Ik heb dus geld terug gevraagd bij de NS naar krijg een mailtje dat mij claim is afgewezen omdat we niet genoeg vertraging hadden. Misschien is de trein waar we inzaten dus toch nog door gereden en is die met minder dan 30 minuten vertraging in Leeuwarden aangekomen maar daar heb je niets aan als je op aanraden van de NS overstapt en omrijd.
Kortom: ik heb de al de aanwijzingen van de NS opgevolgd en daardoor 60 minuten vertraging opgelopen maar krijg geen geld terug! WAAROM NIET?
Beste antwoord door Sivan NS
Ik heb de claims bekeken.
Het systeem heeft alleen gekeken naar de reis die je hebt opgegeven, en dus de trein van 06.03 die naar Rotterdam CS ging (en Zwolle en uiteindelijk Leeuwarden). Op basis daarvan is onvoldoende vertraging gevonden.
Aangezien er informatie werd gegeven over een alternatieve route, ben jij anders gereisd. Dit is natuurlijk zeer begrijpelijk, maar het systeem kan dit niet weten. Om die reden kun je dit soort claims het beste indienen via Klantenservice, middels een formulier met begeleidend schrijven (per post) of via een brief. Dan kijkt niet een computer maar een medewerker naar jouw claim.
Op basis van de informatie die je hier geeft, en de reistransacties, heb ik beide claims alsnog goedgekeurd.
Bekijk origineel
Het systeem heeft alleen gekeken naar de reis die je hebt opgegeven, en dus de trein van 06.03 die naar Rotterdam CS ging (en Zwolle en uiteindelijk Leeuwarden). Op basis daarvan is onvoldoende vertraging gevonden.
Aangezien er informatie werd gegeven over een alternatieve route, ben jij anders gereisd. Dit is natuurlijk zeer begrijpelijk, maar het systeem kan dit niet weten. Om die reden kun je dit soort claims het beste indienen via Klantenservice, middels een formulier met begeleidend schrijven (per post) of via een brief. Dan kijkt niet een computer maar een medewerker naar jouw claim.
Op basis van de informatie die je hier geeft, en de reistransacties, heb ik beide claims alsnog goedgekeurd.