Extra vliegticket verhalen op de NS

• 1 november 2019
  • 33 reacties
  • 685 Bekeken

Toon eerste bericht

33 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Natuurlijk Momo, helemaal mee eens hoor, maar dat was het punt niet. MoDe verweet Sebastian dat ze geen contact hadden opgenomen met de klantenservice. Het punt is dat de klantenservice sowieso niks voor je doet zolang er nog een geldig reisadvies is waarmee je je vlucht kan halen.

Bij de uitval in Den Bosch waren er nog geldige reisadviezen, niet alleen de route via Breda die TS heeft genomen, maar ook een andere latere IC via Utrecht (die naar Alkmaar) dus dan doet de klantenservice inderdaad niets. Eenmaal in Breda of Rotterdam waar ook weer treinen uitvielen of vertraging hadden had hij misschien wel contact op kunnen nemen met de klantenservice om te kijken wat mogelijk was.

Reputatie 3

Zeker wel..

Als je een vlucht dreigt te missen door langdurige spontane uitval van treinen kan je je gewoon melden bij NS personeel of SOS/Info zuil of bellen met 030 751 5155 of social media, en dan regelen ze desnoods een taxi voor je.

Dat mag ik hopen Robert. Maar wat denk je dat de NS klantenservice zegt wanneer je om een taxi vraagt in Den Bosch als er nog een reisadvies via Breda is waarmee je je vlucht kan halen?

In Breda werd het nijpender, maar door het omreizen ben je dan zo ver van Schiphol verwijderd dat het ook maar de vraag is of het met een taxi in de drukke ochtendspits nog wel lukt. De pech hier is ook vooral dat het een opeenstapeling van vertragingen en uitval is.

Op welk punt hadden zij hier van de NS een taxi aangeboden gekregen wanneer ze met de NS klantenservice contact hadden opgenomen? Hoor hier graag een antwoord op van een NS-medewerker.

Badge +3

Ongelukkige samenloop van omstandigheden dus (alternatieven die achteraf ook niet mogelijk waren). Dan houdt het inderdaad wel op met de ‘aansprakelijkheid’ van de NS.

Ook zoiets vanavond op Twitter.. die begint hier, over van Schiphol naar Deurne (maar dan via Rotterdam en Breda en de aansluiting in Eindhoven naar Venlo missen) ‘waarom 10 minuten stil staan in Breda?’ vroeg de (internationale) reiziger… ik vroeg toen “waarom niet gewoon via Utrecht?” Tja, disruptions Amsterdam Zuid.. nou ja lees maar de Twitter discussie.

Heb maar even geopperd dat hij vrij was om via Rotterdam te reizen, en daar dus gewoon een claim voor kan indienen.. (en NS webcare is dat deels met me eens).

Geen idee of ze dan op een incheck op Schiphol of overstap op Rotterdam controleren, maar Rtd-Ehv-Dn is inderdaad een claim waard (via formulier, NIET doen via Mijn NS) als de aansluiting naar Deurne/Venlo voor je neus weg reed…

Ik denk dat er nog wel meer claims handmatig behandeld moeten worden wegens de werkzaamheden rond Amsterdam Zuid (en andere trajecten).

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat het zeker verschil maakt hoeveel marge je zelf al hebt ingebouwd en de situatie.  Is dat bv 2, 3 of 4 uur marge en sta je op een station waar door een grote verstoring de eerste uren geen treinen kunnen rijden (denk aan een aanrijding) en er is geen enkele mogelijkheid voor een andere route, dan zal je daar denk ik meer kans op maken dan bij slechts 1 uur marge en nog een andere mogelijk reisadvies. 

Reputatie 7
Badge +3

Als je in Den Bosch staat en je geplande trein valt uit en de NS reisplanner geeft een geldig reisadvies via Breda waarmee je je vlucht nog kan halen, wat denk jij dan dat de NS klantenservice zegt?
Er waren blijkbaar altijd nog geldige reisadviezen naar Schiphol, de uitval en vertraging in Breda en Rotterdam kon de klantenservice ook niet voorzien.

Nee, je kunt niet alles voorzien. Maar als je een beetje bekend bent met treinreizen dan weet je dat je bij een beetje verstoring al gauw een uur vertraging kan oplopen. Om dan gepland maar iets maar dan uur voor de sluiten van de gate aan te komen op Schiphol is dan heel krap genomen, helemaal wanneer je gate helemaal op het einde is.

Dus juist omdat niemand kan voorzien waar er vertraging komt of treinen uitvallen moet je voor het halen van een vlucht ruim op tijd vertrekken. En dat is niet met maar een uur marge.

Natuurlijk Momo, helemaal mee eens hoor, maar dat was het punt niet. MoDe verweet Sebastian dat ze geen contact hadden opgenomen met de klantenservice. Het punt is dat de klantenservice sowieso niks voor je doet zolang er nog een geldig reisadvies is waarmee je je vlucht kan halen.

Hoho.Ik verwijt niemand iets. Vaak sta je sterker als er iets misgaat als je al contact hebt gehad met de klantenservice. Dit geldt in dit geval zowel voor NS als de vliegmaatschappij.

Niet ingaand op deze situatie, maar op de vraag wanneer ik bv als HC een taxi ga regelen, hangt af van een aantal factoren. 

Waar moet men heen? Hoeveel marge heeft men genomen? Is het haalbaar, want stel dat ik met een Schiphol trein strandt, dan ga ikniet voor iedereen wat regelen, das onrealistisch te noemen. Zie het al voor me voor 300 man alternatief vervoer regelen 😰. 

Schrijnende gevallen zal ik altijd nagaan, maar ik heb ooit een gezin moeten teleurstellen, toen ze exact op de gate sluiting vanuit hun reisasvies zouden aankomen. 

Bewijs van vliegen of wat dan ook zal ik in eerste instantie willen inzien en dan verder bekijken.

Reputatie 5

Tja, slecht geregeld aan alle kanten. Slecht dat de luchtvaartmaatschappij jullie niet tegemoet wou komen. Slecht dat de NS jullie niet tegemoet wil komen. Slecht dat jullie zo'n kleine foutmarge hadden. Maar naar mijn weten is er sowiezo vrijwel geen samenwerking tussen de spoorwegen en de luchtvaart dus als het bij de een mis gaat, heeft de ander daar eigenlijk geen schuld aan. Met Eurostar bijvoorbeeld wel maar dan ben je naar Liverpool ook meteen een aantal uur langer onderweg, en wellicht ook duurder uit.

Moet je dan midden in de nacht al gaan vertrekken? Dan heeft tijd geen waarde meer. Maar als het belangrijkste traject in Brabant niet rijdt en het andere traject naar Schiphol, dan zijn er geen opties meer. En zoals ik al eerder zei. De storingen waren al vanaf 06:13 dus het was gewoon een dag dat alles tegen zat. En om terug te komen op jou vertrouwen op een intercity direct. Dan kan je nergens meer op vertrouwen. Dan kan ik bij wijze van spreken eerder te voet gaan rond die tijd, want met de auto sta je ook in de spits vast

Je kunt inderdaad nergens zeker van zijn, zelfs al reserveer je uren extra tijd. De makkelijkste oplossing is gewoon je verlies nemen als het eens tegenzit. Al die andere keren waarin het met een krappe planning toch goed ging, heb je toch mooi veel tijd gewonnen.

Reageer