beantwoord

Geld terug bij uitcheck ivm spoorwissel

Ik heb recent vanwege spoorwijziging moeten uit/inchecken op mijn vertrek station waardoor ik ineens buiten Daluren mijn reis begon, in plaats van binnen de Daluren. Nu wil ik hiervoor mijn geld terugvragen.
Ik heb een oude vraag gevonden met hetzelfde onderwerp. Daarbij staat dat je bij Geld terug vragen het andere incheck/uitcheck moment kan kiezen. Dat is juist.
Je moet echter ook verplicht invullen hoeveel vertraging er was. Daar kan ik geen antwoord naar waarheid invullen, want de uiteindelijke vertraging was minder dan 30 min.
Als ik toch maar dat bolletje van 30-60 min in vul - want verplicht - kan ik het formulier niet verzenden. Hoe vaak ik ook op Verzenden klik, er gebeurd niets... Heeft iemand een idee?
Dank alvast!
icon

Beste antwoord door mrfreeze 10 mei 2019, 13:24

Hmm, als je uit- en direct (binnen 35 min.) weer incheckt, zou toch gewoon het daltarief berekend moeten worden? Of werkt dat anders als je eerst incheckt, vervolgens op hetzelfde station uitcheckt ("Incheck geannuleerd") en dan weer opnieuw incheckt?
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ik denk dat dit handmatig afgehandeld moet worden en dat U daarom het beste de klantenservice kunt bellen.
Reputatie 7
Badge +2
Hmm, als je uit- en direct (binnen 35 min.) weer incheckt, zou toch gewoon het daltarief berekend moeten worden? Of werkt dat anders als je eerst incheckt, vervolgens op hetzelfde station uitcheckt ("Incheck geannuleerd") en dan weer opnieuw incheckt?
Dank voor jullie reacties!
Ik heb gebeld met de klantenservice. Mijn initiële incheck was om 16:00:xx uur, meestal ben ik iets eerder zodat ik zeker weet dat ik dal korting heb. Ik heb echter de dag erna om 16:03 ingechecked (zonder op zelfde station uit/inchecken) en zie daar wel de korting staan. Blijkbaar wordt met een nieuwe uit/in check strenger gekeken naar de originele begintijd? mfreeze, het was inderdaad een annulering volgens het scherm, mogelijk dat het daar mee te maken heeft.
Afin, voor deze keer krijg ik de korting vergoed. Ik zal er voor het vervolg op letten welke varianten van deze situatie ik nog tegen kom.
Oh, nu lijkt het topic afgesloten - ik heb op Beste Antwoord geklikt... Weet niet of dat al handig was...
Ik denk dat de vraag ansich beantwoord is - Annuleren reset het inchecktijdstip blijkbaar. Maar persoonlijk vind ik de situatie niet logisch...
Badge +3
Dat zou volgens de pagina https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/veelgestelde-vragen-rit-naar-reis.html inderdaad niet moeten uitmaken.

Het enige wat wel kan uitmaken is dat is uitgecheckt bij NS en vervolgens ingecheckt bij een andere vervoerder. Ik vraag me af op welk station dit heeft plaatsgevonden.

Ik wist overigens niet dat het annuleren van een incheck ook het tijdstip voor het inchecken in de daluren terugzet. Dit lijkt op een situatie waarin niet is voorzien toen de wijziging van rit naar reis heeft plaatsgevonden.
Reputatie 7
Badge +3
Ik had altijd begrepen dat een annulering volledig genegeerd wordt. Dat klinkt ook niet onlogisch omdat je anders de 35-minuten regel die verplicht om daadwerkelijk te gaan reizen zou kunnen omzeilen en zo de dalurenperiode kunstmatig kunt oprekken.

Reageer