beantwoord

Geen geld terug gekregen bij rellen in Eindhoven

• 6 March 2021
  • 4 reacties
  • 177 Bekeken

Ik reisde terug van Rotterdam richting Helmond, toen de rellen in Eindhoven uitbraken. Verder dan Tilburg kwam ik niet: de treinen hielden daar halt. Ik heb uiteindelijk mijn reis moeten verzetten richting Den Bosch en ben pas de volgende dag in Helmond gearriveerd. Waarom krijg ik geen geld terug? De vertraging was ongeveer 24 uur en dat lijkt me lang genoeg.

icon

Beste antwoord door MoDe 6 March 2021, 19:05

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Liesbeth van Leijen en welkom op de NS Community! 

Heb je een claim bij ons ingediend via dit formulier? Mocht je dit niet hebben gedaan dan raad ik je aan om dit te doen. Mocht je de claim hebben ingediend en deze is afgekeurd, dan raad ik je aan hier een reactie op te geven. Mijn collega's kunnen hier dan nogmaals voor je naar kijken.

Reputatie 7
Badge +3

Het treinverkeer rondom Eindhoven heeft geen 24 uur stil gelegen.

Jouw claim is door een computer bekeken en heeft geen vertraging op het door jouw gereisde traject geconstateerd. Op de afwijzende mail kun je reageren met dat jij jouw bestemming niet hebt kunnen bereiken en noodgedwongen een andere reisroute hebt moeten nemen.

Reputatie 3

Het treinverkeer rondom Eindhoven heeft geen 24 uur stil gelegen.

De vertaling hoeft maar 60 minuten of langer te zijn voor de maximale vergoeding. De voorwaarden maken geen verschil tussen een vertraging van 61 minuten of 1464 minuten.

@Liesbeth van Leijen Misschien is er iets mis gegaan met het invullen van het formulier? Als je in had gevuld dat je Eindhoven Centraal niet hebt kunnen bereiken, zul je in de meeste gevallen recht hebben gehad op dat maximale vergoeding. Als je in Den Bosch uit hebt gecheckt zul je vaak moeten reageren op de afwijzingsmail en de situatie uit moeten leggen. 

Reputatie 6

Heftig, dus gestrand in Den Bosch en pas de volgende dag kunnen reizen? Hoop dat er dan een goede slaapplek was.

Reageer