Ik reis vandaag 16 feb tussen den haag centraal en Ede-W, nu blijkt dat tussen Utrecht en Driebergen-Z geen treinen rijden. Door de NS medewerkers wordt mij geadviseerd om via Amersfoort te reizen, waardoor ik 43 min langer onderweg ben. Om deze reden wil ik graag (een deel van) mijn reiskosten terug vragen, maar, omdat er sprake is van twee vervoerders en de beide reisdelen los van elkaar geen vertraging hebben gehad lukt het niet om de compensatie voor mijn extra reisduur van drie kwartier op te vragen. Kan dit op een andere manier?
Mvg,
Kitty
Beste antwoord door Iris NS
Welkom bij onze NS Community, KittyJ!
Wat balen dat je vertraging opliep gisteren. Omdat dit omreisadvies in de storingsinformatie niet is gecommuniceerd, heb je geen "recht" op compensatie. Als je zoals Thom al aangaf, een bezwaar indient op de afwijzing die je zal krijgen van de claim zou er coulant mee omgegaan kunnen worden zodat er toch wat kosten vergoed worden. Vermeld dan in je e-mail hoe het zo gelopen is en het is ook prettig als je als bijlage een screenshot van je reishistorie van dit traject bijvoegt.
Bekijk origineel
Wat balen dat je vertraging opliep gisteren. Omdat dit omreisadvies in de storingsinformatie niet is gecommuniceerd, heb je geen "recht" op compensatie. Als je zoals Thom al aangaf, een bezwaar indient op de afwijzing die je zal krijgen van de claim zou er coulant mee omgegaan kunnen worden zodat er toch wat kosten vergoed worden. Vermeld dan in je e-mail hoe het zo gelopen is en het is ook prettig als je als bijlage een screenshot van je reishistorie van dit traject bijvoegt.