim is afgewezen?
Hallo seb123, heb je wel al een claim ingediend of nog niet?
Hallo seb123, heb je wel al een claim ingediend of nog niet?

Via Mijn NS heb ik bij mijn reis aangegeven geld terug te willen vragen. Echter verschijnt daar de tekst

"Er is voor deze reis te weinig vertraging geconstateerd. U kunt geen claim voor Geld terug bij vertraging indienen."

nadat ik de knop 'Verder' druk. Dus er komt geen extra mail binnen waar ik op kan reageren, alleen dat stukje extra tekst.
Ah op die manier. Zou je willen proberen of het wel lukt via dit formulier?
Ah op die manier. Zou je willen proberen of het wel lukt via dit formulier?

Bedankt!

PS: Wat ik altijd apart vind... is waarom ik al mijn adres gegevens nog moet invullen als ik al mijn OV chipkaart nummer heb ingevuld. Wordt het invullen van deze gegevens gebruikt als een soort controle? Of is auto-fill niet mogelijk op een of andere GDPR-achtige manier?
Oke, helaas heb ik noch via dat formulier, of een reactie op mijn formulier, iets van een beschrijving kunnen toevoegen.. dus ik ga maar over op bellen met de klanten service.

EDIT: Mail toch te snel gelezen.. onderin staat dat je wel kan reageren op de mail.. vond t wat apart, want t ziet er zo als een standaard 'no-reply' mail uit...
Bij niet iedereen is het OV-chipkaartnummer al bekend en/of gekoppeld aan een adres. Voor zover ik weet worden er in dat formulier ook nog geen gegevens opgehaald aan de hand van al ingevulde gegevens, dus is het noodzakelijk dat alle gegevens ingevuld worden. In hoeverre dat wel mogelijk zou kunnen zijn weet ik niet, maar tevens denk ik ook niet dat dit in lijn is met privacywetgeving. Stel jij zou jouw OV-chipkaart verliezen, dan zou een vinder daarvan dus achter jouw adresgegevens kunnen komen door dit formulier in te vullen via een auto-fill. Dat lijkt mij zeer onwenselijk.
Oke, helaas heb ik noch via dat formulier, of een reactie op mijn formulier, iets van een beschrijving kunnen toevoegen.. dus ik ga maar over op bellen met de klanten service.
Bij het oorspronkelijke invullen van het formulier kun je inderdaad nog geen beschrijving toevoegen. Je zult moeten wachten op de beoordeling van de claim via het formulier. Deze zal hoogstwaarschijnlijk worden afgewezen om dezelfde reden waarom je de melding in je Mijn NS account krijgt. Op die afwijzing kun je dan reageren. Deze automatische behandeling gaat doorgaans vrij snel, meestal met een dag of twee maximaal
Bij niet iedereen is het OV-chipkaartnummer al bekend en/of gekoppeld aan een adres. Voor zover ik weet worden er in dat formulier ook nog geen gegevens opgehaald aan de hand van al ingevulde gegevens, dus is het noodzakelijk dat alle gegevens ingevuld worden. In hoeverre dat wel mogelijk zou kunnen zijn weet ik niet, maar tevens denk ik ook niet dat dit in lijn is met privacywetgeving. Stel jij zou jouw OV-chipkaart verliezen, dan zou een vinder daarvan dus achter jouw adresgegevens kunnen komen door dit formulier in te vullen via een auto-fill. Dat lijkt mij zeer onwenselijk.

Ja precies, daar zat ik ook aan te denken. Alhoewel de mate van onwenselijkheid natuurlijk te maken heeft met het vertrouwen in de vinder 😉

Reageer