beantwoord

geen treinen mogelijk naar Glow op do 14-11-2019

• 14 november 2019
  • 16 reacties
  • 297 Bekeken

Goedenavond.

op de terugweg naar huis met huilende kinderen op de achterbank! Online 4 retourtjes gekocht, auto op het  station, en met veel plezier onderweg naar glow Eindhoven!

advies is om met het openbaar vervoer naar glow te gaan. Dus braaf kaartjes gekocht en onderweg. aangekomen op het station krijgen we te horen dat er geen treinen naar Eindhoven rijden! 

dus geen trein, geen glow! Ontzettend teleurgesteld! Is het mogelijk om de kosten te declareren of voor een andere datum in te voeren NS? Zodat we toch nog dit weekend naar glow kunnen. 

Mvg 

icon

Beste antwoord door Sanne NS 14 november 2019, 19:34

Hallo Wendyies en welkom op de NS Community!

Wat balen dat jij met je kinderen Glow niet hebt kunnen bezoeken. Wat Robert B aangeeft klopt inderdaad. Door politie inzet is momenteel geen treinverkeer mogelijk van en naar Eindhoven. Vooralsnog is niet bekend of er een vergoeding mogelijk is voor deze reis. Voor nu raad ik je aan het even af te wachten en in de loop van de week nogmaals contact op te nemen voor eventuele restitutie. De klantenservice kan je hierbij het beste helpen. Je kan contact met ons opnemen via: FacebookTwitterChat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Nogmaals excuses voor het ongemak. 

Bekijk origineel

16 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Er mochten tijdelijk geen treinen naar Eindhoven wegens politie-inzet.

Geen idee waar je vandaan moet komen maar je kon tot Boxtel of Weert met de trein.

Inmiddels is de gezochte persoon opgepakt dus de treinen gaan weer rijden. Glow is tot laat in de avond dus dat kan nog prima.

Reputatie 7
Badge +3

E-tickets kunnen niet gewijzigd worden en worden ook niet terug betaald. Je kunt een poging wagen om bij de klantenservice om coulance te vragen aangezien er door een politie actie het hele treinverkeer naar Eindhoven is stilgelegd.

https://www.ad.nl/binnenland/perrons-station-eindhoven-ontruimd-om-politieactie-iedereen-in-de-coupe-moest-zijn-handen-omhoog-doen~ad385672/

Helaas dat wordt te laat voor onze kinderen! Half uur/ 3 kwartier gewacht! 

Hallo Wendyies en welkom op de NS Community!

Wat balen dat jij met je kinderen Glow niet hebt kunnen bezoeken. Wat Robert B aangeeft klopt inderdaad. Door politie inzet is momenteel geen treinverkeer mogelijk van en naar Eindhoven. Vooralsnog is niet bekend of er een vergoeding mogelijk is voor deze reis. Voor nu raad ik je aan het even af te wachten en in de loop van de week nogmaals contact op te nemen voor eventuele restitutie. De klantenservice kan je hierbij het beste helpen. Je kan contact met ons opnemen via: FacebookTwitterChat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Nogmaals excuses voor het ongemak. 

Reputatie 7
Badge

Geen idee waar je vandaan moet komen maar je kon tot Boxtel of Weert met de trein.

Aan zo'n advies heeft natuurlijk niemand wat @Robert B , of is daar ook een Glow ?

Reputatie 2

Wil bij deze NS vriendelijk bedanken dat ze wel netjes bussen in zetten. Waarom zou je ook als er 3 uur lang geen treinen rijden?

Half 8 de eerste treinen op het station maar gaat er een weg, nee hoor? Totaal geen informatie of desinformatie die niet klopt. Met treinen die wel zouden rijden maar dan toch niet. Reizigers op plek 10 bij NS

Badge +3

Aan zo'n advies heeft natuurlijk niemand wat@Robert B , of is daar ook een Glow ?

Nee, maar je kon dus alvast een (heel) eind in de richting van Eindhoven reizen, en dan daar wachten op verdere treinen (die inmiddels weer rijden).

Maar wellicht wil de Klantenservice wel nieuwe tickets aanbieden. Ik acht de kans klein maar is het proberen waard. Eventuele tickets voor Glow zelf (bijv. de shows in het PSV stadion) worden natuurlijk niet door de NS vergoed.

Badge

Wil bij deze NS vriendelijk bedanken dat ze wel netjes bussen in zetten. Waarom zou je ook als er 3 uur lang geen treinen rijden?

Half 8 de eerste treinen op het station maar gaat er een weg, nee hoor? Totaal geen informatie of desinformatie die niet klopt. Met treinen die wel zouden rijden maar dan toch niet. Reizigers op plek 10 bij NS

Je kunt dit de NS wel verwijten maar gezien wat er aan de hand was en de grote politie inzet die er is geweest op station Eindhoven om 1 persoon te vinden en te arresteren was het waarschijnlijk ook niet gewenst door de politie dat er mensen met ander vervoer weg konden vanaf dit station. 

Lees ook even en zie op de foto een arrestatie team welke zwaar bewapend door de trein is gegaan:

Link

Dit is geen gewone politie inzet en mogelijk is er totaal geen indicatie geweest van de duur van deze inzet.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben heel benieuwd of NS zal gaan weigeren hiervoor de kaartjes te vergoeden. Want er is altijd nog artikel 6.1 van de algemene voorwaarden.

6.1. Welke mogelijkheden heeft u bij vertraging?

Indien redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging op uw Reisroute meer dan zestig (60) minuten bedraagt, zal NS zich inspannen om u daarvan op de hoogte brengen. U kunt bij een dergelijke vertraging gebruik maken van één van de volgende mogelijkheden:  (1 en 2 heb ik even weggelaten 

3) U beëindigt uw reis (en checkt uit indien u ingecheckt heeft) en vraagt NS om terugbetaling van de prijs van uw eenmalige Vervoerbewijs. NS zal u in een dergelijk geval de mogelijkheid bieden voor vervoer terug naar het station waarop u uw reis met NS begon. Op terugbetaling zijn nadere voorwaarden van toepassing. Deze voorwaarden en nadere informatie over de procedure kunt u vinden bij de NS Klantenservice, op ns.nl en via 030-7515155 (voor dit informatienummer betaalt u uw gebruikelijke belkosten)

En wat als reizigers met een e-ticket hiervoor een GTBV claim indienen en aangeven dat men het beoogde station niet kon bereiken? Er zullen ook mensen al in treinen gezeten hebben die hierdoor niet verder mochten naar Eindhoven en die misschien vandaar een bus hebben genomen. Of mensen die al op Eindhoven waren aangekomen maar door de politieactie de trein niet uit mochten. Degene met een e-ticket moeten dan toch ook GTBV kunnen claimen?  Er is met een e-ticket niet te checken of iemand al aan een reis was begonnen of op het beginstation al niet eens meer een trein kon nemen.

Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat NS zich beroept op overmacht, maar weet niet of iets als dit daar onder valt. Wel bv stroomstoring met landelijke uitstraling, wat in de voorwaarden staat als uitzondering bij artikel 6.2 (wat gaat over GTBV).

Badge +3

Dat kan ook nog, i.p.v. vragen om 4 nieuwe tickets gewoon voor allemaal 60+ minuten GTbV claimen voor de geplande reis naar Eindhoven.

Reputatie 2

Je kunt dit de NS wel verwijten maar gezien wat er aan de hand was en de grote politie inzet die er is geweest op station Eindhoven om 1 persoon te vinden en te arresteren was het waarschijnlijk ook niet gewenst door de politie dat er mensen met ander vervoer weg konden vanaf dit station. 

Lees ook even en zie op de foto een arrestatie team welke zwaar bewapend door de trein is gegaan:

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3105311/Politie-zoekt-man-en-zet-trein-stil-op-station-Eindhoven-Moesten-handen-in-de-lucht-doen?fbclid=IwAR0VLYpQTXNgKOr0swApelxoymj-42OCZZLq7xEyCC0Tpg9Q2ZQd8GLoEWU

Dit is geen gewone politie inzet en mogelijk is er totaal geen indicatie geweest van de duur van deze inzet.

Dan laten we mensen maar rustig verzuipen ofzo? Station stond ram vol met reizigers. Kwart over 7 rijden de treinen weer zeggen ze dan. Maar de eerste trein naar Utrecht die gaat pas om 8 uur. Denk je dat je mee kan. Natuurlijk niet NS zet de aller kortste trein in die ze hebben. Hele station staat vol met treinen waarom gaat er daarvan niet een naar in ieder geval den Bosch. Waarom 45 minuten extra wachten voor helemaal niets.

Of is zo iets bedenken te moeilijk? 

Badge

Nou Momo, ook dit is natuurlijk overmacht voor de NS als de politie het complete treinverkeer stil legt in Eindhoven, dat gebeurt natuurlijk niet zonder reden maar de inzet was nogal fors en met zwaarbewapende politie agenten.

Zo en zo maakt dit soort inzet wel even indruk bij reizigers en personeel die dit meemaken.

Het zal vooral gaan om de coulance vanuit de NS hoe hier mee omgegaan zal worden.

@Temlin, een treindienst opstarten kan en gaat niet zomaar en mogelijk werd er ook nog treinpersoneel opgevangen welke ook te maken hadden met deze heftige inzet van politie.

Daarbij moet er een compleet nieuwe planning gemaakt worden voor wat betreft de treinen en het personeel.

Het lijkt altijd erg makkelijk maar er gaat een hoop aan vooraf om treinen weer te laten rijden na zo'n verstoring.

Reputatie 7
Badge +3

Jeroen, het is natuurlijk overmacht, maar niet met landelijke uitstraling. Het is meer vergelijkbaar met situaties als een defecte bovenleiding waardoor er geen treinverkeer ergens is of een aanrijding met persoon op een station waardoor er van en naar dat station langere tijd geen treinverkeer is. Al weer een tijd geleden was er bv een aanrijding op station Leiden Centraal waar er een aantal uur geen enkele trein ging van en naar het station en GTBV was toen wel gewoon van toepassing. Dat had ook overmacht kunnen zijn en dat duurde nog wel langer dan nu in Eindhoven.

Badge +3

Politie-inzet valt gewoon onder GTbV zover ik weet.

Ooit meegemaakt in Den Bosch, maar dat ging toen om één trein (met zakkenrollers).

In Eindhoven was ook niet echt sprake van een calamiteit, ook al was de inzet behoorlijk heftig en zijn er enkele perrons ontruimd.

Het station en de tunnels waren gewoon toegankelijk (poortjes werkten) dus er was niet eens sprake van een evacuatie, zoals bij een brand het geval zou zijn.

Badge

Jeroen, het is natuurlijk overmacht, maar niet met landelijke uitstraling. Het is meer vergelijkbaar met situaties als een defecte bovenleiding waardoor er geen treinverkeer ergens is of een aanrijding met persoon op een station waardoor er van en naar dat station langere tijd geen treinverkeer is. Al weer een tijd geleden was er bv een aanrijding op station Leiden Centraal waar er een aantal uur geen enkele trein ging van en naar het station en GTBV was toen wel gewoon van toepassing. Dat had ook overmacht kunnen zijn en dat duurde nog wel langer dan nu in Eindhoven.

De NS is hier eigenlijk altijd vrij coulant mee qua GTBV dus dat zal hier denk ik ook wel het geval gaan worden. Volgens mij gebeurt het zelden dat de NS zich echt beroept op deze overmacht clausule.

Reputatie 7
Badge +3

Ik kan me zo ook even geen geval herinneren waarin NS zich wel heeft beroept op overmacht. Volgens mij werd dat ook niet gedaan bij de hevige januaristorm al bijna 2 jaar geleden. Dat was toch wel iets met landelijke uitstraling aangezien zo vanaf halverwege de dag het trein verkeer (begrijpelijk) vanwege de veiligheid werd stil gelegd.

Die dag ben ik maar lekker thuis gebleven. Had wel half het plan om naar werk te gaan maar toen ik 's morgens de tuindeur open wilde doen kreeg ik die al bijna niet open omdat de wind er pal op stond. Toen maar snel te laptop opengeklapt en thuis gaan werken. Ik had er eigenlijk al rekening mee gehouden en op werk de dag ervoor al gezegd dat het niet ondenkbeeldig zou zijn dat ik die dag thuis zou werken.

Off topic, bij “Glow” moet ik altijd denken aan Rick James

🎵🎸  https://www.youtube.com/watch?v=BFe4BMgcSd0 

Reageer