beantwoord

Geld terug bij studenten-ov

• 9 juli 2016
  • 3 reacties
  • 1016 Bekeken

ik had vandaag anderhalfuur vertraging door een technische storing. We stonden anderhalfuur stil op het spoor. Ik heb ingecheckt met een ov chipkaart waar een studenten weekabonnement op staat. Ik heb echter in het weekend gereisd en kreeg dus enkel 40% korting op mijn reis. Kan ik nu het hele bedrag van mijn reis terugkrijgen? (Min die 40% natuurlijk). Ik lees op de ns site namelijk dat mensen met een studenten ov maar 4 euro terugkrijgen, terwijl ik met die 40% korting eigenlijk op saldo heb gereisd...
icon

Beste antwoord door Thom 9 juli 2016, 20:27

Als je op saldo hebt gereisd, wordt de GBTV ook op basis daarvan berekend. Dat er verder een studentenabonnement op staat, maakt niet uit. Je hebt bij meer dan 60 minuten vertraging recht op teruggave van het volledige bedrag dat je hebt betaald.
Bekijk origineel

3 reacties

Het bedrag van € 4,64 dat op de NS-site wordt genoemd is van toepassing op gratis reizen met het studentenreisproduct. Bij een betaalde reis heb je vanaf 60 minuten vertraging recht op het volledige bedrag dat je hebt betaald (bij 30 minuten is dit de helft van het bedrag). Hou er wel rekening mee dat de claim in eerste instantie wordt bekeken door een computer die enkel kijkt of er op basis van de genoemde vertrektijd een mogelijkheid was om bijtijds op de eindbestemming aan te komen. Als de volgende trein wel verder kon rijden, zal je claim dus mogelijk eerst ten onrechte worden afgekeurd.
Reputatie 7
Badge +4
Als je op saldo hebt gereisd, wordt de GBTV ook op basis daarvan berekend. Dat er verder een studentenabonnement op staat, maakt niet uit. Je hebt bij meer dan 60 minuten vertraging recht op teruggave van het volledige bedrag dat je hebt betaald.
Super, dank jullie wel!

Reageer