beantwoord

Geld terug bij uitgevallen trein?

• 12 October 2021
  • 6 reacties
  • 98 Bekeken

2-10 heb ik de nachttrein van delft naar schiphol proberen te nemen, van tevoren stond er niks in de app over defecten oid. de trein vertrok 4:14 en 4:24 strandden we op HS. Echter moest ik een vlucht halen. Dus maar snel een taxi genomen op HS, want de volgende trein zou pas een uur later zijn. De chauffeur vertelde mij dat ik dit kon declareren bij de NS, 80 euro. Waar moet ik dit indienen? uiteraard met bonnetje. 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 12 October 2021, 17:38

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

2-10 heb ik de nachttrein van delft naar schiphol proberen te nemen, van tevoren stond er niks in de app over defecten oid. de trein vertrok 4:14 en 4:24 strandden we op HS. Echter moest ik een vlucht halen. Dus maar snel een taxi genomen op HS, want de volgende trein zou pas een uur later zijn. De chauffeur vertelde mij dat ik dit kon declareren bij de NS, 80 euro. Waar moet ik dit indienen? uiteraard met bonnetje. 

De chauffeur heeft u onzin verteld. NS vergoedt geen taxi als u die op eigen initiatief neemt. 

Badge +3

Normaal gesproken moet een taxi altijd door NS geregeld worden, maar als het om het missen van een vlucht ging kan je een poging wagen.

Dit moet per post maar het adres is volgens mij uit de voorwaarden verdwenen. Informeer bij de Klantenservice.

Reputatie 2

Hi Wkoomen en welkom op de NS Community! 

Zoals al wordt aangegeven, zou er normaal gesproken een taxi voor je geregeld worden wanneer het reizen met de trein geen optie meer is. Maar je kunt uiteraard je verzoek indienen zodat dit uitgezocht kan worden door de juiste afdeling. Ik wil je vragen om dit formulier hiervoor in te vullen. Hierbij is het helaas niet mogelijk om een bijlage toe te voegen, maar deze zal hoogstwaarschijnlijk wel opgevraagd worden zodat je de taxibon alsnog kunt sturen.

Reputatie 7
Badge +3

Waarom wordt in dergelijke gevallen niet omgeroepen dat je via de Alarm- en Servicezuil contact kunt opnemen met NS om je te helpen?

Badge +3

Het postadres staat nog wel bij artikel 10 (klachten en geschillen):

NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

Bewijsstukken inderdaad meesturen, en daarna veeeel geduld.

Reputatie 7
Badge +3

De chauffeur kan van alles vertellen, maar als je geen contact hebt gehad met NS over de taxi dan dan is het jouw eigen keuze en voor jouw eigen rekening. Als je bij een trein een uur later je vlucht zou missen, had je geen marge ingebouwd. Voor de meeste vluchten is advies om 2,5 tot 3 uur van te voren aanwezig te zijn op de luchthaven.

Reageer