Afgelopen vrijdag reed de IC van Amsterdam Sloterdijk naar Hoorn (vertrek 16:44) niet. Dit betekend voor mijn reis naar Obdam sowieso een half uur vertraging.
Aangezien ik nat gesneeuwd aankwam op het station heb ik besloten via Alkmaar te reizen naar Obdam.
Sinds de nieuwe dienstregeling vertrekt de trein vanaf alkmaar naar hoorn niet meer aan de overzijde van het perron maar van spoor 1. aankomst was op spoor 2 of3.
Hierdoor moet je onderweg uitchecken om de overstap te kunnen maken.
Om eerlijk te zijn had ik niet verwacht dat het overstappen via deze poortjes het lastig zou maken om geld terug te vragen.
Echter is in mijn reisoverzicht de reis in 2 delen gesplitst.
Als ik nu het formulier in vul, dan geeft deze een reis van A. Sloterdijk - alkmaar of alkmaar-obdam.
Hoe kan ik nu online mijn geld terug vragen?
Daarnaast is het misschien een idee om in je reisoverzicht te kunnen aangeven dat trajecten tussen poortjes bij elkaar horen. of dat op het formulier een mogelijkheid komt waarmee aangegeven kan worden dat reisdelen bij elkaar horen.
hoor t graag.
Beste antwoord door Tochjo
Wat u wilt, is al mogelijk. Nadat u in Mijn NS bij een willekeurige rit op de betreffende dag geklikt hebt op de link "Aanvragen geld terug bij vertraging", kunt u het vakje "Ik wil mijn vertrek- en/of aankomststation wijzigen" aanvinken. Vervolgens kunt u de check-in van uw beginstation en de check-uit van uw eindstation selecteren, ook als deze tot afzonderlijke reizen behoren.
Alleen als u met een NS Business Card gereisd hebt, dan is deze optie niet beschikbaar. U kunt uw claim dan met een papieren formulier indienen, verkrijgbaar via de klantenservice en online aan te vragen.