geld terug | NS Community
beantwoord

geld terug

  • 21 September 2021
  • 3 reacties
  • 118 Bekeken

Mijn echtgenote en ik hebben samen geld terug gevraagd vanwege een vertraging. Het gaat dus om dezelfde reis en dezelfde aangeleverde info. Zij heeft een hoger bedrag terug gekregen dan ik.

Hoe is dit mogelijk?

icon

Beste antwoord door Sascha NS 21 September 2021, 17:50

Bekijk origineel

3 reacties

Goedemiddag Robertus 55. Welkom bij de NS Community.

Dat is erg lastig te zeggen zonder de claims erbij te pakken. Het is mogelijk dat jouw reis 'versnipperd’ is geweest en dat het systeem daarom maar een bepaald gedeelte heeft uitbetaald bijvoorbeeld. Het is niet toevallig zo dat jij een NS-abonnement hebt en je vrouw niet?

Badge +3

Uitgaande van een reis in het weekend met een NS abonnement:

Misschien is er sprake van NS Flex t.o.v. een klassiek abonnement.

Bij klassieke abonnementen krijg je dan een deel van je abonnementsgeld vergoed, maar bij NS Flex krijg je (bij vrij reizen zoals Weekend Vrij) de halve of hele ritprijs voltarief 2e klas vergoed!

Zie de vergoedingentabel op https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html

Dus heeft uw vrouw Flex Weekend Vrij dan krijgt ze de volle prijs. Heeft u zelf een klassiek Weekend Vrij dan is dat 1/6 van de prijs (€ 5,67 bij 2e klas en meer dan 60 minuten vertraging).

Heeft u een klassiek Dal Voordeel (op saldo), dan krijgt u de volle prijs minus 40% korting.

Mijn echtgenote en ik hebben samen geld terug gevraagd vanwege een vertraging. Het gaat dus om dezelfde reis en dezelfde aangeleverde info. Zij heeft een hoger bedrag terug gekregen dan ik.

Hoe is dit mogelijk?

Reisde u wel op hetzelfde soort ticket? 

Reageer