beantwoord

Geld terug bij vertraging

• 2 november 2015
  • 6 reacties
  • 177 Bekeken

Verleden vrijdag zijn we met de trein naar Middelburg geweest, er waren werkzaamheden en een omleiding, maar daar bovenop nog extra vertragingen, waardoor de vertraging bij het laatste stuk v d reis trein Syntus meer dan 1 uur. NS vergoed alleen als het eindpunt vd reis ook NS is. Rare regel...!
icon

Beste antwoord door wsm 2 november 2015, 20:58

Heenweg kunt u vertraging claimen op het gedeelte Hengelo - Middelburg bij NS, voor de bij NS opgelopen vertraging. Als u op de terugweg te Hengelo een half uur vertraging had of meer, kunt u hier ook weer vertraging claimen bij NS voor het gedeelte Middelburg - Hengelo.

Mocht u hierbij hulp nodig hebben, laat het dan weten.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
NS vergoedt van NS-station tot NS-station. Hoe verliep uw reis precies?
Bij overstap van Syntis trein Hengelo Oost op NS trein Hengelo CS had NS al 15 min. vertraging. Overstap Amesfoort weer vertraging. In Rotterdam weer overstap deze trein zou doorrijden naar eindpunt Vlissingen maar ging niet verder dan Roosendaal dat zorgde voor extra overstap + vertraging, aankomst Middelburg ca 30 min later
Terug via R'dam weer vertraging, aankomst Hengelo ca 30 min te laat, Syntis trein gemist, aankomst Hengelo Oost ca 30 min later dan geplant. Totale vertraging 1 uur. Had deze reis samen met mijn vrouw genomen om haar zieke broer te bezoeken en omdat het de laatste dag van deze vrije reis was. Het was een probleemreis
Reputatie 6
Heenweg kunt u vertraging claimen op het gedeelte Hengelo - Middelburg bij NS, voor de bij NS opgelopen vertraging. Als u op de terugweg te Hengelo een half uur vertraging had of meer, kunt u hier ook weer vertraging claimen bij NS voor het gedeelte Middelburg - Hengelo.
Reputatie 4
Badge
Maar u hebt helemaal gelijk:het is een vorm van uiterste willekeur dat een reiziger die bij een overstap van vervoerder moet wisselen - je hebt immers geen keuze! - een groot deel van zijn rechten op Geld terug bij vertraging verliest. De vervoersmaatschappijen vinden dit wel best, en zeker de NS, want het scheelt hun aanzienlijke bedragen en lastige verrekeningen onderling. Er wordt wel over gepraat door de reizigersvertegenwoordigers die met de spoorwegmaatschappijen aan tafel zitten, maar zonder veel resultaat. Waarschijnlijk lukt dit pas als de politiek dit punt opneemt in de aanbesteding van de concessies. Hebt u contacten met een politieke partij. Kaart het aan!
Tja, het doet mij denken aan een rijmpje: "Hier ligt Jansen met z'n knechts, ze hadden gelijk, ze kwamen van rechts!" Dat gelijk daar heb je nog wat aan. Jansen had wel gelijk, hij had voorrang want hij kwam van rechts.
Maar ik wil ook nog een plus punt voor NS noemen, de treinen zien er over het algemeen verzorgd uit. Ga zo door!
Zal wel lastig worden omdat het een vrije reis voor mij en een gratis meereiskaart van NS voor mijn vrouw betrof. Had dat systeem wat n iet klopt in een eerdere topic al aangekaart en zag dat er niets mee was gedaan, daarom nog 1x

Reageer