beantwoord

Extra kosten

• 24 september 2015
  • 4 reacties
  • 211 Bekeken

Op 4 sept moest ik van Roosendaal naar Amsterdam Centraal, maar de trein kon niet verder rijden dan Dordrecht. Ik moest in Dordrecht een trein pakken naar Rotterdam zuid, en vanuit daar met de tram naar Rotterdam Centraal, om vanuit daar weer de trein naar Amsterdam te pakken. De claim voor de treinreis is goedgekeurd (claimnummer 15976328), maar ik zou graag de tramrit (RET) van Rotterdam Zuid naar Rdam centraal ook vergoed zien, er was namelijk geen alternatief. De kosten van de tramrit waren 1,40 EUR
icon

Beste antwoord door Tochjo 25 september 2015, 06:58

Volgens deze pagina reden er de hele dag treinen van Rotterdam Zuid naar Rotterdam Centraal/Den Haag Centraal. Er zijn er wel twee uitgevallen, maar er was altijd een volgende trein 15 minuten later.

Sowieso hoeft NS geen vervangend vervoer te vergoeden dat u op eigen gelegenheid regelt. NS is verplicht om zelf treinvervangend vervoer in te zetten bij stremmingen, en daar kunt u met uw vervoerbewijs voor de trein gebruik van maken. Het kan wel langer duren, maar daar staat tegenover dat u dan geen extra kosten hebt.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Volgens deze pagina reden er de hele dag treinen van Rotterdam Zuid naar Rotterdam Centraal/Den Haag Centraal. Er zijn er wel twee uitgevallen, maar er was altijd een volgende trein 15 minuten later.

Sowieso hoeft NS geen vervangend vervoer te vergoeden dat u op eigen gelegenheid regelt. NS is verplicht om zelf treinvervangend vervoer in te zetten bij stremmingen, en daar kunt u met uw vervoerbewijs voor de trein gebruik van maken. Het kan wel langer duren, maar daar staat tegenover dat u dan geen extra kosten hebt.
Welkom op het forum mijnaccount1!

Jammer om te lezen dat je vertraging hebt opgelopen op 4 september, maar fijn dat er inmiddels compensatie is toegekend voor de treinreis. Zoals Tochjo heeft al heeft aangegeven worden kosten voor alternatief vervoer niet vergoed als je dit op eigen houtje regelt. Je komt daarom niet in aanmerking voor compensatie van de tramrit.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Geld terug bij vertraging. Daar komt je topic het beste tot zijn recht.
als ik om 22.00 s avonds strandt, en de NS na ruim een half uur zegt verder geen alternatief reisadvies te kunnen geven, blijf ik niet op het station wachten, met het risico dat er geen treinen meer gaan 's avonds laat. Dit advies om een stuk met de tram te gaan, werd nb in de trein naar Rotterdam Zuid omgeroepen door het NS personeel. Maar bedankt voor de reactie.
Badge +3
NS is verplicht reizigers thuis te brengen (tot de deur) als de reiziger door vertraging of uitval van treinen op een station strandt. U hoeft dus niet bang te zijn dat u niet thuis kunt komen. Op een bemand station kunt u in zo'n geval een servicemedewerker aanspreken en op een station zonder personeel kunt u de servicezuil gebruiken.

In uw eerste bericht hebt u niet verteld dat u de tram genomen hebt op advies van een medewerker van NS. Ik zou dat zeker aanvoeren in uw contact met de klantenservice. Wellicht dat zij dan uit coulance alsnog de kosten van de tram vergoeden.

Reageer