geld terug

• 27 januari 2020
  • 2 reacties
  • 146 Bekeken

Beste meneer/ mevrouw,

Gisteren (26/1/2020) heb ik gereisd van heemstede aardenhout naar groningen. Echter kon ik vanaf Amsterdam zuid niet verder, omdat er geen treinen reden vanaf Amsterdam zuid naar groningen. Hierdoor heb ik noodgedwongen een flixbus moeten nemen en hiervoor moeten betalen, terwijl ik gratis studenten OV heb. Ik vroeg mij af wat mijn mogelijkheden zijn om mijn geld terug te krijgen voor dit ongemak?

mvg,

charlotte ortolo

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wat bedoel je met dat je niet verder kon dan Amsterdam Zuid? Er reden vanaf daar treinen tot aan Hoogeveen en vanaf Hoogeveen gingen er bussen naar Groningen. Dit was vanwege werkzaamheden. Had je wel in de reisplanner je reis gepland? Daar stond in het reisadvies aangegeven dat er vanaf Hoogeveen bussen reden. Met een geldig vervoerbewijs kun je gewoon gebruik maken van die NS bussen.

Je hebt zelf voor alternatief vervoer gekozen, dat wordt niet door NS vergoed.

Hallo Charlotte.ortolo en welkom bij de NS Community,

Wat spijtig dat jou dit moest overkomen. Zoals Momo al aangeeft kan je hier geen claim voor indienen. Het advies is altijd om na te gaan of er geen alternatief is gegeven via onze Reisplanner of klantenservice. Eigen gemaakte kosten worden inderdaad nooit vergoed.

Reageer