beantwoord

foutmelding geld terug bij vertraging

• 15 June 2021
  • 9 reacties
  • 210 Bekeken

Ik probeerde het formulier 'geld terug bij vertraging' 

in te vullen. Maar ik krijg een foutmelding. 

Ik had op 18 mei van Rotterdam Lombardijen naar Breda ruim 2 uur vertraging helaas.

Kunnen jullie helpen? 

icon

Beste antwoord door Sascha NS 15 June 2021, 17:32

Goedemiddag christeldeugd. Welkom bij de NS Community.

Ik heb het screenshot verwijderd omdat hier potentieel gevoelige informatie op staat en dit een openbaar forum is. Dien je de claim in via je Mijn NS-account? Zo ja, zou het eens via dit formulier willen proberen? Mijn NS doet wel eens lastig bij het verwerken van de reisgegevens waardoor een GTBV-claim foutmeldingen geeft.

Bekijk origineel

9 reacties

Goedemiddag christeldeugd. Welkom bij de NS Community.

Ik heb het screenshot verwijderd omdat hier potentieel gevoelige informatie op staat en dit een openbaar forum is. Dien je de claim in via je Mijn NS-account? Zo ja, zou het eens via dit formulier willen proberen? Mijn NS doet wel eens lastig bij het verwerken van de reisgegevens waardoor een GTBV-claim foutmeldingen geeft.

Reputatie 2

Bij mij lukt het ook niet. Er komt deze melding: CLAIMS.GENERIC.FORM.GTBV.CLAIM_FAILED.

Reputatie 6

Bij mij lukt het ook niet. Er komt deze melding: CLAIMS.GENERIC.FORM.GTBV.CLAIM_FAILED.

Heb je het ook via het formulier in het antwoord van Sascha geprobeerd?  

Reputatie 2

Ik meld het hier zodat niet gedacht wordt dat het aan Christel ligt. Je kunt natuurlijk ook gewoon zorgen dat het werkt in plaats van naar een andere site te verwijzen.

Reputatie 6

Ik meld het hier zodat niet gedacht wordt dat het aan Christel ligt. Je kunt natuurlijk ook gewoon zorgen dat het werkt in plaats van naar een andere site te verwijzen.

NS heeft ongelooflijk veel en vaak IT-problemen dus ik denk dat je het voorlopig met deze workaround moet doen. I

Reputatie 6
Badge +2

Ik krijg meestal deze foutmelding. Bij mijn vorige vertraging werkte het uiteindelijk een keer. Bij mijn laatste vertraging heb ik na vele pogingen uiteindelijk https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug-bij-vertraging.html gebruikt, waarbij je meer moet invullen, maar het werkte wel gelijk.

Meer informatie is wenselijk. “Mijn NS doet wel eens lastig bij het verwerken van de reisgegevens” is wel erg vaag. Als het niet werkt, werkt het dan voor niemand? Heeft het zin het gelijk weer te proberen? Hangt het af van de reis?

Het is uiteindelijk via het formulier gelukt. Dank voor de tip.

Reputatie 6
Badge

Meer informatie is wenselijk. “Mijn NS doet wel eens lastig bij het verwerken van de reisgegevens” is wel erg vaag. Als het niet werkt, werkt het dan voor niemand? Heeft het zin het gelijk weer te proberen? Hangt het af van de reis?

Was het maar zo simpel, knul. Als trouwe lezer/volger van dit forum zien-en de andere volgers dus dito-een hele parade van allerlei korte, lange, onverklaarbare storingen zonder dat ooit duidleijk is wat het precies betreft en hoe lang het duurt etc. Verder is het dus zo, dat dat hele chipkaartgedoe vooral is opgezet voor zeer drukke metrosystemen, ala SINgapore en HOngkong, waar al dat soort problems nou juist niet spelen en je altijd gedwongen wordt door gates=poortjes te gaan. NS moet aan alle kanten aanpassen en meten om het voor hun systeem steeds weer te laten werken.

Meteen weer proberen is echter meestal de werkwijze die de meeste frustratie gaat opleveren-je zit toch niet zo hard te springen om die paar eurootjes terug? Probeer eens een daggie later

Zelf merk ik dat het -ALS het werkt, het vlot gaat via overzicht gedane reizen in mijn NS

Reputatie 6
Badge +2

Mijn indruk is inderdaad dat het niet veel zin heeft het gelijk weer te proberen. Het is dan wel erg knullig van het systeem dat het je bij een storing wel de aanvraag laat invullen.

Reageer