beantwoord

Geld terug bij andere vervoerder?

• 14 februari 2017
  • 1 reactie
  • 232 Bekeken

Beste NS medewerker,

Ik vroeg mij af hoe ik compensatie kan aanvragen voor een vertraagde reis waarbij ik gebruik moest maken van een andere vervoerder (de Valleilijn).

Door de stroomstoring in Amsterdam reden er in de ochtend van 17 januari geen NS treinen van Utrecht naar Ede-Wageningen (of ergens anders heen ftm). Ik ben toen vanaf Utrecht naar Amersfoort gegaan en vandaar met de Valleilijn naar Ede-Wageningen. Hierdoor ben ik vertraagd (46 min later dan gepland) aangekomen en omdat ik moest overstappen van vervoerder in de spits de kosten voor de Valleilijn betalen. Kan ik dit bedrag (7.15 euro) en de compensatie voor vertraging terugkrijgen? Ik kan de reis met de Valleilijn niet vinden in het mijn NS overzicht (zie onder) en bij mijn OV krijg ik een storing.

Ik hoop dat u mij kunt helpen!

Met vriendelijke groeten,
Mischa
icon

Beste antwoord door Thomas NS 14 februari 2017, 18:50

Hallo MStreekstra en welkom op het NS Serviceforum. Wat vervelend dat ook jij hinder hebt ondervonden tijdens de stroomstoring in Amsterdam.

Begrijpelijk dat je graag restitutie wilt hebben voor de vertraging die je hier hebt ondervonden. Helaas kunnen wij de reisinformatie bij andere vervoerders niet meenemen in de Geld Terug Bij Vertragingsregeling. Wat ik je wil aanraden is om contact op te nemen met onze Social Media kanalen of via de e-mail om het probleem hier voor te leggen. Stuur in het bericht jouw extra reiskosten mee (in dit geval bij de Valleilijn, in te zien via www.ov-chipkaart.nl met jouw persoonlijke account) met jouw persoonlijke gegevens en bankrekeningnummer. Dan zal er gekeken worden naar de restitutiemogelijkheden. Deze kanalen vind je hier.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Hallo MStreekstra en welkom op het NS Serviceforum. Wat vervelend dat ook jij hinder hebt ondervonden tijdens de stroomstoring in Amsterdam.

Begrijpelijk dat je graag restitutie wilt hebben voor de vertraging die je hier hebt ondervonden. Helaas kunnen wij de reisinformatie bij andere vervoerders niet meenemen in de Geld Terug Bij Vertragingsregeling. Wat ik je wil aanraden is om contact op te nemen met onze Social Media kanalen of via de e-mail om het probleem hier voor te leggen. Stuur in het bericht jouw extra reiskosten mee (in dit geval bij de Valleilijn, in te zien via www.ov-chipkaart.nl met jouw persoonlijke account) met jouw persoonlijke gegevens en bankrekeningnummer. Dan zal er gekeken worden naar de restitutiemogelijkheden. Deze kanalen vind je hier.

Reageer