beantwoord

geld terug bij ic direct reis met 2 chipkaarten

• 18 december 2015
  • 4 reacties
  • 95 Bekeken

Hallo!
Op 18-11 heb ik meer dan een uur vertraging gehad op de intercity direct, hiervoor heb ik een claim ingediend die afgewezen is. Nu begrijp ik dat je voor de intercity direct een apart claim formulier hebt, en ga ik er van uit dat het daarom mis is gegaan.
Ik wil opnieuw een claim indienen maar loop tegen wat vragen aan: ik reis altijd met 2 chipkaarten op de ic direct: mijn businesscard & een eigen ov chipkaart waarop ik maandelijks een ic direct toeslag abonnement laad (mijn werkgever vergoed de toeslag namelijk niet). Hoe voer ik dit in en krijgen we nu bij ic direct vertraging alleen nog de toeslag terug? In het verleden kreeg je namelijk het gehele reisbedrag terug (de prijs de reis + de prijs van de toeslag)
icon

Beste antwoord door Sivan NS 18 december 2015, 11:43

Je hebt je claim inderdaad ingediend via de reguliere weg, niet via het ICD-formulier. De claim is daarom beoordeeld via de reguliere weg. Er is toen 23 minuten vertraging geconstateerd, en voor de reguliere claims moet je minimaal 30 minuten vertraging hebben.

Daarnaast maak je gebruik van 2 kaartnummers. Dit is niet in de claim opgegeven dus de toeslag konden wij niet zijn.

In de toekomst dien je dus een Intercity Direct claim via het juiste formulier in te dienen. Als je gebruik maakt van twee kaarten, dan dien je beide kaarten op dat formulier te vermelden. De hoofdkaart (met de reistransacties) eerst, de andere kaart (met de toeslag) als tweede nummer.

Ik heb de claim aangepast en doorgezet naar de juiste afdeling. Daar zal je claim worden herzien.
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi ICdirector, en welkom op het forum.

Als je al een claim hebt ingediend, hoef je geen nieuwe claim in te dienen, maar kun je de claim laten herzien. Als je mij het claimnummer geeft, kijk ik even met je mee.
Het claimnummer is 41041754
Je hebt je claim inderdaad ingediend via de reguliere weg, niet via het ICD-formulier. De claim is daarom beoordeeld via de reguliere weg. Er is toen 23 minuten vertraging geconstateerd, en voor de reguliere claims moet je minimaal 30 minuten vertraging hebben.

Daarnaast maak je gebruik van 2 kaartnummers. Dit is niet in de claim opgegeven dus de toeslag konden wij niet zijn.

In de toekomst dien je dus een Intercity Direct claim via het juiste formulier in te dienen. Als je gebruik maakt van twee kaarten, dan dien je beide kaarten op dat formulier te vermelden. De hoofdkaart (met de reistransacties) eerst, de andere kaart (met de toeslag) als tweede nummer.

Ik heb de claim aangepast en doorgezet naar de juiste afdeling. Daar zal je claim worden herzien.
ok bedankt!

Reageer