beantwoord

Geen treinen, hoe krijg ik de bus kosten vergoed?

  • 7 februari 2018
  • 2 reacties
  • 180 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik woon in Nieuw-Vennep en in de laatste tijd vallen er steeds treinen uit of zijn ze allemaal geannuleerd. Om toch naar werk te komen pak ik dan de bus van Connexion naar Schiphol, maar moet er dus elke keer voor betalen.
Ik heb een Traject Vrij abonnement en betaal dus netjes elke maand mijn bedrag maar vind het gewoon niet eerlijk dat ik dan nog de bus erbij moet betalen, alleen omdat NS niet rijdt (en meestal ook de bussen of niet komen of te vol zitten voor alle reizigers).
Via de chat en telefoon werd mij ook niet echt geholpen.
Mijn vraag nu is, hoe kan ik het geld voor de busreis claimen?
Alvast bedankt voor de hulp!

J

PS, sorry voor de spelfout in de titel... (vergoed)
icon

Beste antwoord door Thom 7 februari 2018, 12:32

Reiskosten die u maakt met een andere vervoerder op eigen initiatief, worden niet vergoed. Hoe het zou moeten, is derhalve niet te zeggen. U zou wel rechten kunnen doen gelden op Geld terug bij vertraging als u op uw normale bestemming bij NS zou kunnen uitchecken, maar dat is mogelijk wat theoretisch. Een beroep doen op coulance bij Klantenservice zou kunnen, maar ik ben er nagenoeg zeker van dat het wordt afgewezen.
U betaalt wel elke maand uw bedrag aan NS, maar niet aan de alternatieve vervoerder.


Als u een wat uitgebreider gesprek wilt, of wanneer u niet zo goed overweg kunt met de moderne kanalen, dan kunt u het beste Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook. Overdag is het doorgaans vrij druk en vaak gaat het via onderstaande kanalen sneller.

Twitter en Facebook zijn inmiddels ook 24 uur per dag actief en deze kanalen hebben de voorkeur van NS. Ze werken doorgaans ook sneller dan bellen. Een overzicht van de overige mogelijkheden vindt u bij chat en ander contact. Het sturen van een e-mail is niet verstandig, de beantwoording duurt lang.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Reiskosten die u maakt met een andere vervoerder op eigen initiatief, worden niet vergoed. Hoe het zou moeten, is derhalve niet te zeggen. U zou wel rechten kunnen doen gelden op Geld terug bij vertraging als u op uw normale bestemming bij NS zou kunnen uitchecken, maar dat is mogelijk wat theoretisch. Een beroep doen op coulance bij Klantenservice zou kunnen, maar ik ben er nagenoeg zeker van dat het wordt afgewezen.
U betaalt wel elke maand uw bedrag aan NS, maar niet aan de alternatieve vervoerder.


Als u een wat uitgebreider gesprek wilt, of wanneer u niet zo goed overweg kunt met de moderne kanalen, dan kunt u het beste Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook. Overdag is het doorgaans vrij druk en vaak gaat het via onderstaande kanalen sneller.

Twitter en Facebook zijn inmiddels ook 24 uur per dag actief en deze kanalen hebben de voorkeur van NS. Ze werken doorgaans ook sneller dan bellen. Een overzicht van de overige mogelijkheden vindt u bij chat en ander contact. Het sturen van een e-mail is niet verstandig, de beantwoording duurt lang.
Reputatie 7
Badge +3
Als U op eigen initiatief voor ander vervoer kiest zijn de kosten voor eigen rekening.

Reageer