beantwoord

Geen vertraging geconstateerd

• 9 september 2017
  • 6 reacties
  • 339 Bekeken

Reputatie 2
Op 30 augustus vertrok ik met de intercity van 16.01 uit Arnhem naar Amsterdam. De trein die ervoor zat kreeg wat genoemd werd een "bijna-aanrijding met een persoon". Vervolgens ging de trein achteruit terug naar Arnhem. Inmiddels was het 16.35 en kon ik overstappen op de vertraagde ICE van 16.30. Die was bomvol want 4 treinen ervoor waren uitgevallen. Hij vertrok om 16.38 en deed 8 minuten langer dan normaal over de rit naar Amsterdam. Daarna moest ik nog door naar de Lelylaan. Totale vertraging 51 minuten. Als ik de gegevens in het claimformulier invul komt direct de melding "Wij hebben geen vertraging geconstateerd op de door u aangegeven reis". Hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Thomas NS 10 september 2017, 12:59

Dat raad ik in dit geval ook aan Alex, vreemd dat jouw reis meteen wordt afgewezen. Het lijkt mij zaak om dit onder een paar mensenogen te zetten, die vervolgens de hele verstoring kunnen meenemen in de afweging voor restitutie. Laat je ons weten of het via deze aanvraagsweg gelukt is?
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 2
Dat is inmiddels gebeurd. De goedkeuring kwam 1 minuut na de ontvangstbevestiging!
Reputatie 7
Dat raad ik in dit geval ook aan Alex, vreemd dat jouw reis meteen wordt afgewezen. Het lijkt mij zaak om dit onder een paar mensenogen te zetten, die vervolgens de hele verstoring kunnen meenemen in de afweging voor restitutie. Laat je ons weten of het via deze aanvraagsweg gelukt is?
Reputatie 2
Hallo Annewil, ik krijg geen afwijzingsmail. De melding komt op de pagina waar ik de gegevens invul. Maar ik kan het nog proberen met de knop Aanvraag zonder Mijn NS.
Hallo Alex1, vervelend dat je claim is afgewezen terwijl je wel vertraging hebt gehad. Je kunt het beste een bezwaar indienen tegen de afwijzing door te reageren op de afwijzingsmail. Dan wordt je claim opnieuw in behandeling genomen.
Reputatie 2
Nee, ingecheckt Arnhem 15.55, uitgecheckt Amsterdam Lelylaan 18.12. Zonder vertraging zou ik om 17.21 zijn aangekomen.
Reputatie 7
Heb je in Arnhem weer uit/in gecheckt?

Reageer