beantwoord

Geld terug?

• 26 oktober 2017
  • 1 reactie
  • 88 Bekeken

Vrijdag 20 oktober had ik met mijn vriend afgesproken om vanaf Utrecht C samen naar 's-Hertogenbosch te reizen, hij kwam vanaf Ede-Wageningen.
Echter toen mijn trein op Utrecht C kwam om 15:37 (deze zou doorrijden tot Maastricht en dus ook langs 's-Hertogenbosch komen), werd bekend dat deze niet verder zou rijden. Wij hebben gewacht op een volgende optie, toen wij hoorden dat deze storing nog zou blijven tot 18:00. 'Gelukkig' zagen wij een sprinter richting Venlo, dus ook door 's-Hertogenbosch, maar helaas, deze ging slechts tot Zaltbommel waaruit wij concludeerden dat de storing tussen Zaltbommel en 's-Hertogenbosch plaatsvond.
Uiteindelijk besloten we een trein naar Arnhem te nemen (mijn vriend ging dus weer terug langs het station waar hij in de trein is gestapt), en vanaf Arnhem met de trein naar 's-Hertogenbosch.
We zijn om 18:34 aangekomen in 's-Hertogenbosch, in plaats van 16:07, en hebben beiden een claim ingediend om geld terug te krijgen i.v.m. vertraging.
Mijn claim is wel goedgekeurd, maar die van mijn vriend niet. Kan dat komen omdat hij in Ede-Wageningen heeft ingecheckt, in 's-Hertogenbosch uitgecheckt, en NS 'denkt' dat hij direct via Arnhem/Nijmegen is gereisd? Ik zou graag willen weten of hij evengoed geld terug kan krijgen (€4,64).
icon

Beste antwoord door Tochjo 26 oktober 2017, 16:50

Mijn claim is wel goedgekeurd, maar die van mijn vriend niet. Kan dat komen omdat hij in Ede-Wageningen heeft ingecheckt, in 's-Hertogenbosch uitgecheckt, en NS 'denkt' dat hij direct via Arnhem/Nijmegen is gereisd?
Dat zal inderdaad het geval zijn. Ingediende claims worden in eerste instantie door een computer beoordeeld. Als de computer een reisroute vindt die geen of minder vertraging heeft opgeleverd, dan zal de ingediende claim worden afgewezen.

Uw vriend kan het beste de mail met de afwijzing beantwoorden en in dat bericht zijn situatie toelichten. Zijn claim zal dan opnieuw in behandeling worden genomen en de toelichting zal door een mens worden gelezen. Ik neem aan dat de claim dan alsnog zal worden toegewezen. Vanwege een achterstand moet uw vriend er wel rekening mee houden dat het tot wel acht weken kan duren voordat zijn claim opnieuw beoordeeld wordt.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
Mijn claim is wel goedgekeurd, maar die van mijn vriend niet. Kan dat komen omdat hij in Ede-Wageningen heeft ingecheckt, in 's-Hertogenbosch uitgecheckt, en NS 'denkt' dat hij direct via Arnhem/Nijmegen is gereisd?
Dat zal inderdaad het geval zijn. Ingediende claims worden in eerste instantie door een computer beoordeeld. Als de computer een reisroute vindt die geen of minder vertraging heeft opgeleverd, dan zal de ingediende claim worden afgewezen.

Uw vriend kan het beste de mail met de afwijzing beantwoorden en in dat bericht zijn situatie toelichten. Zijn claim zal dan opnieuw in behandeling worden genomen en de toelichting zal door een mens worden gelezen. Ik neem aan dat de claim dan alsnog zal worden toegewezen. Vanwege een achterstand moet uw vriend er wel rekening mee houden dat het tot wel acht weken kan duren voordat zijn claim opnieuw beoordeeld wordt.

Reageer