beantwoord

Geld terug bij geannuleerde treinen (cancelled)

Deze week heb ik tweemaal te maken gehad met het uitvallen van geplande treinen. In 1 geval heb ik zelf alternatief busvervoer geregeld en in het andere geval heb ik mijn afspraak geannuleerd en ben ik terug naar huis gegaan. In beide gevallen gaat het om het uitvallen van treinen die leiden tot vertragingen van meer dan 1 uur. Hoe kan ik geld terug online aanvragen?
icon

Beste antwoord door duinsel 5 oktober 2018, 17:43

Ik gebruik in die omstandigheden het vinkje 'kon mijn bestemming niet bereiken'. Mijn alternatieve bus stopt vlak bij het station, vaak check ik daar in en gelijk weer uit als bewijs dat ik daar naartoe ben gereisd, of dat helpt weet ik niet, maar op deze manier heb ik wel claims toegekend gekregen.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge
Hoi, welkom op de community!

Tenzij het alternatieve busvervoer was goedgekeurd door NS vermoed ik dat je daar in principe geen vergoeding voor krijgt.

Voor de helemaal niet gemaakte reis krijg je denk ik ook geen vergoeding.

In artikel 3 van de Voorwaarden voor geld terug bij vertraging staat namelijk het volgende: Indien een verplichte check-in of een check-uit ontbreekt, wordt geen restitutie verleend.

Misschien dat een mod meer duidelijkheid kan verschaffen?
Reputatie 1
Ik gebruik in die omstandigheden het vinkje 'kon mijn bestemming niet bereiken'. Mijn alternatieve bus stopt vlak bij het station, vaak check ik daar in en gelijk weer uit als bewijs dat ik daar naartoe ben gereisd, of dat helpt weet ik niet, maar op deze manier heb ik wel claims toegekend gekregen.
Reputatie 5
Badge
Je kunt het dan proberen via deze link: https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html
Hallo Parel1950 en welkom bij de NS Community,

Zeer spijtig dat je zoveel hinder moest ondervinden. Wij vergoeden geen gemaakte kosten indien die op eigen initiatief zijn gemaakt. Voor de tweede reis ligt het eraan of je kosten hebt gemaakt. Als je deze niet hebt gemaakt dan valt er ook niets terug te claimen.

Reageer