beantwoord

Geen geld terug na vertraging 's avonds 17 december 2015

• 3 januari 2016
  • 2 reacties
  • 105 Bekeken

Op donderdagavond 17 december strandden we, op weg van A'dam Sloterdijk naar Rotterdam Blaak, op Laan NOI vanwege een aanrijding van een andere trein met een persoon, ergens tussen Delft en Schiedam. Advies van conducteur: reis met andere trein door naar Den Haag CS, dan naar Gouda, en tenslotte naar R'dam CS ( 3 extra overstappen !). Gelukkig was er nog een advies van een medereiziger: pak de RET-metro van Den haag CS naar Rotterdam-Slinge (lijn E). Die metro kwam vlak daarna aan op een ander perron, dus snel uitgecheckt bij NS en instappen. Na ca 30 minuten op R'dam CS. Daar weer ingecheckt bij NS. Was in no-time op Blaak. Wachten op de stoptrein Den Haag CS -- Roosendaal. Daar zagen we tot onze verbijstering 2 lege stoptreinen voorbij rijden, alsmede een sneltrein naar Vlissingen. Wie dat begrijpt, mag het zeggen. Voor die stoptreinen was er wellicht geen conducteur beschikbaar ?. Maar waarom kon die sneltrein niet gewoon tot Roosendaal worden "gedegradeerd" tot stoptrein ?. Uiteindelijk circa 45 minuten te laat aangekomen in Barendrecht.
Claimnummer 41062280 dd 18 december niet gehonoreerd !.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 4 januari 2016, 13:37

Hoi Gijs, en welkom op het forum. Vervelend dat je reis zo is verlopen 17 december.

De conducteur gaf als advies om met NS om te reizen. Jij hebt ervoor gekozen het advies van een medereiziger te volgen. Dit terwijl er een alternatieve route per trein mogelijk was.

Ik heb je claim bekeken. Je claimt voor Alkmaar Noord - Barendrecht, vertrek 18.35. Je reistransacties laten zien dat je hebt ingecheckt op Alkmaar Noord, uitgecheckt op Den Haag Laan Van NOI, ingecheckt op Rotterdam CS en uitgecheckt op Barendrecht, met een incheck op Alkmaar Noord om 18.36. Ik heb je claim nu aangepast naar vertrektijd 18.49, waardoor de claim automatisch alsnog is goedgekeurd.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik zou uw claim met uw verhaal opnieuw schriftelijk indienen, deze situatie is voor een computer te ingewikkeld om te beoordelen. Uw aanvraag is niet kansloos.

Verder begrijp ik uw gedachte maar een aanpassing van de treinenloop is niet altijd zo eenvoudig. Er moet met veel dingen rekening gehouden worden.
Hoi Gijs, en welkom op het forum. Vervelend dat je reis zo is verlopen 17 december.

De conducteur gaf als advies om met NS om te reizen. Jij hebt ervoor gekozen het advies van een medereiziger te volgen. Dit terwijl er een alternatieve route per trein mogelijk was.

Ik heb je claim bekeken. Je claimt voor Alkmaar Noord - Barendrecht, vertrek 18.35. Je reistransacties laten zien dat je hebt ingecheckt op Alkmaar Noord, uitgecheckt op Den Haag Laan Van NOI, ingecheckt op Rotterdam CS en uitgecheckt op Barendrecht, met een incheck op Alkmaar Noord om 18.36. Ik heb je claim nu aangepast naar vertrektijd 18.49, waardoor de claim automatisch alsnog is goedgekeurd.

Reageer