beantwoord

Geld terug bij meereisretour

• 28 November 2018
  • 2 reacties
  • 242 Bekeken

Ik zou vandaag met mijn broer vanaf Gilze Rijen naar Amsterdam gaan (en terug). Door een storing rijden er vanochtend geen treinen vanaf Gilze Rijen. Ik heb een meereisretour gekocht, is alleen vandaag geldig. Door de vertragingen kan de reis niet meer doorgaan. Kan ik het bedrag van het e-ticket terug krijgen of evt het ticket omzetten naar een andere datum

Groet Jan
icon

Beste antwoord door Tochjo 28 November 2018, 09:18

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Dat kan. Op uw reisroute bedraagt de verwachte vertraging momenteel meer dan 60 minuten en in artikel 6.1 van de Algemene Voorwaarden voor het vervoer van Reizigers en Handbagage van de Nederlandse Spoorwegen (AVR-NS) staat dat u dan het recht hebt op een vergelijkbaar vervoerbewijs dat geldig is op een door u gekozen moment of terugbetaling van de gemaakte kosten.

Ik raad u aan rechtstreeks contact op te nemen met de klantenservice en met een beroep op dit artikel om een vervangend vervoerbewijs te krijgen of de gemaakte kosten terug te vragen. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Hallo Jan Verbunt en welkom bij de NS Community.

Wat spijtig dat jij je reis niet kon maken vanwege een verstoring. Restitutie van je E-ticket of omzetten is helaas niet mogelijk. Bij een verstoring doen we er alles aan om vervangend vervoer in te zetten zodat je alsnog kunt reizen. Als dat niet lukt kun je, na afloop van de storing, nog gaan reizen. Het annuleren van de reis betekent niet dat je het ticket kunt annuleren. Bij een E-ticket is het laden van het ticket in de app of het downloaden van het ticket op je pc genoeg om het ticket de status "gebruikt" te geven. Vandaar dat het advies van Tochjo je enige kans is.

Reageer