beantwoord

Geld terug bij missen aansluiting

• 4 oktober 2019
  • 6 reacties
  • 226 Bekeken

Ik heb korte aansluitingen (6 en 7 minuten)die desondanks door NS planner als realistisch gezien worden en aanbevolen. Nadeel is alleen dat die vertraging altijd meer wordt en als ik de aansluiting mis, ik een half uur moet wachten omdat er niet meer treinen rijden. De NS zorgt er altijd voor dat er in de " officiele dienstregeling" minder dan x minuten vertraging staat om te zorgen dat de statistiek goed is. Ik heb wel degelijk 30 minuten vertraging, maar bij geld terug bij vertraging wordt doodleuk geroepen dat er niet genoeg vertraging was. Dit slaat echt nergens op !! Als jullie niet kunnen zorgen dat een trein op tijd komt, ook al zijn het 'maar' 5 minuten waardoor ik mijn aansluiting mis heb ik recht op geld terug !!! Waarom kun je dat niet aangeven en wordt het gewoon maar afgewezen ? Hetzelfde geldt als er treinen helemaal niet rijden, dan geldt dat schijnbaar niet als vertraging ?
icon

Beste antwoord door Jouke NS 4 oktober 2019, 19:02

Hallo dutchinbreda en welkom bij de NS Community.

Wanneer je het niet eens bent met de afhandeling van je claim kun je reageren op de e-mail en via die weg bezwaar indienen. Ons systeem herkent helaas niet elke uitzondering en wijst dan ook soms zaken af die wel toegewezen moeten worden. Als je aangeeft welk traject je reist en hoe laat dan kan ik ook specifiek naar jouw situatie kijken.
Bekijk origineel

6 reacties

Hallo dutchinbreda en welkom bij de NS Community.

Wanneer je het niet eens bent met de afhandeling van je claim kun je reageren op de e-mail en via die weg bezwaar indienen. Ons systeem herkent helaas niet elke uitzondering en wijst dan ook soms zaken af die wel toegewezen moeten worden. Als je aangeeft welk traject je reist en hoe laat dan kan ik ook specifiek naar jouw situatie kijken.
Reputatie 7
Badge +3
Inderdaad, om welke specifieke reis gaat het?

Mogelijk komt er uit de computer op basis van je inchecktijd nog een andere reis, met misschien een andere 1e trein of andere overstap, waarbij de vertraging minder dan 30 minuten was.
Reputatie 7
Badge +3
Waar hebben we het over? Welk traject? Welke aansluiting? Welke data? Welk tijdstip?
Allen NS maar ik krijg voor 2 data gewoon een ‘niet genoeg vertraging’
Reputatie 7
Badge +3
Ook bij het missen van een aansluiting als gevolg van vertraging van de 1e trein heb je recht op geld terug. Maar dan moet wel de gehele reis bij NS zijn.
Je kan dus niet claimen wanneer je door vertraging bij NS je Arriva trein niet haalt.
Reputatie 7
Badge +3
Het is niet duidelijk over welke aansluiting het gaat.

Reageer