beantwoord

"Geen vertraging geconstateerd"

• 31 augustus 2018
  • 3 reacties
  • 188 Bekeken

Hoi!

Vrijdag 24 augustus was het mijn idee om met de ICD van 17:07 (richting Breda) vanaf Amsterdam Centraal naar Rotterdam Centraal te reizen. Wegens een defecte trein op Schiphol kon deze ICD niet vertrekken. Men zou ons op de hoogte houden over hoe de situatie zich zou ontvouwen, en veel mensen bleven met enige hoop zitten. Na een minuutje of 10 zou de ICD tóch kunnen vertrekken, nadat een Thalys eerst voorrang kreeg. Even stilstaan verder kregen we te horen dat de ICD echter helaas écht niet zou vertrekken, want de trein die op de hogesnelheidsbaan stilstond was wederom defect.
Hierop moesten alle inzittenden de trein verlaten en op andere wijze hun reis vervolgen. Ik heb dat gedaan door de Intercity naar Vlissingen van 17:34 te nemen. Deze is, ook met een kleine vertraging, uiteindelijk aangekomen op Rotterdam Centraal. Dat heeft uiteindelijk bij elkaar toch een uur en een kwartier langer geduurd dan de bedoeling was.
De pagina waar ik de vertraging wil aangeven geeft nu "We hebben geen vertraging geconstateerd op de door u aangegeven reis. Het is daarom niet mogelijk om voor deze reis geld terug te vragen" aan. Ik vind dat ik in dit geval er wel een klein beetje recht op heb, alleen weet ik niet hoe dit te verhelpen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Mvg,
Armand
icon

Beste antwoord door Stijn NS 31 augustus 2018, 13:37

Goedemiddag Armand Bakx en welkom bij de NS Community!

Wat ik begrijp uit je verhaal probeer je een compensatie aan te vragen voor deze vertraging via je Mijn NS account. Daar wordt inderdaad meteen de reis bekeken en wordt er aan de hand van de reistijd die bekend is voor deze reis via de niet-ICD route of er vertraging is geweest. Die specifieke treinreis zal dan niet vertraagd zijn.

Jouw vertraging is echter ontstaan door het feit dat je een IC Direct trein wilde nemen en dat deze is uitgevallen. In dit geval kun je het beste gebruik maken van het formulier zonder Mijn NS wat je hier kunt vinden. Je kunt daarbij zelfs aangeven dat je hebt gebruik gemaakt van de IC Direct. Mocht de claim toch nog worden afgewezen dan kun je, zoals Thom ook al aangaf, reageren op de e-mail om een bezwaar in te dienen met verdere informatie die kan helpen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De computer kijkt naar de reis zelf en niet naar een omweg. Wat u kunt doen, is contact opnemen met Klantenservice. 030 - 7515155. Overigens is er een mogelijkheid om te reageren op een afwijzing.
Dank voor je antwoord Thom! Hoe kan ik reageren op een afwijzing? Ik neem aan dat je dit digitaal bedoelt, maar op de pagina waar ik de vertraging wil invullen zag ik hier geen optie toe. Klantenservice bellen zie ik graag als een laatste optie.
Goedemiddag Armand Bakx en welkom bij de NS Community!

Wat ik begrijp uit je verhaal probeer je een compensatie aan te vragen voor deze vertraging via je Mijn NS account. Daar wordt inderdaad meteen de reis bekeken en wordt er aan de hand van de reistijd die bekend is voor deze reis via de niet-ICD route of er vertraging is geweest. Die specifieke treinreis zal dan niet vertraagd zijn.

Jouw vertraging is echter ontstaan door het feit dat je een IC Direct trein wilde nemen en dat deze is uitgevallen. In dit geval kun je het beste gebruik maken van het formulier zonder Mijn NS wat je hier kunt vinden. Je kunt daarbij zelfs aangeven dat je hebt gebruik gemaakt van de IC Direct. Mocht de claim toch nog worden afgewezen dan kun je, zoals Thom ook al aangaf, reageren op de e-mail om een bezwaar in te dienen met verdere informatie die kan helpen.

Reageer