beantwoord

Geld terug bij vertraging?

• 25 oktober 2015
  • 1 reactie
  • 105 Bekeken

Op 15 augustus ben ik vanuit Amsterdam naar Venlo afgereisd voor een bruiloft. Normaal gesproken reis ik vanaf Amstel, maar vanwege werkzaamheden ben ik deze keer vanaf Zuid gereisd. Helaas heb ik tijdens deze reis enorme vertraging (1,5 uur) opgelopen, vanwege een aanrijding met een persoon tussen Eindhoven en Venlo. Samen met een collega, waarmee ik naar de bruiloft zou gaan, heb ik 1,5 uur in Eindhoven gewacht totdat we een trein naar Venlo konden nemen. Uiteindelijk waren we te laat bij de bruiloft. Om het leed te verzachten heb ik online geld terug bij vertraging aangevraagd. Echter kreeg ik op 2 september een brief van NS dat ik geen geld terug zou krijgen, omdat er vooraf aangekondigde werkzaamheden op dit traject waren. Mijn vertraging werd echter niet veroorzaakt door de werkzaamheden (sterker nog, ik ben omgereisd), maar doordat er een aanrijding met een persoon heeft plaatsgevonden rond Eindhoven. Mijn collega, die vanuit Haarlem naar Venlo is gereisd, heeft wel een vergoeding ontvangen. Volgens mij heb ik hier ook recht op. Vooral gezien het feit dat we 1,5 uur in Eindhoven hebben gewacht en vervolgens te laat waren bij de bruiloft. Ik hoop dat jullie mij alsnog tegemoet komen. MVG
icon

Beste antwoord door Tochjo 25 oktober 2015, 15:10

Hoewel eerder op dit forum is aangegeven dat claims op trajecten waar werkzaamheden zijn nog apart worden beoordeeld door een medewerker, lijken in ieder geval sommige van die claims alsnog onterecht te worden afgewezen. U kunt contact opnemen met de klantenservice om uw situatie toe te lichten. De medewerker kan dan een opmerking aan de claim toevoegen en hem opnieuw laten beoordelen.

Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
Hoewel eerder op dit forum is aangegeven dat claims op trajecten waar werkzaamheden zijn nog apart worden beoordeeld door een medewerker, lijken in ieder geval sommige van die claims alsnog onterecht te worden afgewezen. U kunt contact opnemen met de klantenservice om uw situatie toe te lichten. De medewerker kan dan een opmerking aan de claim toevoegen en hem opnieuw laten beoordelen.

Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reageer