beantwoord

Geld terug als IC Direct niet rijdt

• 23 november 2018
  • 2 reacties
  • 176 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Heeft iemand ervaring met geld terug vragen als de IC Direct niet rijdt vanwege technische problemen(trein die spoor blokkeert of wisselstoring)? Ik neem altijd de IC Direct van Amsterdam naar Rotterdam voor miijn werk. Wanneer deze echter niet rijdt dan word je gedwongen de reguliere trein te nemen die er minstens 40 minuten langer over doet. Je hebt dan met gekochte toeslag eigenlijk recht op teruggave, maar als je uiteindelijk niet gereden hebt met een IC Direct (maakte geen onderdeel uit van je reis) kun je het formulier niet invullen voor IC Direct en het reguliere formulier laat weer geen vermelding van IC Direct toeslag toe (alleen ICE toeslag). NS lijkt hiermee teruggave te ontmoedigen in dergelijke situaties. Heeft iemand hier een oplossing voor?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 23 november 2018, 20:18

Hallo Meks, welkom op onze Community!

Dit is inderdaad een lastige situatie. Ik raad je aan om dan wel het gewone formulier voor Geld terug bij vertraging in te vullen. Zodra deze is behandeld mag je mij een privébericht sturen en ga ik ervoor zorgen dat je de toeslag terug zal krijgen. Ik ontvang dan graag de volgende gegevens:

- Volledige naam
- Geboortedatum
- Postcode en huisnummer
- OV-Chipkaartnummer

Je kunt mij een bericht sturen door te klikken op mijn naam en vervolgens op 'Stuur bericht'.
Bekijk origineel

2 reacties

Hallo Meks, welkom op onze Community!

Dit is inderdaad een lastige situatie. Ik raad je aan om dan wel het gewone formulier voor Geld terug bij vertraging in te vullen. Zodra deze is behandeld mag je mij een privébericht sturen en ga ik ervoor zorgen dat je de toeslag terug zal krijgen. Ik ontvang dan graag de volgende gegevens:

- Volledige naam
- Geboortedatum
- Postcode en huisnummer
- OV-Chipkaartnummer

Je kunt mij een bericht sturen door te klikken op mijn naam en vervolgens op 'Stuur bericht'.
Reputatie 6
Badge
Je kunt gewoon dit formulier invullen:

https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug-bij-vertraging.html

en dan: zonder in te loggen, dus zonder 'mijn NS'

Je kunt in de routing ook de ICD toeslag invullen. Het is wel van belang dat je een ICD toeslag geladen of aangeschaft hebt, anders is de gewone regeling van toepassing.

Je krijgt nu gewoon 100 pct terug bij vertraging >30 minuten. Er is niets lastig aan, dit is gewoon de manier waarop het werkt, zelf al talloze keren zo ingevuld.

Reageer