beantwoord

Geen geld terug bij vertraging

• 3 december 2015
  • 2 reacties
  • 80 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Hallo NS,

Ik had geld teruggevraagd bij vertraging maar deze is niet toegewezen. Claimnummer is 41032866. Naar mijn mening heb ik hier wel recht op.

Ik ben op Apeldoorn ingecheckt om 6u44. De trein zou 6u48 moeten vertrekken en 7u37 zou ik normaal in Hengelo moeten zijn. Ik kwam pas in Hengelo om 9u11.

De trein uit Apeldoorn had al bijna een halfuur vertraging, in Almelo moesten we uitstappen vanwege een kapotte damwand in de treintunnel en er was niets over bekend hoe snel ik in Hengelo zou kunnen zijn en of er ├╝berhaupt wat zou gaan rijden die kant uit. Ik heb derhalve in Almelo in- en uitgecheckt (resp. 8u13 en 8u14) indien er niets meer zou rijden en ik rechtsomkeert zou kunnen maken. Uiteindelijk ging er nog wel een trein richting Hengelo en deze heb ik dan ook direct gepakt. Per saldo was ik bijna anderhalf uur na de geplande aankomsttijd op mijn bestemming, ofwel meer dan 60 minuten vertraging zoals ik had aangegeven bij de aanvraag.

Dit had ik ook via mijn werkmail aan jullie uitgelegd (via nszakelijk@ns.nl op maandag 23-11 om 16u19), omdat ik deze informatie niet kwijt kon in mijn aanvraag en ik alleen op een deel van het traject (vanwege die 'overstap' in Almelo) geld kon terugvragen.

Kunnen jullie kijken of ik niet alsnog recht heb, of aangeven wat de reden van afwijzing is?

Met vriendelijke groet
icon

Beste antwoord door Sivan NS 3 december 2015, 11:22

Hoi MJK87, en welkom op het forum.

Je claimt voor 18 november, met reistijd 06.48 uur en vertrekstation Almelo. Je bent echter pas om 08.14 ingecheckt op Almelo.

Ik zie dat je op Apeldoorn om 06.44 bent ingecheckt, en op Almelo bent uitgecheckt. Je had dus kunnen claimen voor Apeldoorn - Hengelo. Ik heb je claim aangepast en deze is nu goedgekeurd.
Bekijk origineel

2 reacties

Hoi MJK87, en welkom op het forum.

Je claimt voor 18 november, met reistijd 06.48 uur en vertrekstation Almelo. Je bent echter pas om 08.14 ingecheckt op Almelo.

Ik zie dat je op Apeldoorn om 06.44 bent ingecheckt, en op Almelo bent uitgecheckt. Je had dus kunnen claimen voor Apeldoorn - Hengelo. Ik heb je claim aangepast en deze is nu goedgekeurd.
Bedankt Sivan.

Reageer