beantwoord

formulier geld terug bij vertraging intercity direct werkt niet

• 28 december 2016
  • 22 reacties
  • 825 Bekeken

Is het al bekend wanneer het formulier voor geld terug bij vertraging met de IC Direct het weer gaat doen? Zit nu al twee dagen te proberen het formulier online in te vullen maar kan daar niks mee behalve datum en tijd invullen. Jullie chatservice is ook al de hele dag "druk" en dus niet te selecteren. Gisteren kreeg ik alleen maar het verzoek geduld te bewaren, alleen lees en hoor ik dat continu van medewerkers en op de forum... Enige concrete informatie is dan ook wel gewenst in deze.
icon

Beste antwoord door TL89 17 januari 2017, 20:05

Het formulier werkt inmiddels weer.
Bekijk origineel

22 reacties

Ik kamp met hetzelfde probleem, het werkt niet op mijn smartphone en op mijn pc. Ik hoop dat ik het geld deze keer wel sneller dan 3 maanden terugkrijg.
Het zou veel makkelijker gemaakt moeten worden om geld terug te vragen. Elke week zo'n formulier invullen kost me toch wel een halfuur.
Helaas hebben we hier nog geen prognose voor ontvangen. Ik hoop dat de storing snel opgelost is. Excuses hiervoor.
Het betrof een onderhoud aan de server, dat inmiddels is afgerond. Als het goed is zou alles weer moeten werken.
Het betrof een onderhoud aan de server, dat inmiddels is afgerond. Als het goed is zou alles weer moeten werken.

Helaas werkt het nog steeds niet. Alleen datum plaats en tijd + aantal minuten vertraging zijn in te vullen. Er is geen mogelijkheid om verder te gaan
Dat is jammer om te lezen Rovadeha. Ik ga even voor je op onderzoek uit, zodra ik meer weet zal ik je dit laten weten.
Wanneer gaat dit weer werken? Die 3 maanden die het duurt voordat je antwoord krijgt is wel lang genoeg toch? Of moeten we ook nog 3 maanden toevoegen voordat die site weer werkt?
Ik durf er simpelweg geen antwoord op te geven. Zowel Sivan, Miriam én ik hebben het geëscaleerd. Ik hoop dat het snel opgelost is.
Bedankt voor je snelle antwoord in ieder geval.
Het lijkt dat er op dit moment alleen nog problemen zijn wanneer je het via Chrome doet. Mocht je nog problemen ervaren probeer het dan even in een andere browser, dit kan een oplossing zijn.
Firefox, IE en Edge doen het ook niet, kan nog steeds geen datum kiezen en op doorgaan klikken.
Wat balen EdgarFR, ik heb het nogmaals aangekaart. Als ik meer weet zal ik je dat laten weten.
Ik heb op 3 januari een uur in een kapotte intercity direct gezeten zonder licht en verwarming. Wil graag mijn geld terugvragen maar het is echt onacceptabel dat het formulier om geld terug te vragen blijkbaar al sinds 26 december niet werkt. Heeft dit dan geen prioriteit?
Het formulier doet het nog steeds niet. Inmiddels is dit probleem al bijna een maand aan de gang. In deze maand heb ik alweer meermaals vertraging opgelopen, waaronder 1,5 uur vastzitten in de trein (en ook dát was niet de eerste keer dat ik dat meemaakte met de ICD). Krijgen jullie zoveel aanmeldingen binnen dat het systeem het niet meer aankan? Lijkt me een aannemelijke theorie aangezien alleen ik al in de afgelopen 5 maanden 25 keer een claim heb ingediend (die tot dusver allemaal zijn toegewezen. Jullie zijn bijgewerkt tot 19 oktober 2016). Graag een indicatie van wanneer het formulier het weer doet zodat we vrolijk door kunnen gaan met geld terug vragen. Of laat de treinen eens op tijd rijden zonder vertraging zodat het formulier overbodig wordt.
Het formulier werkt nog steeds niet (op MacOS Firefox of Safari). Het werkte altijd prima (je gebruikt het als frequente IC-direct reiziger immers vaak genoeg). Ik wil claims indienen vanaf 14 november en dat is morgen 2 maanden geleden. Ik veronderstel dat jullie regelen dat de termijn voor indiening wordt opgerekt door deze fail.
Het formulier werkt nog steeds niet goed, ik kan geen vertraging indienen (zowel via IE als Chrome). Ik heb dit op 22-12-2016 (!) al telefonisch doorgegeven aan de NS klantenservice (nationaal en internationaal). Ik hoop op een spoedige oplossing.
UPDATE: Er lopen nog steeds onderzoeken naar deze situatie. Een volledig oplossing is er nog niet, maar hier wordt achter de schermen hard aan gewerkt. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Same situation is continuing. Still cannot go to the next step. Is it able to use the form to refund? The form is supposed to be used for IC delays. But since you've been working on the solution for such a long time and still have no clue when you can solve this, plus more and more customers need to refund, can we use the form to refund for ICD, as a temporary solution?
Beste Miriam NS. Stop de onderzoeken (meervoud?). Het stukje code op het webformulier waar je de datum in moet vullen ontbreekt. Voeg dit stukje code weer toe en iedereen is blij. Waarom duurt dit al bijna een maand?
Het formulier werkt inmiddels weer.
Dat is fijn om te lezen TL89. Mochten er toch nog problemen zijn dan horen we dat graag.
Reputatie 2
Ik had 20 minuten vertraging met de Intercity Direct. Ik meen dat je na een kwartier vertraging geld terug krijgt, maar ik kan alleen kiezen tussen 30 t/m 59 minuten en 60 of meer.
23:16: het is inmiddels gelukt. Je moet weer terug uit de reishistorie en dan de aparte link gebruiken. Erg voor de hand ligt het niet.
Hoi Alex1, het klopt inderdaad dat als je met de Intercity Direct meer dan 15 minuten vertraging hebt opgelopen in aanmerking kunt komen voor compensatie. Hier is dan ook een aparte link voor. Zie hier. Fijn dat het gelukt is en hopelijk verloopt het de volgende keer wat soepeler.

Reageer