beantwoord

Formulier geld terug systeem werkt niet

• 11 januari 2020
  • 4 reacties
  • 215 Bekeken

Nu invullen van het NS geld terug formulier ontvang ik geen bericht via mail. Het is ook niet bekend in het systeem. NS kan het niet vinden. Vertraging is er wel, maar niet werkend systeem zijde NS. 

icon

Beste antwoord door Sascha NS 12 januari 2020, 11:37

Goedemorgen breekijzers.

Zelfs als Mijn NS wél werkt wil ik adviseren om altijd het online formulier te gebruiken om de claim in te dienen. Via de Mijn NS omgeving gaat het nog te vaak mis wat de afhandeltijd niet ten gunste beïnvloed.

Zo te lezen heb je al contact gezocht met de klantenservice om de (status van de) claim op te sporen? Als dat geen succes is geweest wil ik je vragen om de claim over enkele dagen nogmaals in te dienen. We hebben deze week te kampen met een flink aantal verstoringen in onze systemen waardoor de online portals niet naar behoren werken. Mijn excuses voor het ongemak.

Bekijk origineel

4 reacties

Goedemorgen breekijzers.

Zelfs als Mijn NS wél werkt wil ik adviseren om altijd het online formulier te gebruiken om de claim in te dienen. Via de Mijn NS omgeving gaat het nog te vaak mis wat de afhandeltijd niet ten gunste beïnvloed.

Zo te lezen heb je al contact gezocht met de klantenservice om de (status van de) claim op te sporen? Als dat geen succes is geweest wil ik je vragen om de claim over enkele dagen nogmaals in te dienen. We hebben deze week te kampen met een flink aantal verstoringen in onze systemen waardoor de online portals niet naar behoren werken. Mijn excuses voor het ongemak.

Reputatie 4

Dat probleem heb ik nu ook. Afgelopen donderdag moest ik vanuit Dordrecht via Breda naar Middelburg reizen vanwege een kapotte bovenleiding bij Zevenbergen. Meer dan 30 minuten vertraging opgelopen. Volgens mijn reishistorie heb ik niet uitgecheckt op station Middelburg, dus een claim indienen is onmogelijk. Wordt dit nog opgelost? Ik zou  afgelopen woensdag en donderdag trouwens helemaal niet hebben in-en uitgecheckt op station Middelburg. 

Reputatie 7
Badge +2

Als je geen e-mail hebt gehad dan zou ik even afwachten en indien nodig een van de komende dagen opnieuw het formulier invullen. Er stonden maandagochtend al berichten over de storing op de community en had er er zelf toen ook al last van.

GTBV is ook nog steeds van slag. Ik kreeg foutmeldingen na het invullen van het formulier, maar de claim bleek later toch twee keer aan te zijn gekomen. Goedkeuring voor een compleet onmogelijk bedrag (ritprijs + 1,07 euro, nooit eerder meegemaakt) en een andere claim blijft volgens mij ergens hangen. 

Tijdje geleden toen er een grote storing was heeft NS besloten alle claims zonder controle goed te keuren. Kreeg daar toen een e-mail over. Ben benieuwd wat ze nu doen.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Er is al sinds dinsdag (7-1-2020) een storing in diverse NS systemen. Onder andere Reishistorie werkt nog niet en daar zal het GTbV systeem ook wel last van hebben.

Als je de claim via het formulier hebt ingediend (via Mijn NS kan immers niet) dan zal die nog in de wachtrij staan om verwerkt te worden zodra ze dat weer aan zetten.

Geduld dus, uiteindelijk zul je wel een mailtje krijgen. Daar kan je op reageren als het een afwijzing is.

Een paar jaar geleden was elke claim nog ‘handwerk’ en duurde het soms wel 8 weken voordat je ook maar iets hoorde. Dat moest toen iedereen dan ook maar voor lief nemen.

Reageer