Extra vliegticket verhalen op de NS

  • 1 november 2019
  • 33 reacties
  • 756 Bekeken

Hallo,

 

Ik zal bij het begin beginnen. Afhelpen dinsdag (29-10-2019) hadden drie van mijn vrienden en ik een voetbalreis naar Liverpool geboekt om de wedstrijden Everton-Watford en Liverpool-Arsenal te bezoeken. Wij hadden onze reis goed voorbereid en moesten naar Schiphol Airport. Onze vlucht vertrok om 10:25 op 29 oktober 2019. De Gate sloot om 09:55.

Omdat wij op de hoogte waren van deze tijden, hadden wij als groep afgesproken om op 07:29 te verzamelen op station 's-'s-Hertogenbosch. Aangezien twee van de vier personen woonachtig zijn in Tilburg, namen zij om 07:13 de sprinter richting station ‘s-'s-Hertogenbosch. 

Beiden heren die woonachtig zijn in Tilburg waren al voor 07:05 op station Tilburg. Vanuit hier begon de ellende. Ten eerste waren er problemen (naar mijn mening seinstoringen voor ik me kan herinneren) tussen Utrecht Centraal en Schiphol Airport. Zelfs om 06:13 reden er al bepaalde treinen niet tussen tussen Utrecht Centraal en Schiphol Airport. De nieuwe reis die van Tilburg naar Schiphol Airport kon worden geboekt via 's-Hertogenbosch was pas 08:53 wat leidde tot een aankomsttijd van 10:41 op Schiphol Airport. 

Omdat de gehele verbinding van 's-Hertogenbosch naar Schiphol Airport niet functioneerde, keken wij meteen in de reisplanner van de NS. De reisplanner liet zien dat de NS Intercity richting vanuit Breda om 08:15 richting Amsterdam Centraal gaat, waar deze trein één keer stopt langs Schiphol Airport. Ik en mijn groep nemen nemen dus om 07:49 de trein van Tilburg naar Breda en komen daar aan om 08:07, waar wij dus nog genoeg overstaptijd hebben. Zo staan wij op het juiste perron op Breda en wachten wij op de NS Intercity richting Schiphol Airport. Tot onze grote verbazing, rijdt ook deze Intercity plots niet meer. Blijkbaar was er sprake van een defecte trein. 

Alweer moeten wij schakelen en kijken wij tevens weer op de NS reisplanner. Hier zien wij dat er om 08:26 van spoor 5 op station Breda de NS International Intercity richting Den Haag HS gaat. Om naar Schiphol Airport te komen, moeten wij overstappen op Rotterdam Centraal waar wij volgens de planning om 08:55 aan zouden komen. Even ter informatie: vanaf dit moment is de intercity naar Den Haag HS, de enige optie om wellicht nog zeker op tijd te zijn voor het sluiten van onze gate. In Rotterdam zullen wij om 08:50 arriveren en hebben wij maar 5 MINUTEN overstaptijd van spoor 12 naar spoor 11 en vertrekken wij vanuit 08:55 te Rotterdam Centraal naar Schiphol Airport, waar wij dan om 09:19 volgens de reisplanner zouden aankomen. 
 

Wij zitten dus keurig op tijd, omdat al onze op een-na-laatste optie richting Schiphol Airport van station Breda niet reed. Echter vertrekt de Intercity vanaf spoor 5 naar Rotterdam Centraal niet meteen. In eerste instantie denken wij aan een kleine vertraging. Wat blijkt, de intercity heeft meer dan 20 minuten vertraging! Dit leidt ertoe dat wij de TWEE INTERCITY'S hebben gemist door dit voorval. Waar wij oorspronkelijk de intercity van 08:55 zouden hebben gepakt, missen wij door de vertraging ook de Intercity's van 09:11. Door de vertraging komen wij pas rond 09:15 aan op Rotterdam Centraal en zijn dan genoodzaakt om de Intercity richting Schiphol Airport van 09:26 te halen. Wij komen dan aan om 09:51 op Schiphol Airport (4 minuten nog tot de Gate sluit). 

Op Schiphol proberen we nog te redden wat er te redden valt. Uitgerekend zitten we ook toevallig op het uiteinde van Schiphol (Gate H) en moeten we dus het langste eind lopen. Ik en mijn vrienden blijven rennen en vragen aan iedereen bij de douane of wij voor mogen en zelfs deze mensen helpen ons. Natuurlijk is de Gate al lang gesloten, maar we proberen het toch. Tevergeefs, want ongeveer rond 10:20 komen wij aan bij onze Gate. Het vliegtuig staat er nog, maar de trappen zijn er helaas afgehaald. Wij komen tot de conclusie dat we rond de 5 à 10 minuten hebben gemist, anders hadden we de vlucht gehaald. Wij lopen terug naar de service-desk en vragen of er nog een vlucht beschikbaar is naar Liverpool. Om 14:55 gaat er opnieuw een vlucht naar Liverpool, deze tickets kosten echter wel 121,00 euro per stuk. 

Wij hebben het gevoel dat we op geen enkele manier Schiphol op tijd konden bereiken. Ook al geeft de NS aan dat reizigers 3 uur aanwezig moeten zijn op een vliegveld. Als er al rond 06:13 storingen zijn, hadden wij hier ook last van ondervonden. Echter zal de NS met tegenargument komen dat wij onze reis op een andere manier konden inplannen. Het antwoord van ons daarop staat hierboven. We hebben alles in het werk gesteld om onze vlucht te halen, maar alle mogelijkheden die binnen ons bereik lagen, functioneerden niet (Intercity Breda - Schiphol & 20 min vertraging Breda - Rotterdam). 
Wij zijn daarom van mening dat wij de kosten van de vliegtickets volledig kunnen verhalen op de NS, vanwege geen alternatieven die wij konden nemen. 
 


33 reacties

Moet je dan midden in de nacht al gaan vertrekken? Dan heeft tijd geen waarde meer. Maar als het belangrijkste traject in Brabant niet rijdt en het andere traject naar Schiphol, dan zijn er geen opties meer. En zoals ik al eerder zei. De storingen waren al vanaf 06:13 dus het was gewoon een dag dat alles tegen zat. En om terug te komen op jou vertrouwen op een intercity direct. Dan kan je nergens meer op vertrouwen. Dan kan ik bij wijze van spreken eerder te voet gaan rond die tijd, want met de auto sta je ook in de spits vast

Je kunt inderdaad nergens zeker van zijn, zelfs al reserveer je uren extra tijd. De makkelijkste oplossing is gewoon je verlies nemen als het eens tegenzit. Al die andere keren waarin het met een krappe planning toch goed ging, heb je toch mooi veel tijd gewonnen.

Reputatie 6

Tja, slecht geregeld aan alle kanten. Slecht dat de luchtvaartmaatschappij jullie niet tegemoet wou komen. Slecht dat de NS jullie niet tegemoet wil komen. Slecht dat jullie zo'n kleine foutmarge hadden. Maar naar mijn weten is er sowiezo vrijwel geen samenwerking tussen de spoorwegen en de luchtvaart dus als het bij de een mis gaat, heeft de ander daar eigenlijk geen schuld aan. Met Eurostar bijvoorbeeld wel maar dan ben je naar Liverpool ook meteen een aantal uur langer onderweg, en wellicht ook duurder uit.

Niet ingaand op deze situatie, maar op de vraag wanneer ik bv als HC een taxi ga regelen, hangt af van een aantal factoren. 

Waar moet men heen? Hoeveel marge heeft men genomen? Is het haalbaar, want stel dat ik met een Schiphol trein strandt, dan ga ikniet voor iedereen wat regelen, das onrealistisch te noemen. Zie het al voor me voor 300 man alternatief vervoer regelen 😰. 

Schrijnende gevallen zal ik altijd nagaan, maar ik heb ooit een gezin moeten teleurstellen, toen ze exact op de gate sluiting vanuit hun reisasvies zouden aankomen. 

Bewijs van vliegen of wat dan ook zal ik in eerste instantie willen inzien en dan verder bekijken.

Reputatie 7
Badge +3

Als je in Den Bosch staat en je geplande trein valt uit en de NS reisplanner geeft een geldig reisadvies via Breda waarmee je je vlucht nog kan halen, wat denk jij dan dat de NS klantenservice zegt?
Er waren blijkbaar altijd nog geldige reisadviezen naar Schiphol, de uitval en vertraging in Breda en Rotterdam kon de klantenservice ook niet voorzien.

Nee, je kunt niet alles voorzien. Maar als je een beetje bekend bent met treinreizen dan weet je dat je bij een beetje verstoring al gauw een uur vertraging kan oplopen. Om dan gepland maar iets maar dan uur voor de sluiten van de gate aan te komen op Schiphol is dan heel krap genomen, helemaal wanneer je gate helemaal op het einde is.

Dus juist omdat niemand kan voorzien waar er vertraging komt of treinen uitvallen moet je voor het halen van een vlucht ruim op tijd vertrekken. En dat is niet met maar een uur marge.

 

Natuurlijk Momo, helemaal mee eens hoor, maar dat was het punt niet. MoDe verweet Sebastian dat ze geen contact hadden opgenomen met de klantenservice. Het punt is dat de klantenservice sowieso niks voor je doet zolang er nog een geldig reisadvies is waarmee je je vlucht kan halen.


Hoho.Ik verwijt niemand iets. Vaak sta je sterker als er iets misgaat als je al contact hebt gehad met de klantenservice. Dit geldt in dit geval zowel voor NS als de vliegmaatschappij.

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat het zeker verschil maakt hoeveel marge je zelf al hebt ingebouwd en de situatie.  Is dat bv 2, 3 of 4 uur marge en sta je op een station waar door een grote verstoring de eerste uren geen treinen kunnen rijden (denk aan een aanrijding) en er is geen enkele mogelijkheid voor een andere route, dan zal je daar denk ik meer kans op maken dan bij slechts 1 uur marge en nog een andere mogelijk reisadvies. 

Badge +3

Ongelukkige samenloop van omstandigheden dus (alternatieven die achteraf ook niet mogelijk waren). Dan houdt het inderdaad wel op met de ‘aansprakelijkheid’ van de NS.

Ook zoiets vanavond op Twitter.. die begint hier, over van Schiphol naar Deurne (maar dan via Rotterdam en Breda en de aansluiting in Eindhoven naar Venlo missen) ‘waarom 10 minuten stil staan in Breda?’ vroeg de (internationale) reiziger… ik vroeg toen “waarom niet gewoon via Utrecht?” Tja, disruptions Amsterdam Zuid.. nou ja lees maar de Twitter discussie.

Heb maar even geopperd dat hij vrij was om via Rotterdam te reizen, en daar dus gewoon een claim voor kan indienen.. (en NS webcare is dat deels met me eens).

Geen idee of ze dan op een incheck op Schiphol of overstap op Rotterdam controleren, maar Rtd-Ehv-Dn is inderdaad een claim waard (via formulier, NIET doen via Mijn NS) als de aansluiting naar Deurne/Venlo voor je neus weg reed…

Ik denk dat er nog wel meer claims handmatig behandeld moeten worden wegens de werkzaamheden rond Amsterdam Zuid (en andere trajecten).

Reputatie 4

Zeker wel..

Als je een vlucht dreigt te missen door langdurige spontane uitval van treinen kan je je gewoon melden bij NS personeel of SOS/Info zuil of bellen met 030 751 5155 of social media, en dan regelen ze desnoods een taxi voor je.

 

Dat mag ik hopen Robert. Maar wat denk je dat de NS klantenservice zegt wanneer je om een taxi vraagt in Den Bosch als er nog een reisadvies via Breda is waarmee je je vlucht kan halen?

In Breda werd het nijpender, maar door het omreizen ben je dan zo ver van Schiphol verwijderd dat het ook maar de vraag is of het met een taxi in de drukke ochtendspits nog wel lukt. De pech hier is ook vooral dat het een opeenstapeling van vertragingen en uitval is.

Op welk punt hadden zij hier van de NS een taxi aangeboden gekregen wanneer ze met de NS klantenservice contact hadden opgenomen? Hoor hier graag een antwoord op van een NS-medewerker.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Natuurlijk Momo, helemaal mee eens hoor, maar dat was het punt niet. MoDe verweet Sebastian dat ze geen contact hadden opgenomen met de klantenservice. Het punt is dat de klantenservice sowieso niks voor je doet zolang er nog een geldig reisadvies is waarmee je je vlucht kan halen.

Bij de uitval in Den Bosch waren er nog geldige reisadviezen, niet alleen de route via Breda die TS heeft genomen, maar ook een andere latere IC via Utrecht (die naar Alkmaar) dus dan doet de klantenservice inderdaad niets. Eenmaal in Breda of Rotterdam waar ook weer treinen uitvielen of vertraging hadden had hij misschien wel contact op kunnen nemen met de klantenservice om te kijken wat mogelijk was.

Badge +3

Zeker wel..

Als je een vlucht dreigt te missen door langdurige spontane uitval van treinen kan je je gewoon melden bij NS personeel of SOS/Info zuil of bellen met 030 751 5155 of social media, en dan regelen ze desnoods een taxi voor je. Of als je (aantoonbaar) op een begrafenis moet zijn..  :disappointed_relieved:

Reputatie 4

Als je in Den Bosch staat en je geplande trein valt uit en de NS reisplanner geeft een geldig reisadvies via Breda waarmee je je vlucht nog kan halen, wat denk jij dan dat de NS klantenservice zegt?
Er waren blijkbaar altijd nog geldige reisadviezen naar Schiphol, de uitval en vertraging in Breda en Rotterdam kon de klantenservice ook niet voorzien.

Nee, je kunt niet alles voorzien. Maar als je een beetje bekend bent met treinreizen dan weet je dat je bij een beetje verstoring al gauw een uur vertraging kan oplopen. Om dan gepland maar iets maar dan uur voor de sluiten van de gate aan te komen op Schiphol is dan heel krap genomen, helemaal wanneer je gate helemaal op het einde is.

Dus juist omdat niemand kan voorzien waar er vertraging komt of treinen uitvallen moet je voor het halen van een vlucht ruim op tijd vertrekken. En dat is niet met maar een uur marge.

 

Natuurlijk Momo, helemaal mee eens hoor, maar dat was het punt niet. MoDe verweet Sebastian dat ze geen contact hadden opgenomen met de klantenservice. Het punt is dat de klantenservice sowieso niks voor je doet zolang er nog een geldig reisadvies is waarmee je je vlucht kan halen.

Reputatie 7
Badge +3

Als je in Den Bosch staat en je geplande trein valt uit en de NS reisplanner geeft een geldig reisadvies via Breda waarmee je je vlucht nog kan halen, wat denk jij dan dat de NS klantenservice zegt?
Er waren blijkbaar altijd nog geldige reisadviezen naar Schiphol, de uitval en vertraging in Breda en Rotterdam kon de klantenservice ook niet voorzien.

Nee, je kunt niet alles voorzien. Maar als je een beetje bekend bent met treinreizen dan weet je dat je bij een beetje verstoring al gauw een uur vertraging kan oplopen. Om dan gepland maar iets maar dan uur voor de sluiten van de gate aan te komen op Schiphol is dan heel krap genomen, helemaal wanneer je gate helemaal op het einde is.

Dus juist omdat niemand kan voorzien waar er vertraging komt of treinen uitvallen moet je voor het halen van een vlucht ruim op tijd vertrekken. En dat is niet met maar een uur marge.

Reputatie 4

Je kunt er helaas niet van uitgaan dat alles vlekkeloos loopt. U heeft veel risico gelopen en te krap gepland. Was u met de auto gegaan, had u pech gehad en op de ANWB moeten wachten, dan vergoed uw garage of de ANWB ook het nieuwe ticket niet. 

 

Vreselijk pech maar helaas u kunt NS hier niet voor verantwoordelijk houden. 

Reputatie 4

U wist dat er al vanaf 6.13 uur storingen waren, maar houdt vast aan de oorspronkelijke krap geplande vertrektijd?

 

Nee dat zegt hij niet. Lees zijn berichten nog eens een keer.

 

U neemt geen contact op met NS klantenservice met de vraag hoe u en uw groepsleden op tijd op Schiphol kunt komen?

 

Als je in Den Bosch staat en je geplande trein valt uit en de NS reisplanner geeft een geldig reisadvies via Breda waarmee je je vlucht nog kan halen, wat denk jij dan dat de NS klantenservice zegt?
Er waren blijkbaar altijd nog geldige reisadviezen naar Schiphol, de uitval en vertraging in Breda en Rotterdam kon de klantenservice ook niet voorzien.

 

U neemt ook geen contact op met uw vliegmaatschappij om te kijken of er misschien iets omgeboekt kan worden?

 

Dat hebben ze achteraf ook gedaan. Of denk jij dat de vliegmaatschappij ze gratis om laat boeken als ze voor vertrek van de vlucht contact opnemen?

 

 

Reputatie 4

@Sebastian van Kessel

Niet NS maar Schiphol zelf adviseert om je reis zo te plannen dat je bij voorkeur 3 uur van te voren op de luchthaven aanwezig bent. Je planning was daarom een groot risico.

Dat NS niet aansprakelijk is voor indirecte schade is niet uit gewoonte maar staat gewoon in de wet. Een hele enkele keer wordt er een uitzondering gemaakt maar omdat je het advies van Schiphol hebt genegeerd in dit geval zeker niet  Spijtig.

Intercontinentale vluchten is 3 uur, Europese vluchten 2 uur.

Reputatie 7
Badge +3

Voor een vlucht naar Liverpool is 4 uur misschien wel te veel, maar 2 uur van tevoren aanwezig zijn moet toch zeker wel te doen zijn. Beter een uur voor Jan Doedel op Schiphol rond hangen dan je vlucht missen.

Badge +3

Bij vluchten vanaf Eindhoven (daarmee zou je ook wel naar Everton kunnen toch?) hoef je dat hele intercontinentienatale Schiphol circus niet door en kan je een uurtje van tevoren gewoon nog bij een incheckbalie terecht.

Oké, die sluiten een uurtje voor vertrek (helaas, je mag niet meer bagage inchecken) maar als je alleen handbagage hebt en van tevoren online incheckt (weekendje Engeland) kan je gewoon doorlopen.

Misschien dat een tip voor een volgende keer? Er rijdt weliswaar nog geen trein naartoe maar vanaf Best of Eindhoven wel bussen (vanaf Best buslijn 20 naar Eindhoven High-Tech Campus), en vanaf Ehv (het station zelf) de 400 direct (Airport Shuttle, die blijkbaar de snelste route neemt want die kom ik tegen op de meest vreemde plaatsen/wegen waar ik die niet verwacht!).

Dat zou al lang een zelf rijdende bus moeten zijn (zoek maar op Phileas, HOV of HOV2 Eindhoven) maar dat zal nog wel even duren. Ze zijn wel volledig elekrisch en comfortabel, met tonnen aan bagageruimte.

Reputatie 7
Badge +3

U wist dat er al vanaf 6.13 uur storingen waren, maar houdt vast aan de oorspronkelijke krap geplande vertrektijd?

U neemt geen contact op met NS klantenservice met de vraag hoe u en uw groepsleden op tijd op Schiphol kunt komen?

U neemt ook geen contact op met uw vliegmaatschappij om te kijken of er misschien iets omgeboekt kan worden?

Maar u weet wel achteraf deze community te vinden om een claim neer te leggen van €121 per stuk?

Uw claim is volkomen kansloos. NS is niet aansprakelijk voor gevolgschade en zal reizigers die en een krap reisschema hadden en op geen enkele manier tijdens de reis contact hebben gehad met de klantenservice zeker niet tegemoet komen.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik wil u toch complimenteren dat u fatsoenlijk en doordacht reageert. Een student is gelukkig toch wat anders dan een houder van een SRP. Het is voor u een flinke schadepost en alle begrip dat u een poging onderneemt, maar zoals ik in het eerste bericht hierboven al aangaf, heeft u wettelijk geen poot om op te staan. @Momo  c.s. hebben, helaas voor u, ook gewoon gelijk.

En vertrouwen, tja. Ik heb veel in het Oostblok gezeten en dan is NS toch heel betrouwbaar hoor. 😉 Meer dan 92 procent rijdt op tijd, al is het niet waarschijnlijk dat dit opgaat voor de Intercity Direct. Als men die verbinding ook in figuurlijke zin op de rails kan krijgen, dan ligt het percentage nog flink hoger ook.

Badge

@Sebastian van Kessel

Niet NS maar Schiphol zelf adviseert om je reis zo te plannen dat je bij voorkeur 3 uur van te voren op de luchthaven aanwezig bent. Je planning was daarom een groot risico.

Dat NS niet aansprakelijk is voor indirecte schade is niet uit gewoonte maar staat gewoon in de wet. Een hele enkele keer wordt er een uitzondering gemaakt maar omdat je het advies van Schiphol hebt genegeerd in dit geval zeker niet  Spijtig

Opties waren er wel geweest als u zich had gemeld bij een NS medewerker en uw situatie goed had uitgelegd aan deze medewerker, dan had er zoals Erryt NS ook aangeeft gekeken kunnen worden voor andere opties.

Maar ik ben het ook met Momo eens dat u te krap heeft gepland voor een reis naar Schiphol, als medewerker van de NS plan ik zelf altijd 1 uur extra ruimte in t.o.v. het advies van de luchtvaartmaatschappij om ruimte te hebben voor eventuele verstoringen of andere dingen die tegen kunnen zitten.  En ja, als ik intercontinentaal vlieg zit ik dus 4 uur van tevoren al op Schiphol of ik overnacht in de omgeving van Schiphol als er dan nog geen treinen rijden. 

En mocht u geen medewerker zien op het station of in de trein dan zijn er ook op verschillende plekken bij de stations SOS palen waarmee u in contact kunt komen met de klantenservice en anders kan dat ook nog per telefoon, facebook of twitter.

Nou NS medewerkers konden niet meer doen. Het was weer een typisch geval van een dag dat alles tegen zit bij de NS. U kunt wel zeer overdrijven met 4 uur van te voren. Een overnachting is weer heel overdreven, ben maar een student. Gaat meer om het punt dat je dan nooit meer een vervoersmiddel kan vertrouwen zoals u het beschrijft. Ik verwacht gewoon een goed functionerende organisatie in plaats van dat twee intercity's van twee verschillende stations niet rijden! 

Maar toch bedankt voor het antwoord! 

.

 

Allereerst is 4 uur van tevoren niet overdreven voor een intercontinentale vlucht, de luchtvaartmaatschappij schrijft nml. voor dat je vanwege uitgebreide veiligheidscontroles 3 uur van tevoren op de luchthaven moet zijn.  Mijn marge van 1 uur komt daar dan bij op en als er dan nog geen treinen rijden omdat het nog te vroeg is overnacht ik in de buurt van Schiphol.


NS medewerkers hebben de mogelijkheid om in bijzondere gevallen zoals onderweg naar Schiphol of naar een begrafenis om bij calamiteiten een taxi te laten komen voor de NS reiziger.

@Sebastian van Kessel

Niet NS maar Schiphol zelf adviseert om je reis zo te plannen dat je bij voorkeur 3 uur van te voren op de luchthaven aanwezig bent. Je planning was daarom een groot risico.

Dat NS niet aansprakelijk is voor indirecte schade is niet uit gewoonte maar staat gewoon in de wet. Een hele enkele keer wordt er een uitzondering gemaakt maar omdat je het advies van Schiphol hebt genegeerd in dit geval zeker niet  Spijtig

Opties waren er wel geweest als u zich had gemeld bij een NS medewerker en uw situatie goed had uitgelegd aan deze medewerker, dan had er zoals Erryt NS ook aangeeft gekeken kunnen worden voor andere opties.

Maar ik ben het ook met Momo eens dat u te krap heeft gepland voor een reis naar Schiphol, als medewerker van de NS plan ik zelf altijd 1 uur extra ruimte in t.o.v. het advies van de luchtvaartmaatschappij om ruimte te hebben voor eventuele verstoringen of andere dingen die tegen kunnen zitten.  En ja, als ik intercontinentaal vlieg zit ik dus 4 uur van tevoren al op Schiphol of ik overnacht in de omgeving van Schiphol als er dan nog geen treinen rijden. 

En mocht u geen medewerker zien op het station of in de trein dan zijn er ook op verschillende plekken bij de stations SOS palen waarmee u in contact kunt komen met de klantenservice en anders kan dat ook nog per telefoon, facebook of twitter.

Nou NS medewerkers konden niet meer doen. Het was weer een typisch geval van een dag dat alles tegen zit bij de NS. U kunt wel zeer overdrijven met 4 uur van te voren. Een overnachting is weer heel overdreven, ben maar een student. Gaat meer om het punt dat je dan nooit meer een vervoersmiddel kan vertrouwen zoals u het beschrijft. Ik verwacht gewoon een goed functionerende organisatie in plaats van dat twee intercity's van twee verschillende stations niet rijden! 

Maar toch bedankt voor het antwoord! 

.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Sebastian van Kessel

Niet NS maar Schiphol zelf adviseert om je reis zo te plannen dat je bij voorkeur 3 uur van te voren op de luchthaven aanwezig bent. Je planning was daarom een groot risico.

Dat NS niet aansprakelijk is voor indirecte schade is niet uit gewoonte maar staat gewoon in de wet. Een hele enkele keer wordt er een uitzondering gemaakt maar omdat je het advies van Schiphol hebt genegeerd in dit geval zeker niet  Spijtig.

Badge

Opties waren er wel geweest als u zich had gemeld bij een NS medewerker en uw situatie goed had uitgelegd aan deze medewerker, dan had er zoals Erryt NS ook aangeeft gekeken kunnen worden voor andere opties.

Maar ik ben het ook met Momo eens dat u te krap heeft gepland voor een reis naar Schiphol, als medewerker van de NS plan ik zelf altijd 1 uur extra ruimte in t.o.v. het advies van de luchtvaartmaatschappij om ruimte te hebben voor eventuele verstoringen of andere dingen die tegen kunnen zitten.  En ja, als ik intercontinentaal vlieg zit ik dus 4 uur van tevoren al op Schiphol of ik overnacht in de omgeving van Schiphol als er dan nog geen treinen rijden. 

En mocht u geen medewerker zien op het station of in de trein dan zijn er ook op verschillende plekken bij de stations SOS palen waarmee u in contact kunt komen met de klantenservice en anders kan dat ook nog per telefoon, facebook of twitter.

Bij de klantenservice kunnen we helaas ook niets voor je doen. De voorwaarden dienen wij te hanteren.

Reputatie 7
Badge +3

Er reden ook geen 

...Een alternatief had een IC richting Alkmaar vanaf Den Bosch geweest kunnen zijn en overstappen op Sloterdijk. 

Is een overstap op Utrecht of Bijlmer ArenA dan niet handiger, of lag de route via Zuid er dinsdag ook al uit?

 

Er reden ook geen treinen  tussen s’-Hertogenbosch en Utrecht. Dus we waren genoodzaakt om naar Breda te gaan. 

De IC's naar Alkmaar reden wel, o.a. die van 7:38 (ritnummer 822), dus niet alles tussen Den Bosch en Utrecht lag eruit.

En ja, overstap op Utrecht zou dan zo te zien handiger geweest. Dank Robert.

Ik snap je punt en ook snap ik je teleurstelling. Helaas vergoeden wij deze kosten niet, zoals Thom al als uitleg gaf. Het advies is om met onze klantenservice te schakelen indien je een vliegtuig dreigt te missen. We kunnen niet altijd een oplossing bieden, maar zijn altijd bereid om mee te denken wat er mogelijk is. Het minste wat ik kan doen is je signaal intern doorzetten.

Kun je mij eventueel doorsturen naar de klantenservice of een link sturen?

Reageer