beantwoord

Geen geld terug bij vertraging

• 19 maart 2020
  • 2 reacties
  • 143 Bekeken

Goedemiddag,

Dinsdag 25 februari ben ik met mijn NS flex abbonement gestrand op het station van Den Bosch, ik moest naar Eindhoven een traject wat ik regelmatig afleg in de spits.

Nu reden de treinen niet verder en de verwachte eindtijd van de storing was op dat moment ruim 2 uur later. Ik was dus genoodzaakt om zelf vervoer te regelen om in Eindhoven terecht te komen.

Nu probeer ik mijn geld terug te krijgen vanwege deze vertraging, echter lukt dit niet omdat er geen geldige uitcheck waargenomen is. Dit komt omdat ik het eindstation nooit bereikt heb (Eindhoven).

Hoe kan ik nu alsnog vergoeding krijgen voor deze vertraging? (en daarmee de kosten voor vervangend vervoer deels kan opvangen)

Met vriendelijke groet, Tessa Maas

icon

Beste antwoord door loklok8 19 maart 2020, 15:52

Op de Geld terug bij vertraging pagina kunt u een aanvraag indienen zonder Mijn NS. Onder ‘Heeft u uw gewenste NS-eindstation bereikt’ klikt u nee aan. U krijgt dan een vast bedrag terug voor uw opgelopen vertraging als deze claim goedgekeurd is. Het is niet mogelijk om via uw Mijn NS account een GTBV aan te vragen wanneer u uw eindstation niet hebt bereikt.

Ik neem aan dat u wel heeft uitgecheckt op het station 's-Hertogenbosch? Als dit niet zo is wordt dit hersteld op uw factuur d.m.v een automatische uitcheck op het station waar je waarschijnlijk bent uitgestapt of d.m.v een correctietarief van €20. Mocht u te veel betaald hebben, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice om dat te laten herstellen. Dit geldt natuurlijk niet als u in 's-Hertogenbosch, binnen een uur, bent in- en uitgecheckt en dus niet hebt gereisd volgens het systeem.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Op de Geld terug bij vertraging pagina kunt u een aanvraag indienen zonder Mijn NS. Onder ‘Heeft u uw gewenste NS-eindstation bereikt’ klikt u nee aan. U krijgt dan een vast bedrag terug voor uw opgelopen vertraging als deze claim goedgekeurd is. Het is niet mogelijk om via uw Mijn NS account een GTBV aan te vragen wanneer u uw eindstation niet hebt bereikt.

Ik neem aan dat u wel heeft uitgecheckt op het station 's-Hertogenbosch? Als dit niet zo is wordt dit hersteld op uw factuur d.m.v een automatische uitcheck op het station waar je waarschijnlijk bent uitgestapt of d.m.v een correctietarief van €20. Mocht u te veel betaald hebben, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice om dat te laten herstellen. Dit geldt natuurlijk niet als u in 's-Hertogenbosch, binnen een uur, bent in- en uitgecheckt en dus niet hebt gereisd volgens het systeem.

Hallo Tessie147 en welkom bij de NS Community. 

Wat spijtig dat je vanwege een verstoring je eindbestemming niet kon bereiken. Uit je topic maak ik op dat je op een andere manier terug bent gereisd. Tevens geef je aan dat je niet hebt uitgecheckt. Dat zijn twee dingen die het lastig maken om een Geld terug bij Vertraging claim in te dienen. Nu kun je die tweede wel omzeilen door je verzoek in te dienen zonder Mijn NS, zoals loklok8 suggereert. Welke vergoeding je krijgt hangt af van het abonnement wat je hebt gebruikt voor het reizen. Laat je ons weten wat eruit is gekomen? 

Reageer