beantwoord

Geld retour voor 2 tickets

• 24 mei 2019
  • 7 reacties
  • 233 Bekeken

Via internet geboekt en betaald maandag 27 mei Venlo - Schiphol en retour dinsdag 28 mei.
Helaas moet ik nu met de auto.
Waar en hoe de tickets te declareren en geld retour te ontvangen ?
icon

Beste antwoord door Iris NS 24 mei 2019, 17:28

tridek_ok, voor de reis op 27 mei geldt dit niet.

Rob Lelieveld, mocht je de tickets nog niet gedownload hebben dan adviseer ik je inderdaad, zoals MoDe zegt, om dit zo te houden. Dan hebben wij de zekerheid dat je er ook echt niet mee hebt kunnen reizen. Wanneer een e-ticket gedownload is kunnen we dit niet meer nagaan namelijk.
Bekijk origineel

7 reacties

Goedemiddag Rob Lelieveld,

Ik kan nog weinig zeggen over wat de impact van de staking op jouw traject heeft. Zodra er meer over bekend is, communiceren we dit. Hou onze website en het nieuws goed in de gaten.
Als je je reis niet kan maken, dan kan je een claim indienen.
Als je je reis niet kan maken, dan kan je een claim indienen.

Gaat dat in dit geval ook voor de heenweg op?
Reputatie 6
Badge +1
Normaal gesproken krijg je voor e-tickets geen geld terug en kan er na de koop niets meer gewijzigd worden. Wanneer de tickets nog niet in de app gezet zijn, geopend, geprint of gedownload kan de klantenservice misschien nog iets voor je doen.
Staan al wel in de app, zijn ze geopend, geprint of gedownload dan ben je je geld voor het ticket van 27 mei a.s. In ieder geval kwijt als je daar niet mee gaat reizen. Rijden er op 28 mei helemaal geen treinen dan zou je het geld voor het ticket van 28 mei dan terug kunnen vragen of een beroep doen op de vergoeding van €25 voor alternatief vervoer wegens staking.
ALTIJD contact opnemen met de Afd. Klantenservice.

Hetgeen u thans achteraf wordt medegedeeld, had vooraf bij de bestelling duidelijk dienen te worden aangegeven.

Had u het geweten dan had u waarschijnlijk niet zo lang van tevoren uw tickets gekocht.

Succes !

Rob Lelieveld, mocht je de tickets nog niet gedownload hebben dan adviseer ik je inderdaad, zoals MoDe zegt, om dit zo te houden. Dan hebben wij de zekerheid dat je er ook echt niet mee hebt kunnen reizen. Wanneer een e-ticket gedownload is kunnen we dit niet meer nagaan namelijk.

Dat lijkt mij wel relevant voor TS om te weten
tridek_ok, klopt! Rizana schreef: "als je de reis niet kan maken", maar bij deze dus even verduidelijkt 🙂.

Reageer