beantwoord

Geld terug bij door mij beperkte vertraging

• 16 september 2017
  • 1 reactie
  • 115 Bekeken

Reputatie 1
Afgelopen week was er een grote storing tussen Utrecht en Rdam/Den Haag. Met de aanbevolen omreisroute had ik een flinke vertraging opgelopen, voldoende voor GtbV.
Ik heb besloten de schade te beperken door via Schiphol te reizen in combinatie met de Intercity Direct. Dat kost me een toeslag, en bracht de vertraging (volgens reisplanner) terug tot 25 min op mijn heenreis. Nu heb ik op deze reis dus geen recht meer op GtbV volgens het automatische systeem, maar dat is alleen omdat ik zelf 2,40 heb bijbetaald.
Een vergelijkbare situatie kan ontstaan als ik bij treinuitval een stukje met een lijnbus rijd om verderop weer de trein te pakken.

Heb ik recht op GtbV in dit soortgevallen? Hoe pak ik dat aan? Ik begreep laatst dat het papieren formulier eruit gaat, dat kon in rare gevallen nog wel eens uitkomst bieden.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 16 september 2017, 14:07

Goedemiddag duinsel. Officieel gezien heb je in dit soort gevallen geen recht meer op een compensatie. Er wordt daarbij namelijk gekeken naar de vertraging die je hebt opgelopen bij de gemaakte reis, niet bij de geplande reis. En bij de gemaakte reis heb je in zulke gevallen dus niet voldoende vertraging opgelopen op in aanmerking te komen voor een restitutie.

Ondanks dat wil ik je adviseren om alsnog een claim in te dienen via ons webformulier, en daarbij dan een handmatige notitie toe te voegen met een uitleg van de situatie, dat je hebt gekozen voor de ICDirect door de storing. Mogelijk dat er met die toelichting alsnog iets gecompenseerd kan worden.
Bekijk origineel

1 reactie

Goedemiddag duinsel. Officieel gezien heb je in dit soort gevallen geen recht meer op een compensatie. Er wordt daarbij namelijk gekeken naar de vertraging die je hebt opgelopen bij de gemaakte reis, niet bij de geplande reis. En bij de gemaakte reis heb je in zulke gevallen dus niet voldoende vertraging opgelopen op in aanmerking te komen voor een restitutie.

Ondanks dat wil ik je adviseren om alsnog een claim in te dienen via ons webformulier, en daarbij dan een handmatige notitie toe te voegen met een uitleg van de situatie, dat je hebt gekozen voor de ICDirect door de storing. Mogelijk dat er met die toelichting alsnog iets gecompenseerd kan worden.

Reageer