beantwoord

Extra geld terug bij opwaardering van 2 naar1

  • 14 mei 2016
  • 5 reacties
  • 137 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Onlangs had ik helaas een vertraging van meer dan een uur. Ik reisde met een opgewaardeerde chipkaart van 2 naar 1. Krijg ik nu ook geld terug volgens het 1e klas tarief?
icon

Beste antwoord door Dennis 14 mei 2016, 21:11

Van de prijs van Toeslag 2-1 krijg je de helft terug, bovenop de GTBV bij 2e klas reizen, zo begrijp ik (http://www.ns.nl/binaries/_ht_1453303941416/content/assets/ns-nl/klantenservice/tabel-geld-terug-bij-vertraging-jan2016.pdf).

Het zal ook wel gelden voor Toeslag 2-1 Daluren € 15, al staat dat niet apart vermeld (te meer omdat elk van de versies Toeslag 2-1 ook onder ''Toeslagen OV-chipkaart'' valt).
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Van de prijs van Toeslag 2-1 krijg je de helft terug, bovenop de GTBV bij 2e klas reizen, zo begrijp ik (http://www.ns.nl/binaries/_ht_1453303941416/content/assets/ns-nl/klantenservice/tabel-geld-terug-bij-vertraging-jan2016.pdf).

Het zal ook wel gelden voor Toeslag 2-1 Daluren € 15, al staat dat niet apart vermeld (te meer omdat elk van de versies Toeslag 2-1 ook onder ''Toeslagen OV-chipkaart'' valt).
Reputatie 4
Badge
Onlangs had ik helaas een vertraging van meer dan een uur. Ik reisde met een opgewaardeerde chipkaart van 2 naar 1. Krijg ik nu ook geld terug volgens het 1e klas tarief?

Even een aanvulling op Dennis: Je kunt alleen geld terug vragen voor een kaartje waarvoor betaald is. Als je bijvoorbeeld een upgrade had met een kaartje van de Spoordeelweken, dat gratis vertrekt is, kun je daarvoor geen geld terugvragen. Je kunt in zo'n geval wel geld terugvragen voor het tweede klaskaartje dat je zelf betaald hebt.
Reputatie 6
Badge +2
Onlangs had ik helaas een vertraging van meer dan een uur. Ik reisde met een opgewaardeerde chipkaart van 2 naar 1. Krijg ik nu ook geld terug volgens het 1e klas tarief?
Even een aanvulling op Dennis: Je kunt alleen geld terug vragen voor een kaartje waarvoor betaald is. Als je bijvoorbeeld een upgrade had met een kaartje van de Spoordeelweken, dat gratis vertrekt is, kun je daarvoor geen geld terugvragen. Je kunt in zo'n geval wel geld terugvragen voor het tweede klaskaartje dat je zelf betaald hebt.

Dat sluit ook mooi aan op de andere regel: de helft van niets is niets.
Reputatie 4
Badge
🙂
Even een aanvulling op Dennis: Je kunt alleen geld terug vragen voor een kaartje waarvoor betaald is.
Maar als je je reis niet hebt afgemaakt vanwege een te verwachten vertraging van 60 minuten of meer tot de bedoelde eindbestemming, heb je wel recht op een vervangend soortgelijk vervoerbewijs. (Artikel 6.1 AVR-NS)

Reageer