beantwoord

Geen geld terug bij vertraging

• 23 juni 2017
  • 4 reacties
  • 172 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Hoi NS,

Kenmerk: 5046479495

Op 23 maart heb ik een vertraging gehad met de Intercity Direct. Ik heb ingecheckt om 16:41 in Duivendrecht. Om 17:05 heb ik ingecheckt op schiphol voor de Intercity direct toeslag (u kunt het zelf in zien). Vervolgens had de Intercity Direct van 17:07 vertraging, die normaal gesproken om 17:32 aan zou moeten komen in Rotterdam Centraal. Dit is trein die ik elke werkdag pakt, u kunt het zelf controleren in mijn reisgeschiedenis.

Zoals in uw brief aangeeft was ik 18.01 aangekomen en volgens de reisplanner 17.49 kwam de intercity direct aan. Als je dan goed uitreken, kom je op een vertraging van meer dan 15 min. Waardoor ik recht heb op mijn geld terug.

Ik vind het nu onderhand vervelend, dat het zo lang moet duren om mijn geld terug te claimen. Het is van 23 maart (3 maanden geleden!!) en ik moet steeds hier zelf achterna gaan. Terwijl ik voor andere openstaande claims nog steeds geld moet krijgen. Dit is toch belachelijk voor woorden?

Graag wil ik zo snel mogelijk reactie ipv dat ik weer 6 weken moet wachten op een afgewezen claim.
icon

Beste antwoord door Chiel NS 26 juni 2017, 16:11

Ik heb de claim van Dash nog een keer bekeken, en een vergoeding uitgekeerd.

Ik wil er graag nog wel een keer op wijzen dat dit een uitzondering is, omdat Dash al zo lang op een antwoord heeft moeten wachten en zijn claim met het oude systeem is ingediend. Ben je het zelf niet met een afwijzing eens, kan je het beste een antwoord sturen op de mail met meer uitleg over je vertraging. Zullen wij er nog een keer naar kijken.
Bekijk origineel

4 reacties

Goedenavond Dash, welkom op het forum.

Het spijt me dat je claim is afgewezen en dat je zo lang hebt moeten wachten op een reactie. Wij hebben onze Geld Terug bij Vertraging procedure flink aangepakt, zodat het een stuk makkelijker is om de claims te beoordelen en we een stuk sneller bij je terug zijn.

Wij handelen op het forum normaal geen afwijzingen af, maar ik maak in dit geval een uitzondering omdat je al 3 maanden wacht op een reactie en je hem nog via het oude systeem hebt ingediend. Zou je mij een priv├ębericht willen sturen door op mijn naam te klikken, en de volgende gegevens willen bijvoegen?

- Voorletters en Achternaam
- Geboortedatum
- Postcode en huisnummer
- Claimnummer
Ik heb de claim van Dash nog een keer bekeken, en een vergoeding uitgekeerd.

Ik wil er graag nog wel een keer op wijzen dat dit een uitzondering is, omdat Dash al zo lang op een antwoord heeft moeten wachten en zijn claim met het oude systeem is ingediend. Ben je het zelf niet met een afwijzing eens, kan je het beste een antwoord sturen op de mail met meer uitleg over je vertraging. Zullen wij er nog een keer naar kijken.
Hoi NS,

Kenmerk: 5054356442 (Afwijzing claim Geld terug bij vertraging (600148394))

Opnieuw wordt mijn claim afgewezen om soortgelijke situatie. Het was al vervelend met de treinvertragingen. Ik heb een claim ingediend, om pas na 8 weken (!!!) te horen dat het afgewezen wordt. Gewoon omdat er geen goede controle is.

Zelfde situatie op 8 juni. Ik heb ingecheckt in Duivendrecht 16:46, om 17:06 heb ik toeslag aangeslagen voor de Intercity direct. De Intercity Direct zou om 17:07 vanuit Schiphol vertrekken en om 17:32 aankomen in Rotterdam Centraal.

Mijn uitchecktijd was 17:53. Ik had duidelijk meer dan een kwartier vertraging, waardoor ik recht heb op een claim. Graag wil ik zo snel mogelijk reactie en controle op mijn reishistorie, in plaats van dat ik weer achteraan moet bellen en weer 8 weken moet wachten.
Zoals ik hierboven heb aangegeven pakken wij deze claims normaal niet op. De vorige keer heb ik het gedaan omdat je claim tussen wal en schip was gevallen, maar nu moet ik je echt vragen te reageren op de afwijzingsmail en op die manier in bezwaar te gaan.

Reageer