beantwoord

Geld terug bij ongeveer 18 uur lang vertraging.

• 27 maart 2019
  • 9 reacties
  • 530 Bekeken

Ik probeer al uren lang te chatten (bijna 9 uur) en niemand reageert. Ik wil graag dat iemand specifiek naar mijn claims gaat kijken met deze verhaal erbij.
De claimnummers zijn dus 600781522, 600781519, en 600782686 (er zijn er 3 omdat ik eventjes ging uitchecken in Nijmegen plus mijn dagfiets kaartje).

Zoals jullie waarschijnlijk al weten was zondag echt een grote bende rond Eindhoven. Ik moest met de trein van Amsterdam Centraal naar Venlo om terug naar huis te kunnen gaan (in Dusseldorf) samen met mijn fiets.
Het was eigenlijk de bedoeling om naar Nederland te komen om mijn fiets op te halen en mee te nemen, en een paar vrienden te bezoeken onderweg. Nou, toen ik naar Eindhoven moest (rond 16:45) zei de NS planner dat mijn trein wel gewoon door kon gaan naar Eindhoven, maar in Utrecht moesten we allemaal ineens uitstappen.
Er ging iets van 3 treinen weg zonder mij omdat ik er niet bij paste met mijn fiets. Het was zo ongelooflijk druk dat ik wist dat Eindhoven op deze manier niet zou lukken met mijn fiets. Toen ging ik kijken of er een andere route zou zijn, en toen zei de ns reisplanner dat ik eerst naar Nijmegen moest, en dan of door naar Kleve of Venlo kon.
Maar in Nijmegen bleek de route naar Kleve onmogelijk omdat ik mijn fiets bij me had, en de trein naar Venlo zou over ongeveer 40 minuten gaan en (misschien) niet eens op tijd aankomen, waardoor ik het risico zou lopen om mijn laatste verbinding naar Dusseldorf te missen.

Ik had toen weer de reisplanner gecheckt en het zei dat ik wel naar s Hertogensbosch kon gaan en vanaf daar richting Eindhoven kon, maar vlak voor Den Bosch heb ik weer gecheckt voor de zekerheid en alle treinen waren ineens geannuleerd. Maar! De reisplanner zei dat als ik door zou gaan naar Tilburg, dat ik vanaf daar naar Eindhoven zou kunnen gaan, en nog steeds net op tijd voor de laatste verbinding naar Dusseldorf zou zijn.
Ik had het geprobeerd om de treinconducteur te vragen ook voor de zekerheid, maar zij had helemaal geen informatie hierover.
Er stapte in Den Bosch honderden mensen de trein in, allemaal met hetzelfde plan om naar Tilburg te gaan.
Eenmaal in Tilburg en was alles (volgens de schermen op het station) ook geannuleerd. De volgende trein zou pas rond 20:30 rijden, maar dan zou ik nooit optijd in Venlo zijn.
Toen besefte ik dat ik ineens gestrand was. Ik kon gelukkig weer naar Delft toe om daar te kunnen slapen (want er was helemaal geen medewerker te vinden in Tilburg).

Maar dat betekende dat ik het dus WEER moest proberen de volgende dag, en ik heb daarom veel te veel betaald. Ik snap wel dat dit al eerder aangekondigd was, maar de reisplanner bleef maar foute route's aangeven.

Ik had nooit helemaal naar Nijmegen moeten reizen maar omdat de planner dat zei ging ik wel door. Ik had natuurlijk ook gewoon in Nijmegen kunnen wachten en dan maar hopen dat ik die laatste trein wel zou halen, maar omdat de reisplanner mij andere opties gaf, ging ik door naar Den Bosch en Tilburg.
Het duurde in totaal van Amsterdam naar Delft 4.5 uur, en ik heb natuurlijk niet mijn eindbestemming (Dusseldorf) maar ook niet eens Eindhoven of Venlo bereikt.
Ik moest extra voor de bus naar Delft Station de volgende dag betalen, en natuurlijk ook weer voor mijn fiets.
Dit slaat echt nergens op. Ik heb mijn claims al ingediend, maar ik wilde voor de zekerheid mijn verhaal toevoegen omdat dit echt de reis van hel was (met een fiets) en ik wilde zeker weten dat de persoon die naar mijn claims gaat kijken snapt waar het over gaat.

Ik verwacht dat ik mijn geld volledig terug krijg voor de hele route van Amsterdam Centraal naar Delft, want dat was nooit de bedoeling.
Ik verwacht ook mijn dagfiets geld terug te krijgen. De reiskosten voor de maandag maakt mij (in principe) niet uit, want het werd ongeveer hetzelfde bedrag als mijn originele reis hoorde te zijn (tenzij jullie medelijden hebben met mijn verhaal, want ik was letterlijk iets van 18 uur later in Dusseldorf aangekomen).

Mijn grootste punt is dat de reisplanner bleef maar foute routen aangeven, en als dat niet was gebeurd had ik al eerder mijn reis opgegeven en gewoon een andere oplossing bedacht in plaats van 4.5 uur en heel veel geld later.

Dank u wel voor het lezen van dit extreem lang verhaal, en ik hoor graag iets terug van u.
icon

Beste antwoord door Danny NS 27 maart 2019, 21:49

Hoi jbroersen199 en welkom bij de NS Community!

Ik heb je verhaal even gelezen en kan mij voorstellen dat dit al met al een beladen dag moet zijn geweest voor je.

Het spijt me te horen dat de informatievoorziening voor jou niet goed was.
Je gaf aan dat de reisplanner jou liet zien dat je trein gewoon ging rijden. Helaas weten wij bij storingen nog niet hoe lang het gaat duren voordat dit is opgelost en zodoende maken wij een prognose in de reisplanner. Het kan dus zijn dat jouw trein nog wel zou gaan rijden maar dat dit vanwege uitloop van de verstoring helaas niet het geval was.

Goed dat je de claims hebt ingediend. Ik wil je verzoeken de verwerking hiervan af te wachten. Je krijg een mail met een toelichting over de afhandeling van je claim. Je hebt dan ook de mogelijkheid je claim extra toe te lichten als je van mening bent dat de claim niet correct is afgehandeld.
Je kan dit doen door een reply te sturen op de ontvangen mail.

Mijn excuses voor het ongemak, ik hoop dat onze afdeling Geld terug bij vertraging iets voor je kan betekenen.
Bekijk origineel

9 reacties

Hoi jbroersen199 en welkom bij de NS Community!

Ik heb je verhaal even gelezen en kan mij voorstellen dat dit al met al een beladen dag moet zijn geweest voor je.

Het spijt me te horen dat de informatievoorziening voor jou niet goed was.
Je gaf aan dat de reisplanner jou liet zien dat je trein gewoon ging rijden. Helaas weten wij bij storingen nog niet hoe lang het gaat duren voordat dit is opgelost en zodoende maken wij een prognose in de reisplanner. Het kan dus zijn dat jouw trein nog wel zou gaan rijden maar dat dit vanwege uitloop van de verstoring helaas niet het geval was.

Goed dat je de claims hebt ingediend. Ik wil je verzoeken de verwerking hiervan af te wachten. Je krijg een mail met een toelichting over de afhandeling van je claim. Je hebt dan ook de mogelijkheid je claim extra toe te lichten als je van mening bent dat de claim niet correct is afgehandeld.
Je kan dit doen door een reply te sturen op de ontvangen mail.

Mijn excuses voor het ongemak, ik hoop dat onze afdeling Geld terug bij vertraging iets voor je kan betekenen.
Nou, tot mijn verbazing is een van mijn claims afgewezen door het feit dat ik 'met een andere vervoerder heb gereisd', wat helemaal niet waar is. Ik heb alleen met NS gereisd omdat ik niet in die andere trein was ingestapt in Nijmegen, maar toch door ben gegaan naar Tilburg. Dat kunnen ze toch wel zien via mijn reishistorie of niet? Ik heb ook duidelijk aangegeven dat ik niet bij mijn gewenste station was uitgestapt (Venlo), maar in Delft. Dit is precies waarom ik wilde dat iemand hier specifiek naar zou gaan kijken. Ik heb net deze verhaal naar hun gestuurd en ik hoop dat ze iets kunnen doen.
Ik was natuurlijk eventjes uitgecheckt in Nijmegen, maar bijna meteen weer bij NS ingecheckt. Ik moest dus twee claims indienen, en zij hebben dus die tweede (Nijmegen - Delft) afgewezen. Ik kan dus niet voor het hele reis een claim indienen, maar twee. Daarom lijkt het alsof ik geen recht hierop heb. 600781522 is dus diegene die werd afgewezen.
Jammer dat je een afwijzing hehbt gehad.

Je kunt het beste op de afwijzing reageren (reply) en in je mail in bezwaar gaan, jbroersen199.
Als je je verhaal in je e-mail doet, dan wordt er nogmaals gekeken.

Laat je hier weten wat de uiteindelijke uitkomst is?

Nou, tot mijn verbazing is een van mijn claims afgewezen

Heb jij nu al een afwijzing voor een claim over afgelopen weekend? Ik heb nu nog een aantal claims open staan waarvan de oudste waar in het geheel nog niet is gereageerd (anders dan een automatische ontvangstbevestiging) bijna 3 weken oud is. Deze week heb ik een bezwaar beantwoord gekregen over een claim van meer dan een maand geleden, ik ben genoodzaakt zelf een administratie bij te houden om overal de status van bij te houden.
Ja, van een van de drie wel, maar ik denk dat dat komt door het feit dat ze denken dat ik totaal geen recht op compensatie heb. Daarom is het (misschien) sneller dan die andere twee en die van jou ook gegaan. Meteen afwijzen in plaats van onderzoeken helaas... Success met jou claimen! Hoop dat ze snel (en juist) worden afgehandeld.
Nee, juist afgehandeld worden ze nooit in eerste instantie, ik heb een abonnement voor de 1e klas, de vergoeding is standaard gebaseerd op 2e klas. Dus bij elke toegewezen claim kan ik in bezwaar gaan en weer een paar weken wachten om de volledige vergoeding te krijgen waar ik recht op heb. De afgelopen tijd is dat trouwens wel een substantieel deel van mijn abonnementskosten trouwens.

Jij ook succes met je claims, laat je even weten hoe het afloopt?
Oke ik heb gisteravond twee mailtjes ontvangen met de goedkeuring, maar ik snap er nog steeds niks van.

Bij de eerste zegt het:

Toelichting op het uit te betalen bedrag:
• Restitutie 60+ minuten vertraging Amsterdam Centraal – Venlo op 24 maart 2019 van: € 20,10
Dit restitutiebedrag is gebaseerd op de door u betaalde ritprijs voor het traject Amsterdam Centraal - Nijmegen

Bij de tweede zegt het:

Toelichting op het uit te betalen bedrag:
• Restitutie 60+ minuten vertraging Amsterdam Centraal – Venlo op 24 maart 2019 van: € 17,25; inclusief extra vervoerbewijzen
Dit restitutiebedrag is gebaseerd op de door u betaalde ritprijs voor het traject Amsterdam Centraal - Delft

Wat krijg ik terug?? € 37,35 is eigenlijk te veel, maar alleen € 17,25 is zeker niet genoeg... Ik heb in totaal € 15,90 aan treinen betaald plus € 6,90 voor mijn dagkaart fiets, dus € 22,80... Waarom wordt het gebaseerd op EEN traject (Amsterdam - Delft) in plaats van Amsterdam - Nijmegen en Nijmegen - Delft? Dat is de traject die ik had genomen, en ik ben ook in Nijmegen uitgecheckt, wat betekent dat ik dus die goedkopere ritprijs Amsterdam - Delft niet betaalde...

Hoi jbroersen199,

Begrijpelijk dat dit verwarrend is. Om hier een zo volledig mogelijk antwoord op te geven hebben we je gegevens nodig. Via onze klantenservice is dit mogelijk. Als je kiest voor Facebook, Twitter of chat dan kun je ook bijlages meesturen eventueel en kun je de link van dit topic meesturen zodat je niet het hele verhaal hoeft uit te leggen.

Reageer