Antwoord van NS op verzoek geld terug bij de zoveelste vertraging: (…) In de regeling Geld terug bij vertraging zijn de voorwaarden voor terugbetaling vastgelegd. Hierin is aangegeven dat NS een minimumbedrag hanteert. Dit bedrag is vastgesteld op € 2,30. Het aan u uit te keren bedrag valt onder deze grens of u heeft met een kosteloos verstrekt vervoerbewijs gereisd. Helaas kunnen wij daarom niet aan uw verzoek voldoen. (…)
Bij het overgrote deel van de opgenomen keuzedagen was er wel wat aan de hand, vertragingen van een uur of langer zijn geen uitzondering.
Twee coronajaren heb ik het volle bedrag betaald voor mijn VDU met keuzedagen, zonder recht op reizen, want mijn reizen waren niet “essentieel”. Nu reizen wel weer mag betaal ik nog steeds te veel, want NS doet nog steeds geen enkele moeite een trein op tijd te laten rijden en lijkt niet van plan dat ooit te gaan doen. Als er een prijs zou zijn voor het slechtst presterende en minst klantvriendelijke bedrijf van Nederland zou NS die met het grootste gemak winnen.
Ik betaal niet meer voor uw wanprestaties. NS zou mij moeten betalen voor de schade die ik heb, o.a. een gemiste ziekenhuisafspraak die ik moest betalen, terwijl ik al een trein te vroeg genomen had om op tijd te zijn.
Beste antwoord door Olav93
Bekijk origineel