Geen geld terug bij vertraging | NS Community
beantwoord

Geen geld terug bij vertraging


Antwoord van NS op verzoek geld terug bij de zoveelste vertraging: (…) In de regeling Geld terug bij vertraging zijn de voorwaarden voor terugbetaling vastgelegd. Hierin is aangegeven dat NS een minimumbedrag hanteert. Dit bedrag is vastgesteld op € 2,30. Het aan u uit te keren bedrag valt onder deze grens of u heeft met een kosteloos verstrekt vervoerbewijs gereisd. Helaas kunnen wij daarom niet aan uw verzoek voldoen. (…)

Bij het overgrote deel van de opgenomen keuzedagen was er wel wat aan de hand, vertragingen van een uur of langer zijn geen uitzondering.

Twee coronajaren heb ik het volle bedrag betaald voor mijn VDU met keuzedagen, zonder recht op reizen, want mijn reizen waren niet “essentieel”.  Nu reizen wel weer mag betaal ik nog steeds te veel, want NS doet nog steeds geen enkele moeite een trein op tijd te laten rijden en lijkt niet van plan dat ooit te gaan doen. Als er een prijs zou zijn voor het slechtst presterende en minst klantvriendelijke bedrijf van Nederland zou NS die met het grootste gemak winnen.

Ik betaal niet meer voor uw wanprestaties. NS zou mij moeten betalen voor de schade die ik heb, o.a. een gemiste ziekenhuisafspraak die ik moest betalen, terwijl ik al een trein te vroeg genomen had om op tijd te zijn. 

icon

Beste antwoord door Olav93 4 July 2022, 08:51

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge

Keuzedagen worden, helaas voor u, vrij goedkoop gewaardeerd, met dit tot gevolg. Zie https://community.ns.nl/geld-terug-bij-vertraging-36/geld-terug-op-keuzedag-na-vertraging-71699#:~:text=Voor%20kaartjes%20zoals%20Keuzedagen%20gelden,vertraging%20van%20minstens%2060%20minuten. Het aanhouden van uw VDU kaart is daarbij natuurlijk wel uw eigen keuze geweest. Voor vervolgschade door vertraging is een openbaar vervoersmaatschappij wettelijk niet aansprakelijk.

Klopt, NS is helemaal niets aan te rekenen. Daarom is de kwaliteit zo allerbelabberdst. En ik heb mijn VDU aangehouden omdat tijdens Corona gezegd werd dat de keuzedagen voor nieuwe klanten niet meer beschikbaar zouden komen. Wanneer dat zou gebeuren wist niemand, het zou niet vooraf worden aangekondigd. En ook al was ik dan al jaren klant, na een keer opzeggen kent NS je niet meer en ben je nieuw als je terug komt. NS maakt misbruik van mensen die niet op een  andere manier kunnen reizen. 

Reputatie 7
Badge +3

Klopt, NS is helemaal niets aan te rekenen. Daarom is de kwaliteit zo allerbelabberdst. En ik heb mijn VDU aangehouden omdat tijdens Corona gezegd werd dat de keuzedagen voor nieuwe klanten niet meer beschikbaar zouden komen. Wanneer dat zou gebeuren wist niemand, het zou niet vooraf worden aangekondigd. En ook al was ik dan al jaren klant, na een keer opzeggen kent NS je niet meer en ben je nieuw als je terug komt. NS maakt misbruik van mensen die niet op een  andere manier kunnen reizen. 

Idem, daarom had ik VDU ook aangehouden. NS adviseerde dat zelfs in 2020. Ondertussen kun je keuzedagen nog steeds aanschaffen…..

Vraag mij af of het nog steeds de bedoeling is om ze af te schaffen.

hallo, voor zover ik het begrijp, is het belangrijkste om de tijd niet uit te stellen wanneer je het geld nog kunt teruggeven

Reputatie 7

Vraag: ik reis met Flex Dal Vrij 1e klas en heb geld terug bij vertraging aangevraagd ( 30 minuten vertraging). Deze is afgewezen omdat het retourbedrag onder het minimum te betalen bedrag zou vallen. Ik lees in de tabel met vergoedingen: 30-59 minuten:  ½ prijs van een enkele reis. 

Maar wordt hiervoor gerekend met 1e klas tarief of 2e klas?

2e klas tarief enkele reis is 4,10 euro -→ dan valt het uit te betalen bedrag inderdaad onder de minimumgrens

1e klastarief enkele reis is 6,85 euro -→ dan zit het er toch boven?

Het gaat maar om een paar euro retour, maar het is me niet 100% duidelijk.

Reputatie 7
Badge +1

Als je eerste klas reist, moet je uiteraard met de eersteklasprijzen werken.

Maar wordt hiervoor gerekend met 1e klas tarief of 2e klas?

2e klas tarief enkele reis is 4,10 euro -→ dan valt het uit te betalen bedrag inderdaad onder de minimumgrens

1e klastarief enkele reis is 6,85 euro -→ dan zit het er toch boven?

Je kunt bezwaar maken door te reageren op de e-mail en uit te leggen dat de afwijzing/berekening van NS verkeerd is, omdat je 1e klas reist i.p.v. 2e klas. Kan wel 2/3 maanden duren voordat je een reactie krijgt.

Dit gaat trouwens al bijna vier jaar mis, namelijk sinds de introductie van Flex en uiteindelijk wordt er toegekend i.p.v. afgewezen of een hoger bedrag toegekend. Veel (onnodig) werk op een toch al peperdure Flex gtbv-regeling

Reputatie 7

Je kunt bezwaar maken door te reageren op de e-mail en uit te leggen dat de afwijzing/berekening van NS verkeerd is, omdat je 1e klas reist i.p.v. 2e klas. Kan wel 2/3 maanden duren voordat je een reactie krijgt.

Dit gaat trouwens al bijna vier jaar mis, namelijk sinds de introductie van Flex en uiteindelijk wordt er toegekend i.p.v. afgewezen of een hoger bedrag toegekend. Veel (onnodig) werk op een toch al peperdure Flex gtbv-regeling

Inmiddels bezwaar gemaakt, kijken wat er gebeurt en hoe lang het duurt.

Ik moet wel zeggen, met het klassieke abonnement had ik nooit problemen. Nu met Flex is de neiging om zelf alles in de gaten houden en te controleren veel groter, ontvang ik rare mailtjes over gemiste en herstelde uitchecks en heb ik al twee keer gedoe gehad met correctietarieven.

Ideaal dat Flex🙄 En dan wil men het liefst z s.m. van de saldo abonnementen af....

Dus als ik het goed begrijp heeft het geen zin om geld terug te vragen.Gister naar Grou Volgens was daar de staking woensdag al geweest.

Maar i.p.v. elk uur ging de trein om de 2 uur.Als dat aansluitend is kan ik dat begrijpen.

De heen reis was dat ook zo overstappen in Zwolle en Heerenveen zoals gewoonlijk.

Retour reis weer om de 2 uur.Maar nu niet met een wachttijd van een min.  of negen maar 41 min of ruim 50 min. afhankelijk welke trein Mijn zoon zei ik breng je wel van Grou naar Heerenveen 

Trein zou daar om 20.04 vertrekken.maar die kwam 12 min. te laat.  De trein naar Zutphen had volgens de app. Oom een vertrragiing van 3 min. Volgens de app .

En onze trein haalde de vertraging van 12min. tot 9 min.  op het tegenover ons spoor waar de trein naar het westen ging bleef wachten.Maar de trein  van het Oosten naar Zuiden niet

Hard lopen want hij had toch 3 min. vertraging en dan ben je boven aan de trap en dan rindt die weg.Ach en dan moet je maar een uur wachten .Mis je de bus naar je woonplaats.En dan moet je weer iemand bellen die je op komt halen.En de benzine is al zo gpedkoop.🤑🤑🤑☹

Reputatie 7
Badge +3

Dus als ik het goed begrijp heeft het geen zin om geld terug te vragen.Gister naar Grou Volgens was daar de staking woensdag al geweest.

Maar i.p.v. elk uur ging de trein om de 2 uur.Als dat aansluitend is kan ik dat begrijpen.

De heen reis was dat ook zo overstappen in Zwolle en Heerenveen zoals gewoonlijk.

Retour reis weer om de 2 uur.Maar nu niet met een wachttijd van een min.  of negen maar 41 min of ruim 50 min. afhankelijk welke trein Mijn zoon zei ik breng je wel van Grou naar Heerenveen 

Trein zou daar om 20.04 vertrekken.maar die kwam 12 min. te laat.  De trein naar Zutphen had volgens de app. Oom een vertrragiing van 3 min. Volgens de app .

En onze trein haalde de vertraging van 12min. tot 9 min.  op het tegenover ons spoor waar de trein naar het westen ging bleef wachten.Maar de trein  van het Oosten naar Zuiden niet

Hard lopen want hij had toch 3 min. vertraging en dan ben je boven aan de trap en dan rindt die weg.Ach en dan moet je maar een uur wachten .Mis je de bus naar je woonplaats.En dan moet je weer iemand bellen die je op komt halen.En de benzine is al zo gpedkoop.🤑🤑🤑☹

Als je door een vertraging jouw overstap mist en vervolgens een uur moet wachten, kun je gewoon vertraging claimen.

Overigens zijn de benzineprijzen alweer een tijdje aan het zakken.

Wat is dat voor een dom antwoord de Benzine prijzen zijn aan het zakken.

Die gene die je wil wegbrengen naar Heerenveen omdat je anders min 41 min.moet wachten op de trein  naar Zwolle  wat normaal 9 min. was en iemand die je wil ophalen.om thuis te komen dus allebei niet alleen de benzine kwijt is maar ook de tijd.

Reputatie 7
Badge +3

Wat is dat voor een dom antwoord de Benzine prijzen zijn aan het zakken.

Die gene die je wil wegbrengen naar Heerenveen omdat je anders min 41 min.moet wachten op de trein  naar Zwolle  wat normaal 9 min. was en iemand die je wil ophalen.om thuis te komen dus allebei niet alleen de benzine kwijt is maar ook de tijd.

Het jouw keuze om niet te willen wachten en je te laten ophalen. 

Reageer