beantwoord

Geld terug bij intercity direct

• 29 september 2015
  • 7 reacties
  • 241 Bekeken

Ik reis meerdere dagen per week met intercity direct vanaf Schiphol naar Rotterdam (en door tot Dordrecht). Wanneer ik compensatie aanvraag bij vertraging krijg ik telkens een ander bedrag terug, terwijl het om dezelfde vertraging gaat. Dus de berekening is onduidelijk bij jullie van mijn vertraging. Ik reis heen op saldo met een persoonlijke ov chip en laadt elke keer losse toeslag op. Terug reis ik met mijn (oude) voordeelabonnement en zo ook in de maanden juli en augustus.

Wanneer ik met dit voordeelabonnement reis en ik 30 min of meer vertraging heb, krijg ik van jullie mn hele toeslag terug en maar 50 procent van mijn ritprijs. Echter op jullie website staat vermeld dat de compensatieregels anders zijn voor intercity direct tov normale Ns en wordt er helemaal niet gesproken over wel of niet voordeelabonnement. Ik ben dus van mening dat ik in dit soort gevallen ook 100 procent zou moeten krijgen van mijn ritprijs. Want waarom zou een andere passagier ook een groter percentage terug krijgen met dezelfde trein?

Al meerdere malen naar klantenservice gebeld maar die snappen dit niet. Kan iemand mij wel helpen?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 30 september 2015, 13:53

Helaas is er vergeten het bedrag te verdubbelen. Je hebt inderdaad recht op een terugbetaling van de volledige ritprijs. Ik heb dit laten herstellen. Je ontvangt hiervan nog apart bericht.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 1
Badge
Als ik het goed heb begrepen, is sinds die oude FYRA ICD(efect) is gaan heten, dezelfde GTBV regeling aangepast als NS zelf hanteert-voorheen was die nog soepeler voor FYRA. Dus met 30 min 50% retour+ dan de 2,30 toeslag. De site van NS wemelt van niet correct aangepaste teksten en ''vergeten'' aanpassingen-er zijn enkele jagers in dit forum die het leuk vinden die op te sporen. je kan ze wat helpen door een link naar dat stuk tekst hier te plaatsen.
Heel apart. Want als ik mn formulier heb ingeleverd staat er gewoon dat ik recht heb op 100 %. Bij 15 min krijg ik namelijk ook gewoon geld terug en anders zou ik dit niet krijgen. Zie link http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/hulp-als-het-even-tegen-zit/geld-terug-bij-vertraging-intercity-direct.html

Reageren in dit forum ook medewerkers van NS?
Hoi Feline, en welkom. Heb je voor mij het claimnummer?
Hoi Sivan.

Dit is de meest recente : 50016507

Heb al vaker claims gehad die niet klopten en telkens gebeld en wel weer het goede bedrag gehad. Maar wat ik hoop te bereiken met dit forum is dat de medewerkers die het berekenen snappen/ of erop gewezen worden hoe de berekening moet worden gedaan. ( dat het niet uitmaakt of je bij intercity direct met of zonder voordeelabonnement reist)

Bedankt alvast
Helaas is er vergeten het bedrag te verdubbelen. Je hebt inderdaad recht op een terugbetaling van de volledige ritprijs. Ik heb dit laten herstellen. Je ontvangt hiervan nog apart bericht.
Ok dank je.

Ik heb hier alleen gisteren over gebeld en er wordt dan gezegd dat ik geen recht heb op 100 %. Ik blijf het jammer vinden dat het zo onduidelijk is bij jullie medewerkers hoeveel compensatie er wordt uitgekeerd. (In eerste instantie bij aanvraag maar ook aan de telefoon bij de klantenservice) ik hoop dat daar ook wat aan wordt gedaan.
Dergelijke claims worden behandeld door onze Backoffice. Jij hebt gesproken met mijn collega op de Frontoffice. Omdat de claim al handmatig was beoordeeld, was mijn collega in de veronderstelling dat dit terecht was. Helaas ten onrechte, waarvoor excuses.

Reageer