beantwoord

Geld terug bij uitcheck ivm spoorwissel

• 17 januari 2017
  • 9 reacties
  • 377 Bekeken

Goededag,

Afgelopen vrijdag reed de IC van Amsterdam Sloterdijk naar Hoorn (vertrek 16:44) niet. Dit betekend voor mijn reis naar Obdam sowieso een half uur vertraging.
Aangezien ik nat gesneeuwd aankwam op het station heb ik besloten via Alkmaar te reizen naar Obdam.

Sinds de nieuwe dienstregeling vertrekt de trein vanaf alkmaar naar hoorn niet meer aan de overzijde van het perron maar van spoor 1. aankomst was op spoor 2 of3.
Hierdoor moet je onderweg uitchecken om de overstap te kunnen maken.
Om eerlijk te zijn had ik niet verwacht dat het overstappen via deze poortjes het lastig zou maken om geld terug te vragen.
Echter is in mijn reisoverzicht de reis in 2 delen gesplitst.
Als ik nu het formulier in vul, dan geeft deze een reis van A. Sloterdijk - alkmaar of alkmaar-obdam.
Hoe kan ik nu online mijn geld terug vragen?

Daarnaast is het misschien een idee om in je reisoverzicht te kunnen aangeven dat trajecten tussen poortjes bij elkaar horen. of dat op het formulier een mogelijkheid komt waarmee aangegeven kan worden dat reisdelen bij elkaar horen.

hoor t graag.
icon

Beste antwoord door Tochjo 17 januari 2017, 18:23

Wat u wilt, is al mogelijk. Nadat u in Mijn NS bij een willekeurige rit op de betreffende dag geklikt hebt op de link "Aanvragen geld terug bij vertraging", kunt u het vakje "Ik wil mijn vertrek- en/of aankomststation wijzigen" aanvinken. Vervolgens kunt u de check-in van uw beginstation en de check-uit van uw eindstation selecteren, ook als deze tot afzonderlijke reizen behoren.

Alleen als u met een NS Business Card gereisd hebt, dan is deze optie niet beschikbaar. U kunt uw claim dan met een papieren formulier indienen, verkrijgbaar via de klantenservice en online aan te vragen.
Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3
Wat u wilt, is al mogelijk. Nadat u in Mijn NS bij een willekeurige rit op de betreffende dag geklikt hebt op de link "Aanvragen geld terug bij vertraging", kunt u het vakje "Ik wil mijn vertrek- en/of aankomststation wijzigen" aanvinken. Vervolgens kunt u de check-in van uw beginstation en de check-uit van uw eindstation selecteren, ook als deze tot afzonderlijke reizen behoren.

Alleen als u met een NS Business Card gereisd hebt, dan is deze optie niet beschikbaar. U kunt uw claim dan met een papieren formulier indienen, verkrijgbaar via de klantenservice en online aan te vragen.
Ik reis met de bc inderdaad.
Bijzonder dat dit dan niet kan
Reputatie 4
Niet bijzonder, maar gewoonweg belachelijk dat die twee zoveel moeten verschillen.
Idd beter verwoord. Dank

Kan niet gelovend dat je met de kaart die bedoeld is voor zakelijk reizende achter een papieren formulier aan moeten om terug te krijgen waar zei recht op hebben
niet normaal ik reis 13 jaren laag met trien .dit jaar helemaal verkeerd .ik heb noot gezien zo als dit jaar

Kan het tegenwoordig wel met de Business kaart? Ik heb vanmorgen ook helaas op Sloterdijk moeten uitchecken/inchecken met een overstap. Moet ik ook een papierenformulier gaan invullen of kunnen twee verschillende reizen nu ook bij een Business kaart account samengevoegd worden?
Ik heb van mijn collega's op de zakelijke afdeling begrepen dat je met een Business Card via Mijn NS ook beide ritten kan samenvoegen bij het indienen van Geld Terug bij Vertraging 🙂
Jammer dat nu pas van u te vernemen. Het personeel bij de NS klantenservice is niet bijster deskundig en ze hebben snel trainingen nodig. Via de chat en via de telefoon werd er namelijk verteld dat het niet kon, een andere collega zei weer van wel, en u zegt nu ook van wel. Ik heb net weer gebeld met Zakelijk en hun zeggen dat je nooit reizen kan samenvoegen. Jullie klantenservice en communicatie is een lachertje!
Vervelend dat je wisselende informatie hierover hebt ontvangen. Als het goed is moet dit wel mogelijk zijn. Als je meerdere check in of uit momenten op een dag hebt kun je in het dropdown menu dan een ander geregistreerd in of uitcheck moment kiezen bij Geld terug bij Vertraging.

Reageer