beantwoord

geen geld terug bij vertraging?!?

• 16 december 2015
  • 5 reacties
  • 96 Bekeken

Op 27-11-2015 waren wij op weg naar Leeuwarden. Voor Amersfoort (om ongeveer 08:00) stond de trein stil, er was een verstoring aan de andere kant van Amersfoort en daarom moesten wij wachten. Toen we eindelijk in Amersfoort waren hadden we al een minuut of 20 vertraging. Er werd omgeroepen dat het nog niet bekend was of en zo ja hoe laat de trein verder zou rijden richting Zwolle, geadviseerd werd (via de omroepinstallatie in de trein) om over te stappen naar de trein aan de andere kant van het perron die naar Deventer zou rijden en daar over te stappen te stappen op de trein naar Zwolle. Dat hebben wij dus gedaan met als gevolg dat we 1 uur later als bedoeld in Leeuwarden waren.
Ik heb dus geld terug gevraagd bij de NS naar krijg een mailtje dat mij claim is afgewezen omdat we niet genoeg vertraging hadden. Misschien is de trein waar we inzaten dus toch nog door gereden en is die met minder dan 30 minuten vertraging in Leeuwarden aangekomen maar daar heb je niets aan als je op aanraden van de NS overstapt en omrijd.
Kortom: ik heb de al de aanwijzingen van de NS opgevolgd en daardoor 60 minuten vertraging opgelopen maar krijg geen geld terug! WAAROM NIET?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 16 december 2015, 13:48

Ik heb de claims bekeken.

Het systeem heeft alleen gekeken naar de reis die je hebt opgegeven, en dus de trein van 06.03 die naar Rotterdam CS ging (en Zwolle en uiteindelijk Leeuwarden). Op basis daarvan is onvoldoende vertraging gevonden.

Aangezien er informatie werd gegeven over een alternatieve route, ben jij anders gereisd. Dit is natuurlijk zeer begrijpelijk, maar het systeem kan dit niet weten. Om die reden kun je dit soort claims het beste indienen via Klantenservice, middels een formulier met begeleidend schrijven (per post) of via een brief. Dan kijkt niet een computer maar een medewerker naar jouw claim.

Op basis van de informatie die je hier geeft, en de reistransacties, heb ik beide claims alsnog goedgekeurd.
Bekijk origineel

5 reacties

Hoi H.A., en welkom op het forum.

Vervelend dat je reis zo is verlopen. Heb je voor mij het claimnummer? Dan zal ik de claim opnieuw beoordelen voor je.
Hoi H.A., en welkom op het forum.

Vervelend dat je reis zo is verlopen. Heb je voor mij het claimnummer? Dan zal ik de claim opnieuw beoordelen voor je.

claimnummer: 41040443 en 41040419
Ik heb de claims bekeken.

Het systeem heeft alleen gekeken naar de reis die je hebt opgegeven, en dus de trein van 06.03 die naar Rotterdam CS ging (en Zwolle en uiteindelijk Leeuwarden). Op basis daarvan is onvoldoende vertraging gevonden.

Aangezien er informatie werd gegeven over een alternatieve route, ben jij anders gereisd. Dit is natuurlijk zeer begrijpelijk, maar het systeem kan dit niet weten. Om die reden kun je dit soort claims het beste indienen via Klantenservice, middels een formulier met begeleidend schrijven (per post) of via een brief. Dan kijkt niet een computer maar een medewerker naar jouw claim.

Op basis van de informatie die je hier geeft, en de reistransacties, heb ik beide claims alsnog goedgekeurd.
OK bedankt voor het goedkeuren van de claims en ook bedankt voor de tip (maar ik hoop hem nooit nodig te hebben 😃 )
Ik ook niet, H.A.! 🙂

Reageer