beantwoord

Geen vertraging volgens NS op 22 mei 17.54 op traject Rotterdam Alexander - Rotterdam CS

• 31 mei 2018
  • 5 reacties
  • 167 Bekeken

Op 22 mei 17.54u terug van mijn werk, wilde ik trein nemen (Rotterdam Alexander - Delft). De trein kwam niet en later hoorde ik dat door brand in de trein rijden treinen niet richting Rotterdam CS. Dus nam ik metro maar om vauit Rotterdam Alexander naar Rotterdam CS te reizen.
Nu wil ik geld terug bij vertraging claimen, maar dat gaat niet want NS zegt dat er geen vertraging bekend is op dit traject op de tijdstip???
icon

Beste antwoord door Miriam NS 31 mei 2018, 14:31

Hallo ehosea, welkom op de NS Community!

Vervelend dat het niet lukt om de claim in te dienen. Als ik je goed begrijp doe je dit via je Mijn NS-account, klopt dat?
Ik zie inderdaad de vertraging die dag, maar liefst 58 minuten. Begrijpelijk dat je zelf hebt gekozen voor een alternatief, maar hiermee wordt het indienen van een claim lastiger. Hoeveel langer ben je onderweg geweest? Wij kunnen de reis met de metro niet inzien, dit betekend dat je reis volgens onze gegeven is gestart op Rotterdam CS. Wat je kunt doen is een claim indienen via het formulier, dit kun je hier vinden. Het kan zijn dat je claim wordt afgewezen en in dat geval wil je adviseren te reageren op de afwijzingsmail met daarbij een toelichting van de situatie.
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo ehosea, welkom op de NS Community!

Vervelend dat het niet lukt om de claim in te dienen. Als ik je goed begrijp doe je dit via je Mijn NS-account, klopt dat?
Ik zie inderdaad de vertraging die dag, maar liefst 58 minuten. Begrijpelijk dat je zelf hebt gekozen voor een alternatief, maar hiermee wordt het indienen van een claim lastiger. Hoeveel langer ben je onderweg geweest? Wij kunnen de reis met de metro niet inzien, dit betekend dat je reis volgens onze gegeven is gestart op Rotterdam CS. Wat je kunt doen is een claim indienen via het formulier, dit kun je hier vinden. Het kan zijn dat je claim wordt afgewezen en in dat geval wil je adviseren te reageren op de afwijzingsmail met daarbij een toelichting van de situatie.
Op 22 mei 17.54u terug van mijn werk, wilde ik trein nemen (Rotterdam Alexander - Delft). De trein kwam niet en later hoorde ik dat door brand in de trein rijden treinen niet richting Rotterdam CS. Dus nam ik metro maar om vauit Rotterdam Alexander naar Rotterdam CS te reizen.
Nu wil ik geld terug bij vertraging claimen, maar dat gaat niet want NS zegt dat er geen vertraging bekend is op dit traject op de tijdstip???

Volgens de NS reisplanner heeft de trein op 22 mei gewoon gereden...
Terugkijken via de Reisplanner werkt maar zeer beperkt, de trein heeft uiteindelijk met 58 minuten vtg gereden, zoals Miriam al zegt: https://www.ovtijden.com/arnu/rl/4063/2018-05-22T17:54:00+0200

Waarschijnlijk weigert het systeem, omdat er om 18.01 nog een Intercity naar Rotterdam CS gereden zou hebben. Maar de kans is groot dat deze door rommelige omstandigheden in de informatievoorziening over het hoofd is gezien als reismogelijkheid. Alle treinen daarna zijn uitgevallen tot 19.12h.

Ik zou een vergoeding gooien op artikel 6.1 AVR-NS, een te verwachte vertraging van meer dan 60 minuten.

https://www.ns.nl/binaries/_ht_1525184148015/content/assets/ns-nl/voorwaarden/algemene-voorwaarden.pdf

6. Vertraging en Calamiteiten
6.1. Welke mogelijkheden heeft u bij vertraging?
Indien redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging op uw Reisroute meer dan zestig (60) minuten bedraagt, zal NS zich inspannen om u daarvan op de hoogte brengen. U kunt bij een dergelijke vertraging gebruik maken van één van de volgende mogelijkheden:

1) U zet uw reis met NS voort langs de gebruikelijke route, of langs een alternatieve route die door NS wordt geadviseerd. Niet in alle gevallen is een alternatieve route mogelijk; of

2) U beëindigt uw reis en wisselt uw eenmalige papieren Vervoerbewijs bij NS in voor een vergelijkbaar papieren Vervoerbewijs dat geldig is op een door u gekozen moment. Voor het nieuwe papieren Vervoerbewijs gelden dezelfde beperkingen en Voorwaarden als die op het originele papieren Vervoerbewijs van toepassing waren. Dit betekent onder andere dat u uw originele papieren Vervoerbewijs niet kunt inwisselen voor een papieren Vervoerbewijs voor een ander type dag of tijdstip dan waarvoor het originele papieren Vervoerbewijs geldig was. Zo kunt u bijvoorbeeld een papieren Vervoerbewijs dat geldig is voor het weekend niet inwisselen voor een papieren Vervoerbewijs dat geldig is voor een werkdag; of

3) U beëindigt uw reis (en checkt uit indien u ingecheckt heeft) en vraagt NS om terugbetaling van de prijs van uw eenmalige Vervoerbewijs. NS zal u in een dergelijk geval de mogelijkheid bieden voor vervoer terug naar het station waarop u uw reis met NS begon. Op terugbetaling zijn nadere voorwaarden van toepassing. Deze voorwaarden en nadere informatie over de procedure kunt u vinden bij de NS Klantenservice, op ns.nl en via 030-7515155 (voor dit informatienummer betaalt u uw gebruikelijke belkosten)
Terugkijken via de Reisplanner werkt maar zeer beperkt, de trein heeft uiteindelijk met 58 minuten vtg gereden, zoals Miriam al zegt: https://www.ovtijden.com/arnu/rl/4063/2018-05-22T17:54:00+0200
Ik vind het een farce dat er geen vertragingsinfo wordt weergegeven in de NS reisplanner,
maar dat je daarvoor wordt verwezen naar een particuliere website.
Jup, meerdere leden op dit forum zouden het graag in de NS Reisplanner terugzien, en ook ik ben voornemens om het open archief in ieder geval in te gaan krimpen en niet tot in de eeuwigheid volledig doorzoekbaar te maken. Maar die wens lijkt me iets om in een apart topic te gaan bespreken, TS heeft hier verder niks aan.

Reageer