beantwoord

Geen trein verkeer mogelijk

• 18 februari 2016
  • 4 reacties
  • 78 Bekeken

8 feb jl is het om 17:22 niet mogelijk te reizen over Schiphol naar Diemen zuid (ik heb een traject abonnement voor Diemen-zuid naar Hoofddorp), onbekend wanneer het opgelost is meld de NS via de kanalen (reisplanner). Het waait en er liggen opjecten op het spoor traject. Ik neem de trein naar Amersfoort om maar richting huis te komen, stop op Lelylaan over op de metro en kom op Diemenzuid aan. Dan ben ik ruim een halfuur langer onderweg maar omdat ik op Diemenzuid dus niet bij de NS maar bij de metro poort uitcheck is er "onvoldoende vertraging geconstateerd".
Ik vind dat vreemd en oneerlijk, ik ben ruim meer tijd kwijt en zeker veel meer geld (terwijl ik voor het traject een jaarkaart heb en dus betaald heb), maar een claim wordt dan afgewezen.

mvg.

Patrick
icon

Beste antwoord door Sivan NS 18 februari 2016, 15:35

Hoi Pdegast, en welkom op het forum!

Je claimt voor Hoofddorp - Amsterdam Lelylaan. Het systeem kijkt dan naar de optimale reisroute voor dit traject, en vindt dan de rechtstreekse trein van 17.24. Jij moest blijkbaar naar Diemen Zuid, en om die reden had je je claim beter via een formulier met begeleidend schrijven kunnen indienen, zodat niet een computer met een medewerker bekijkt, en er dan rekening gehouden kan worden met de afwijking in je reis.

Jij wilde de trein van 17.22 naar Diemen Zuid. Die trein reed inderdaad niet. Die van 17.35 reed echter gewoon. De trein daarna niet, en die van 18.05 wel weer. Jij hebt ervoor gekozen om anders te reizen, en om die reden kan ik de claim niet goedkeuren.

Wat ik wil ga doen, is de 3 euro die je nu hebt betaald (want buiten je traject) aan je terugbetalen.
Bekijk origineel

4 reacties

Gaat om claim nummer 41097254
Hoi Pdegast, en welkom op het forum!

Je claimt voor Hoofddorp - Amsterdam Lelylaan. Het systeem kijkt dan naar de optimale reisroute voor dit traject, en vindt dan de rechtstreekse trein van 17.24. Jij moest blijkbaar naar Diemen Zuid, en om die reden had je je claim beter via een formulier met begeleidend schrijven kunnen indienen, zodat niet een computer met een medewerker bekijkt, en er dan rekening gehouden kan worden met de afwijking in je reis.

Jij wilde de trein van 17.22 naar Diemen Zuid. Die trein reed inderdaad niet. Die van 17.35 reed echter gewoon. De trein daarna niet, en die van 18.05 wel weer. Jij hebt ervoor gekozen om anders te reizen, en om die reden kan ik de claim niet goedkeuren.

Wat ik wil ga doen, is de 3 euro die je nu hebt betaald (want buiten je traject) aan je terugbetalen.
Hoi Sivan,

Klopt wat je zegt, ik zal de claim voortaan anders indienen, bedankt.
Geen dank, Pdegast. Hopelijk verloopt je volgende reis beter!

Reageer