Geen opmerkingenveld op online formulier geld terug vertraging.

• 3 februari 2015
  • 12 reacties
  • 877 Bekeken

Gisterochtend moest ik van Middelburg naar Utrecht-C reizen. In Rotterdam-C ben ik 'gestrand' en heb daar ruim 2 uur gewacht omdat de treinen niet reden. Circa 11.00 werd omgeroepen dat er bussen naar Utrecht ingezet werden vanaf Rotterdam-Alexander. Dus ben ik per trein doorgereisd naar Rotterdam-Alexander en daar uitgecheckt (anders kon ik het perron niet af). In de voor dit doel ingezette touringcar kon ik niet in/uitchecken. Deze rit van ruim een uur naar Utrecht was gratis. Uiteindelijk met 3,5 uur vertraging in Utrecht aangekomen. Ik heb online een verzoek ingediend voor teruggave wegens vertraging, maar omdat ik ben ingecheckt in Middelburg en uitgecheckt in Rotterdam-Alexander, vraag ik me af of dit goed gaat. Er was op het formulier geen opmerkingenveld waar ik kon vermelden dat het reisdoel Utrecht-C was.

12 reacties

Nee dat zal niet goed gaan, NS personeel had de poortjes moeten openzetten bij Rotterdam Alexander, maar ondanks dat dit beleid zou zijn, gebeurt dat dus bijna nooit.

Wellicht kan een moderator dit weer doorgeven aan de betreffende afdeling, dat de poortjes moeten worden geopend bij stations waar bussen worden ingezet.
Er was in Rotterdam-Alexander geen NS personeel te bekennen. Ik had ook moeite om de bus te vinden en kon het niemand vragen. Andere buschauffeurs wisten van niets. Gelukkig kwam er een nogal opvallende touringcar aanrijden, die nogal afweek van de stadsbussen. Zodoende begreep ik dat dat de bewuste bus was.
En enige coulance van de NS bij het terugbetalen na het drama van gisteren lijkt mij wel op zijn plaats.
Wat je kunt doen is wachten tot je bericht hebt gehad over je claim. Als die (zeer waarschijnlijk) word afgewezen kun je een mailtje sturen of telefonisch je bezwaar indienen. Dan kan de medewerker hier een melding van maken en word het opnieuw bekeken. Dan krijg je zeker na het gedoe van gister je geld terug.
Er was in Rotterdam-Alexander geen NS personeel te bekennen.

Er is als het goed is wel een praatpaal waarmee iemand te bereiken is die de poortjes open kan zetten.
Dat is toch niet de afspraak, het zou op zijn minst omgeroepen moeten worden, maar in dergelijke situaties moet er gewoon NS personeel zijn die het in goede banen leidt.
Sowieso is het goed als er ook online een opmerkingen veld is. Soms vereist een situatie namelijk een toelichting. De NS kan dan inbouwen dat als de claim automatisch afgewezen wordt en er is een toelichting gegeven dat een mens die nog even bekijkt. Lijkt mij niet zo heel moeilijk, omdat deze claims nu toch door de reiziger opnieuw ingebracht worden, dus alleen maar meer werk opleveren.
Sowieso is het goed als er ook online een opmerkingen veld is. Soms vereist een situatie namelijk een toelichting. De NS kan dan inbouwen dat als de claim automatisch afgewezen wordt en er is een toelichting gegeven dat een mens die nog even bekijkt. Lijkt mij niet zo heel moeilijk, omdat deze claims nu toch door de reiziger opnieuw ingebracht worden, dus alleen maar meer werk opleveren.
Goed idee, doen ze niet.
Badge
Gisterochtend moest ik van Middelburg naar Utrecht-C reizen. In Rotterdam-C ben ik 'gestrand' en heb daar ruim 2 uur gewacht omdat de treinen niet reden. Circa 11.00 werd omgeroepen dat er bussen naar Utrecht ingezet werden vanaf Rotterdam-Alexander. Dus ben ik per trein doorgereisd naar Rotterdam-Alexander en daar uitgecheckt (anders kon ik het perron niet af). In de voor dit doel ingezette touringcar kon ik niet in/uitchecken. Deze rit van ruim een uur naar Utrecht was gratis. Uiteindelijk met 3,5 uur vertraging in Utrecht aangekomen. Ik heb online een verzoek ingediend voor teruggave wegens vertraging, maar omdat ik ben ingecheckt in Middelburg en uitgecheckt in Rotterdam-Alexander, vraag ik me af of dit goed gaat. Er was op het formulier geen opmerkingenveld waar ik kon vermelden dat het reisdoel Utrecht-C was.

Welkom op het forum, Joke. Via MijnNS is het inderdaad niet mogelijk je verhaal toe te lichten. Wellicht in de toekomst wel mogelijk, maar dat durf ik niet te zeggen. De claim heb je nu ingediend. Laat het even weten als blijkt dat de claim toch wordt afgewezen. Dan mag je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens, claimnummer en telefoonnummer. Ik stuur je claim dan opnieuw door en laat je claim herzien. Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'. Ik heb je vraag verplaatst naar 'overige producten'.
Beste Leny NS,

Ik vermoed dat je de vraag van TS toch niet goed gelezen hebt. Ze geeft namelijk aan dat ze alleen een claim kon indienen van Middelburg naar Rotterdam terwijl haar reisdoel Utrecht -C was. Dus ongeacht of haar claim wel of niet goedgekeurd zal worden is nog het probleem dat ze nooit op haar eindbestemming aangekomen is.

Het lijkt mij netjes om even bij TS na te vragen of ze via een E-ticket en/of traject-vrij gereisd heeft en zo ja te zorgen dat ze niet alleen de claim toegewezen krijgt voor Middelburg-Rotterdam. Zoals jullie in jullie AVR-NS aangeven in artikel 6.1
Bedankt voor jullie reacties! Ik wacht het af en stuur zo nodig Leny NS een privebericht.
De claim is toegewezen. Netjes afgehandeld door de NS, dus.
Misschien dat vanwege de complete chaos die dag alle claims toewezen worden?

Reageer