beantwoord

Geld terug

• 14 december 2015
  • 1 reactie
  • 100 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, ik heb zojuist geld terug gevraagd bij NS wegens vertraging. Ik kon geld terugvragen over het stuk waar ik in- en uitgecheckt heb. Dat was van Utrecht Centraal naar Gilze-Rijen. Echter moest ik van Utrecht Centraal naar Geldrop. Vanaf Utrecht Centraal reden de treinen niet rechtstreeks richting Eindhoven, dus moest ik via Rotterdam. Na Rotterdam, bij Gilze-Rijen kwam de trein stil te staan en ging vervolgens terug richting Den Haag centraal. Omdat het onmogelijk was binnen een schappelijke tijd alsnog in Geldrop te komen met de trein heb ik hoge kosten gemaakt om daar op een andere manier te komen. Ik heb dus in Gilze-Rijen uitgecheckt. Nu krijg ik waarschijnlijk het geld terug van Utrecht Centraal - Gilze Rijen, maar ik heb door toedoen van NS nog meer kosten gemaakt om op mijn eindbestemming te komen. Kan ik deze ook nog terugvorderen? Zou wel zo netjes zijn!

Groet,
Een reiziger
icon

Beste antwoord door Pe_pe 14 december 2015, 12:10

Voor alternatief vervoer krijgt u geen vergoeding. NS is daar wettelijk van gevrijwaard.
In dit geval had u eigenlijk geen verzoek voor gtbv moeten indienen, maar een claim op basis van artikel 6.1 van de algemene voorwaarden, omdat u de bedoelde eindbestemming niet met NS hebt bereikt en de te verwachten vertraging tot die eindbestemming als ik het zo lees meer dan 60 minuten was. Mocht u minder dan 100% van de ritprijs terugkrijgen, dan kunt u daartegen bezwaar maken en naar dat artikel verwijzen.
Bekijk origineel

1 reactie

Voor alternatief vervoer krijgt u geen vergoeding. NS is daar wettelijk van gevrijwaard.
In dit geval had u eigenlijk geen verzoek voor gtbv moeten indienen, maar een claim op basis van artikel 6.1 van de algemene voorwaarden, omdat u de bedoelde eindbestemming niet met NS hebt bereikt en de te verwachten vertraging tot die eindbestemming als ik het zo lees meer dan 60 minuten was. Mocht u minder dan 100% van de ritprijs terugkrijgen, dan kunt u daartegen bezwaar maken en naar dat artikel verwijzen.

Reageer