beantwoord

Geld terug bij vertraging

• 16 november 2015
  • 8 reacties
  • 140 Bekeken

Beste,

Op 2 november jl. heb ik een claim ingediend bij geld terug bij vertraging. Het claimnummer is 41010670 voor een reis op 27 oktober.
Echter, deze claim is afgewezen. Ik vraag mij af wat de onderbouwing hiervoor is. Mijn inziens is deze afwijzing dan ook onterecht.

Indien u meer informatie nodig heeft dan hoor ik dat graag.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
icon

Beste antwoord door Sivan NS 16 november 2015, 16:49

Als je al hebt geclaimd, kun je de claim opnieuw laten beoordelen. Een nieuwe claim dien je dan niet in.

In dit geval kan ik dat voor je doen. Aan de hand van je reistransacties kan ik zien dat je ervoor hebt gekozen terug te gaan naar Amsterdam. Vervelend dat dit nodig was. Je claim heb ik alsnog goedgekeurd en het volledig betaalde bedrag krijg je terug.
Bekijk origineel

8 reacties

Hoi Floor, en welkom op het forum.

Ik heb je claim er even bij gepakt, zodat ik mee kan kijken,

Je claim voor Amsterdam CS - Geldermalsen, met vertrektijd 7.20. Om die tijd zie ik geen vertrekkende trein. Ons systeem heeft op basis van de reisplanner de trein van 07.23 gevonden, die om 08.21 zou aankomen in Geldermalsen. Op basis van die reis heeft het systeem 17 minuten vertraging gevonden, en daarom is jouw claim afgewezen.
Beste,
Dat klopt inderdaad. Ik begrijp dan ook de afwijzing van mijn aanvankelijke claim.
Echter had ik als reisdoel 's Hertogenbosch. Aangezien er in de reis een dermate vertraging is opgelopen heb ik het reisdoel nooit gehaald. Zoals ook te zien in mijn account van ov-chipkaart, heb ik moeten besluiten om terug te keren.
Daarom, kan ik dan een andere claim indienen of hoe werkt dit normaal gesproken?
Indien jouw reisdoel afwijkt van jouw reistransacties, kun je het beste een claim indienen via een uitgeprint formulier met begeleidend schrijven. Niet de computer, maar een medewerker kijkt dan naar jouw claim.

Hoe ben jij vanaf Geldermalsen verder gegaan?
Ik ben terug gegaan naar Amsterdam omdat ik mijn afspraak niet meer kon halen. Is dat gewoon hetzelfde formulier?
Als je al hebt geclaimd, kun je de claim opnieuw laten beoordelen. Een nieuwe claim dien je dan niet in.

In dit geval kan ik dat voor je doen. Aan de hand van je reistransacties kan ik zien dat je ervoor hebt gekozen terug te gaan naar Amsterdam. Vervelend dat dit nodig was. Je claim heb ik alsnog goedgekeurd en het volledig betaalde bedrag krijg je terug.
Dat lijkt me dan het beste, fijn dat je me kunt helpen. Heb je nog meer informatie nodig?
Zoals je kunt zien heb ik je claim al goedgekeurd 🙂. Ik heb verder niets meer nodig, het is goed zo!
Ik las het verkeerd, bedankt!! 🙂

Reageer