Skip to main content

Ik lees al langere tijd mee op dit forum. Zo heb ik ook nogal wat topics gelezen waar gemopperd werd over de (trage) afhandeling van Geld Terug Bij Vertraging.

Zelf had ik ook de ervaring dat je soms wel heel lang moest wachten voor je een reactie terug kreeg. Dat kon weken, zelfs soms maanden duren. Zeker als je had gereageerd op een afwijzingsmail.

De laatste weken merk ik daar toch een flinke verbetering in. Zo wordt binnen een week vaak al goedgekeurd en dan binnen een aantal dagen ook het bedrag overgemaakt. Dat is wel een heel fijne ontwikkeling. 

Het antwoorden door de klantenservice op een reactie, die je schrijft op een afwijzingsmail, duurt helaas nog wel lang. 

Hoe is jullie ervaring nu met de afhandeling van Geld Terug Bij Vertraging?

Ik heb eerlijk gezegd al even geen significante vertraging op 1 reis gehad (hoewel wel vrijwel dagelijks een paar minuten) dus ik zou het even niet weten. Misschien hangt dat ook wel met elkaar samen en is de afhandeling nu sneller omdat er minder vertragingen zijn?

Mijn GTBV aanvragen zijn altijd goed gekeurd behalve aanvragen voor afstanden zoals Goes - Middelburg, die afstand is te kort (onder de 4 euro nog wat) en wordt dus niet vergoed.

Mijn ervaring is dus prima.

Ik heb een tijdje dagen lang aanvragen kunnen doen door verzakkingen waardoor mijn vertraging automatisch boven de 30 minuten liep 🤣.

Automatisch goedgekeurde (of afgekeurde) GTBV-verzoeken zijn er altijd een paar dagen na de datum van vertraging. Als je een dag of vier-vijf ná de dag van vertraging een verzoek indient, wordt dit direct automatisch verwerkt. Doe je het eerder, dan blijft-ie even op de stapel liggen. Die paar dagen tijd komt omdat eerst alle gegevens (van oa ProRail) bekend moeten zijn van de daadwerkelijk treinenloop.

Als je wil reageren op een afkeuring, dan doe je dat per email - die verwerking is handmatig en duurt vaak enkele weken.

Als er iemand van NS meeleest: Het valt me wel op dat tegenwoordig de omschrijving op je bankafschrift is gewijzigd. Eerst werd bijvoorbeeld de datum van de vertraging vermeld. Tegenwoordig worden er enkel codes meegegeven die weer níet overeenkomen met bijv je aanvraagnummer. Dat maakt het lastig om te checken welke GTBV's je hebt ontvangen (zeker als je een abonnement hebt en je daardoor een vaste vergoeding krijgt ipv afhankelijk van je gereisde traject). Zouden jullie daar eens naar kunnen kijken?

Kan je (privé?) screenshots toesturen van de transacties op de oude en de nieuwe manier?

Als er iemand van NS meeleest: Het valt me wel op dat tegenwoordig de omschrijving op je bankafschrift is gewijzigd. Eerst werd bijvoorbeeld de datum van de vertraging vermeld. Tegenwoordig worden er enkel codes meegegeven die weer níet overeenkomen met bijv je aanvraagnummer. Dat maakt het lastig om te checken welke GTBV's je hebt ontvangen (zeker als je een abonnement hebt en je daardoor een vaste vergoeding krijgt ipv afhankelijk van je gereisde traject). Zouden jullie daar eens naar kunnen kijken?

Ik heb dit bij me zelf ook eens nagekeken, en inderdaad is het nu veel lastiger te checken welke GTBV's er zijn betaald. 

Bedankt voor de aanvulling/vraag ​@BasReist 

Kan je (privé?) screenshots toesturen van de transacties op de oude en de nieuwe manier?

In een privébericht kan je geen bijlages/screenshots sturen, hooguit een lijnk naar Dropbox of zo.

Dit kan wel via een mail naar ons.

Hi ​@Sascha NS , had je mijn privébericht gisteren met voorbeelden ontvangen?

@BasReist in afwezigheid van Sascha heb ik dit even voor je nagekeken. Bij automatische toewijzingen wordt het in het systeem verwerkt onder het claimnummer als primaire koppeling, dan komt ook de datum erbij te staan. Omdat de claim na een bezwaar handmatig wordt afgehandeld door een medewerker pakt het systeem het klantcontact-nummer waarin de medewerker de uitbetaling doet. Dat **** *1677-nummer is het klantcontactnummer waaronder de uitbetaling is gedaan. Ik snap goed dat het niet handig is voor je eigen overzicht. Ik zal intern een suggestie doen om hiernaar te kijken.

@Laura NS is Sascha voor langere tijd afwezig? Ik had ook privé bericht gestuurd namelijk.

Sascha heeft momenteel andere werkzaamheden en is donderdag weer actief op de NS Community. Hij heeft de situatie met me gedeeld, zodat ik het vandaag voor je uit kon zoeken en je niet tot donderdag hoefde te wachten.

@Laura NS, ok bedankt voor je reactie in ieder geval. Mijn andere vraag wacht dan tot donderdag.

Reageer